Hei kaikki

Minulla on pieni pulma... taloni laajennusosa seisoo pilareilla, noin 40 cm alempana kuin päärakennus kuvion mukaan.
Nyt haluan nostaa lattiaa noin 40 cm niin, että siitä tulee saman korkuinen.
Miten kannattaisi edetä helpoiten. En todellakaan halua tehdä uutta perustusta :-/

• Talon ja lisärakennuksen yksinkertainen piirros, jossa lisärakennus seisoo pylväillä noin 40 cm päärakennusta matalammalla.
Riippuu koosta ja materiaalista.

Jos sinulla on trä - Uusi träbjälklag pienillä klosseilla oikean korkeuden saavuttamiseksi, golvspånskiva ja valmis lattia, on yksi vaihtoehto.

Jos sinulla on betong - Leca ja makadam välissä sekä uusi valut ovat toinen vaihtoehto.

TARKOITATKO, ETTÄ LAITETAAN PALIKOITA NYKYISEN LATTIAKSI PÄÄLLE?

MITÄ TARKOITAT LECABLOKKEILLA? POISTAA VANHA PILARIPERUSTUS JA TEHDÄ TUULETETTU RAKO VAI?

VÄHÄN UUSI TÄSSÄ :-[

Millainen lattia sinulla on tänään, eli miltä nykyinen lattiarakenteesi näyttää?

Ehdotukseni on, että nostat koko laajennuksen tunkkien avulla ja sitten rakennat perustan/pilarit oikealle tasolle.

sigpl sanoi:
Mikä on nykyinen lattiasi, eli miltä nykyinen lattiakonstruktion näyttää?
puupalkki alustalla, lattialastulevyt. laajennus ei ole kovin suuri, ehkä 12 neliömetriä.

toiveeni oli, että voisi vain rakentaa lisäpalkiston oikealle korkeudelle esim. kuten välipohja, joka kiinnitetään runkoon sekä jonkinlaisilla tukijaloilla vanhaa lattiaa vasten. tietysti myös kattoa on nostettava vastaavasti. olenko aivan hakoteillä.

OK, se oli suunnilleen mitä tarkoitin uuden puupalkkilattian asentamisella. Mutta luulen ymmärtäneeni nyt, että haluat nostaa koko huonetta, eli sekä lattiaa että kattoa säilyttääkseksi korkeuden. Luulen, että anaitiksella voi olla idea nostaa tunkkien avulla ja rakentaa pilareille. Sinun on tietysti ensin löydettävä kohdat, joissa molemmat talon rungot ovat kiinnittyneet toisiinsa, ja irrotettava ne.

sigpl sanoi:
Luulen, että anaitis voi olla oikeassa nostaessa tunkkien avulla ja rakentamalla pilareille. Sinun on tietysti ensin löydettävä ne kohdat, joissa molemmat talon rungot ovat kiinnitetty toisiinsa, ja irrotettava nämä.
noh, ne varmaan irtoavat kun nostaa kuitenkin! ;)

Hei taas

saattaa olla, että otamme alas suuren osan laajennuksesta, koska se on erittäin huonossa kunnossa ja sen alla täytyy kaivaa ja tehdä salaojitus.

Miten voi rakentaa plinttien päälle? Voiko niiden päälle valaa lisää laastia jotenkin?
Olen todella aloittelija tässä, mutta toivon saavani jonkin älykkään vastauksen.

Jos kerrot vähän enemmän siitä, miltä plintit näyttävät, voimme varmasti keksiä ratkaisun!
Materiaali?
Mitat?
Kunto?

Ei yleensä ole kovin vaikeaa!

pitkästä aikaa

nyt olen korjannut kuvan plintenistä. se mittaa 15x15 cm ja on tietääkseni betonia.

• Betoninen 15x15 cm plintti, joka tukee rakennusta. Plintin ympärillä on maata ja kiviä.
Ok, nyt ymmärrän tilanteen.

