Minulla on puutolpat, jotka kannattelevat katon autokatokselle ja ne seisovat betonijalustalla, joka kulkee koko autokatoksen pituudelta. Nyt tolpat ovat vain ohuella kerroksella lauhdepaperia, eli hyvin lähellä betonijalustaa, mikä aiheuttaa sen, että vesi pääsee hyvin lähelle päätypinta-aluetta, ja pohdin, olisiko parempi lisätä kerroksia lauhdepaperia, jotta etäisyys betonista olisi hieman suurempi vai olisiko muoviset etäisyystyynyt parempi ratkaisu tässä tapauksessa?
Ongelmana on myös se, että tolppia ei koskaan öljytty eikä pohjamaalattu ennen niiden asettamista paikoilleen, ja voin nostaa niitä korkeintaan muutaman senttimetrin, joten mietin, onko olemassa fiksua tapaa saada päätypuun päälle perusöljy ja pohjamaali samalla, kun lisätään lisää lauhdepaperia tai muoviset etäisyystyynyt?
 
Monet muovivälilevyt eivät kestä suuria kuormia ajan kanssa. Ne on tarkoitettu väliaikaiseksi pönkäykseksi, jonka jälkeen ne on alaliitettävä. Tolppakengät ovat turvallisempia sinun tapauksessasi.
 
  • Tykkään
Klabbis 3000 ja 1 muu
  • Laddar…
Jos nostat ja pujotat muovipussin pylvään ympäri, voit täyttää sen öljyllä ja antaa imeytyä. Tulee varmaan jonkin verran roiskeita, mutta pitäisi toimia.

Vakaat etäisyydet voi sahata Ikea-leikkuulaudoista (muovi).
 
  • Tykkään
Lintto1 ja 2 muuta
  • Laddar…
T tgr_se sanoi:
Jos nostat ja pujotat muovipussin tolpan ympäri, voit täyttää sen öljyllä ja antaa imeytyä. Tulee varmaan jonkin verran roiskumista, mutta pitäisi toimia.

vakaat etäisyydet voi sahata Ikea:n leikkuulaudoista (muovi).
Fiksu idea pussin kanssa
 
Matti_75 Matti_75 sanoi:
Monet muovivälikkeet eivät kestä suuria kuormia ajan myötä. Ne on tarkoitettu tilapäiseen tuentaan, jotta ne voidaan sitten valaa alapuolelta. Tolppakenkä on turvallisempi vaihtoehto sinun tapauksessasi
Kyllä, tolppakenkä olisi paras vaihtoehto, mutta valitettavasti ei ole mahdollisuutta siihen nyt, koska se on rakennettu näin aikanaan.
 
Ei ole tilaa siirtää tolppaa sivuttain sitä desimetriä, mikä tarvitaan jotta pääsisi poraamaan betoniin tolpan alla? Puu onhan melko joustava materiaali niin kauan kuin mikään ei ole tiellä. :)
 
Matti_75 Matti_75 sanoi:
Monet muovivälilevyt eivät kestä suuria kuormia pitkällä aikavälillä. Ne on tarkoitettu tilapäiseen tuentaan, ja ne on tarkoitus myöhemmin valaa alusta. Tolppakenkä on turvallisempi vaihtoehto sinun tapauksessasi
On suositeltavaa valita kuormalavapelti, joka on tehty kestämään kuormaa TS:n tapauksessa
 
  • Tykkään
Klabbis 3000
  • Laddar…
T ToRy sanoi:
Eikö ole tilaa siirtää tolppaa sivuttain sen desimetrin verran, jotta päästään poraamaan betonia tolpan alla? Puu on melko joustava materiaali, kunhan mikään ei ole tiellä. :)
Valitettavasti taitaa olla vaikeaa
 
Sain päähänpiston ja tiivistin Tec7:llä ja maalasin päälle, mutta on epäilyttävää, onko se kovin hyvä ratkaisu, joten harkitsen sijaan asettaa lisää syllpapp:ia tai pallbrickor:ia alle.
Onko joku, joka uskoo, että voi sittenkin olla hyvä ratkaisu tiivistää pylvään ympäriltä estääkseen veden pääsyä sisään?
 
  • Maalattu ja tiivistetty metallipylväs betoniin kiinnitettynä, kuvausaiheena vedenpitävyys ja tiivistyksen tehokkuus.
Hmmm... sinulla on jo jonkinlainen tolppapanta siellä. Oletan, että se menee tolpan alle ja mahdollisesti ylös toiselle puolelle, kuten U? Ja että se on kiinnitetty betoniin tolpan alla...? Jälkimmäinen on tietysti vaikea tietää näin jälkikäteen...