Tässä tapauksessa tekisin näin:
1 Nosta se osa, jota haluat korottaa tunkkien avulla. Nosta hieman korkeammalle kuin haluat lopullisen korkeuden olevan. Ehkä noin 30 cm enemmän.

2 Valaa uudet pilarit/täytä vanhoja oikeaan korkeuteen. Uudet pilarit tulisi sijoittaa samaan paikkaan kuin vanhat. Voidaan jopa valaa vanhojen ympärille, riippuu hieman siitä, kuinka hyvin vanhat ovat kiinni perustuksessa, jos haluat pitää ne. Tarkista, voitko liikuttaa pilareita, kun olet irrottanut ne talosta. Jos ne eivät ole kunnolla kiinni, ota ne pois ja valaa uudet. Sitten sinun pitäisi ankkuroida ne kallioon. (Oletan tässä, että ne ovat kalliopohjalla?)
Anna kiinnikkeiden mennä noin 10 cm kallioon, se riittää varmasti. Sitten sinun pitäisi raudoittaa yhdellä raudalla jokaisessa kulmassa, 12 mm. Kehät c/c 30 cm. Sekoita ja valaa!

3 Kun betoni on kovettunut, laske talo alas ja kiinnitä se pilareihin.

Kerro, jos talo ei ole kallion päällä, niin saat uusia neuvoja!

Onnea matkaan!

Valitettavasti en voi nostaa tunkilla, koska toisella pitkällä sivulla ei ole tilaa ja koska nyt kun lumi sulaa, siellä alla on mukava kokoelma vettä, joten aion purkaa koko hökötyksen ja nostaa sitten perustuksen. Kiitos avustasi.

Jos plintit ovat hyvin kiinni, voinko vain laittaa valumuottiputket vanhojen plinttien ympärille ja sitten valaa uutta? Tarvitsenko silloin dubbausta plinttiin?

Onko ehkä helpompaa tehdä torpargrund lecaharkoista, kun talo on joka tapauksessa alhaalla?

Monia kysymyksiä, mutta vaikuttaa siltä, että sinulla on mahtava hallinta tästä.

Kiitos jälleen kerran niin paljon :)

Sinun ehdotuksesi "Voinko jos tolpat ovat hyvin kiinni vain laittaa valumuotin vanhojen tolppien ympärille ja sitten valaa uutta? Tarvitseeko minun silloin kiinnittää tolppaan?" on juuri se, mitä valitsisin!
Tai ehkä tehdä yksinkertaisia muotteja, joita siirretään valujen välillä. Valumuotit (jos ne ovat pahvisia) yleensä muuttuvat ajan myötä rumiksi, pahvi irtoaa osittain samalla kun voi olla vaikea poistaa kokonaan!

Älä unohda raudoitusta: Neljä rautaa + sakarat. (riittää 2 sakaraa per tolppa)
Muotin yläosassa tulisi olla jonkinlainen kiinnitysrauta/pelti palkkien kiinnittämiseksi.

Jos sinun täytyy verrata tolppaperustusta ja torppaperustusta tapauksessasi, mielestäni koska sinulla jo on tolpat, sinun tulisi jatkaa tämän kanssa. Paljon vähemmän työtä valaa olemassa olevien tolppien päälle. On raskasta muurata!
Jos et halua, että talon alla näyttää "avoinna", ehdottaisin avointa laudoitusta, esimerkiksi 50 x 21, jossa on 25 mm raot lautojen välillä. Perinteinen menetelmä! Tällöin sinulla on samalla täysi ilmanvaihto, eli ei mahdollisuutta kosteusongelmiin!

Oi nyt minulla on yksityinen betonineuvoja ;D

Erittäin kiitollinen tiedoista. viimeinen kysymys: hieman epävarma siitä, mikä bygel on ja miltä se näyttää sekä miten se toteutetaan plinthissä.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.