Siinä tapauksessa olisin varmaankin itse tehnyt kuten olet ajatellut ja kuten tgr_se antoi hyvän vinkin; sahaa tolppa ja kiilaa sisään jotain paksumpaa välimateriaalia. Ei pitäisi olla suurempi ongelma tukea sääntö pois tolpalta, jotta voi keventää tolppaa, sahata se ja laittaa välimateriaalia.

En varmaankaan sutisi väriä, joka näyttää hyvin vastahakoisesti päästävän kosteutta läpi. On riski, että kosteus, joka joka tapauksessa menee sisään, ei tule ulos...
 
  • Tykkään
Klabbis 3000
  • Laddar…
T ToRy sanoi:
Hmmm... sinulla on jo jokin pylväsosaan liittyvä härveli siellä. Oletan, että se menee pylvään alle ja mahdollisesti ylös toiselle puolelle, kuten U? Ja että se on ruuvattu betoniin pylvään alla...? Jälkimmäinen on vaikea tietää näin jälkikäteen...

Siinä tapauksessa olisin luultavasti tehnyt kuten itse pohdit ja kuten tgr_se antoi hyvän vinkin; sahaa pylväs ja laita jotain paksumpaa täytemateriaalia. Ei pitäisi olla isompaa ongelmaa tukea ylöspäin palkki, joka lepää pylväällä, jotta voidaan laskemaan pylväs, sahaamaan ja asettamaan täytemateriaalia.

En olisi luultavasti levittänyt väriä, joka näyttää vastahakoisesti päästävän läpi kosteutta. On riski, että se kosteus, joka kuitenkin tulee sisään, ei enää pääse ulos...
Rautatanko on upotettu betoniin ja se on vain yhdellä puolella pylvästä ja pultattu kiinni toimimaan ankkurina, kun tulee kovaa säätä. Pylväs ei ole kiinnitetty millään muulla tavalla kuin tällä. Ajatuksena tiivisteen kanssa oli, ettei sinne pääsisi kosteutta, mutta tajuan nyt, että se voi silti jostain syystä sinne päästä, ja silloin kaikki mahdollisuus puun hengittämiseen on poissa. Tunkilla voi nostaa noin sentin, mutta se riittänee, jos laittaa sinne useampia kerroksia aluspaperia, jotta pylväs nousisi betonista hieman enemmän kunnolla?
 
Käyttämällä pohjahuopaa tai kuormalavan tiiliä tolpan alla estät kosteuden kapillaarista nousua tolppaan, kun olet nyt maalannut ja sotkenut, sillä ei luultavasti ole merkitystä, koska puu ei kuitenkaan pääse kuivumaan.

Jätä se sikseen, jatka elämääsi.
 
F fribygg sanoi:
Sokkeli-paperilla tai jalustalaatalla estät kosteutta nousemasta kapillaarisesti tolpassa, koska olet jo maalannut ja sotkenut, ei sillä luultavasti ole väliä, koska puu ei kuitenkaan voi kuivua.

Anna olla, jatka elämääsi.
Joo, mutta kysymys oli, onko järkevämpää poistaa tiivistemassa puun ja betonin välistä alhaalta ja sitten nostaa hieman enemmän tunkilla ja laittaa alle enemmän sokkeli-paperia tai välikappaleita, jotta se ei ole niin tiukasti yhdessä betonijalustan kanssa.
 
Ei, se selviää kyllä ajallasi ja seuraava kiinteistön omistaja vaihtaa varmasti sen, mikä on huonoa ja rumaa.
 
T ToRy sanoi:
Hmmm... sinulla on jo jonkinlainen tolppajalkamainen vehje siellä. Oletan, että se menee tolpan alle ja mahdollisesti nousee toiselle puolelle, kuin U? Ja että se on ruuvattu kiinni betoniin tolpan alla...? Tuota viimeistä on vaikea tietää näin jälkikäteen tosin...

Siinä tapauksessa olisin varmaan tehnyt kuten itse ajattelit ja kuten tgr_se antoi hyvän vinkin; sahata tolppa poikki ja tunkea sisään jotain paksumpaa välimateriaalia. Sen ei pitäisi olla mikään isompi ongelma tukea sääntöä, joka lepää tolpan päällä, jotta voi keventää tolppaa ja sahata poikki ja tunkea sisään välimateriaalia.

En varmaankaan laittaisi päälle maalia, joka näyttää erittäin vastahakoiselta päästämään kosteutta läpi. Riski on, että se kosteus, joka kuitenkin menee sisään, ei pääse ulos...
Kuinka paljon luulet, että siellä pitäisi olla väliä? Riittääkö 7-10 millimetriä? Toiveena on, että se voisi riittää nostaa tunkilla ja sitten asettaa paksumpaa aluskatemateriaalia tai sellaisia distansseja. Paljon yli 10 millimetriä tuskin menee, muuten on pakko sahata, mutta ehkä 10 millimetriä on tarpeeksi hyvä?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.