24 573 lukukertaa ·
12 vastausta
25k lukukertaa
12 vastausta
helmipaneeli/kattopaneeli palkkien cc 120?
Joo, se toimii erinomaisesti, käytä viimeistelynaulainta, ilmatoimista, niin menee melko nopeasti, et saa "vääntymistä" tai "taipumista". Vaihtoehtona on kiinnittää harvakoolaus, jos haluat muuttaa suuntaa, mihin haluat paneelin.Perfektionisten sanoi:Hei, tiedustelen, onko kukaan kiinnittänyt tavallista kattopaneelia suoraan kattopalkkeihin?
Voiko paneelin (noin 1 cm paksu) kiinnittää suoraan kattokannattimiin?
Vai täytyykö laittaa koolaukset kattokannattimien väliin, jotta saadaan c/c 60?
Asia on, että minulle olisi melkoinen homma rakentaa lisää kattokannattimia nyt...
Mielestäni ei pitäisi tapahtua laskeutumista tai että paneeli "vääntyy".
Onko kukaan kokeillut asentaa paneelikattoa sillä tavalla?
Mitä tapahtui?
Jos se ei toimi, mikä on pahempi, vääntyminen vai taipuminen?
"Huolesi" on sähköasennusten kanssa, mikä tekee siitä vain vähän vaikeampaa.
Se ei ole mikään ongelma. Tiedän useita, jotka ovat tehneet sen, erityisesti kun kyseessä on vanhempien talojen remontointi ja halutaan ehdottomasti olla alentamatta huonekorkeutta ilman ongelmia.
Muiden vastaukset ovat ylikurssia ja olisin todella yllättynyt, jos heillä on kokemusta helmipontin asentamisesta cc 120:llä. Paljon mielipiteitä ja vähän tietämystä (te toiset älkää ottako tätä negatiivisesti, vaan niin se on, että "fakta rules", eikö totta.) Mutta Mats_O on kartalla "niiaa"
Muiden vastaukset ovat ylikurssia ja olisin todella yllättynyt, jos heillä on kokemusta helmipontin asentamisesta cc 120:llä. Paljon mielipiteitä ja vähän tietämystä (te toiset älkää ottako tätä negatiivisesti, vaan niin se on, että "fakta rules", eikö totta.) Mutta Mats_O on kartalla "niiaa"
Se mitä Mats_o sanoo, on että hän uskoo sen olevan 18 tai 22 mm pontattu paneeli. Ongelma tässä on, että kyseessä on 12 mm.
Laitoin paneelia kesämökin laajennukseen 1200 mm jakoilla ja paikallisella sahalla oli 17 mm (95 mm) ja ohuempaa kuin tuo mitoitus 1200 mm jaolla, mihin olen hyvin epäileväinen. Minulla on auki harjassa, joten paneeli on "vinossa" ja katon pituussuunnassa, mutta kun paneelia painaa, tuntee, että se joustaa hieman.
Ajatus, voisiko paneelin alle laittaa vaneria 5-10 mm jotta vakauttaa ja sitten paneeli suoraan päälle. Toimiiko käytännössä tehdä niin, että saa vakaamman rakenteen ilman aluspuolapuita? Kokonaismitoitus olisi silloin 17-22 mm.
Laitoin paneelia kesämökin laajennukseen 1200 mm jakoilla ja paikallisella sahalla oli 17 mm (95 mm) ja ohuempaa kuin tuo mitoitus 1200 mm jaolla, mihin olen hyvin epäileväinen. Minulla on auki harjassa, joten paneeli on "vinossa" ja katon pituussuunnassa, mutta kun paneelia painaa, tuntee, että se joustaa hieman.
Ajatus, voisiko paneelin alle laittaa vaneria 5-10 mm jotta vakauttaa ja sitten paneeli suoraan päälle. Toimiiko käytännössä tehdä niin, että saa vakaamman rakenteen ilman aluspuolapuita? Kokonaismitoitus olisi silloin 17-22 mm.
No en asu enää siellä, joten en voi vain avata ullakkoluukkua ja mitata suoraan ;D
Talo on muutenkin myynnissä ja mietin ostamista takaisin niin sanotusti, mutta noin 300' remontointikustannukset saivat minut perääntymään.
Talo on muutenkin myynnissä ja mietin ostamista takaisin niin sanotusti, mutta noin 300' remontointikustannukset saivat minut perääntymään.
Kuten sanottu, minulla on kokemusta 28 mm:stä ja olen hyvin epäileväinen 10, 12 mm:n suhteen. Kaikesta ei ole kokemusta, mutta onhan järkeä, jonka voi ottaa käyttöön sen sijaan. Perfektionisti. Vinkki sinulle on kokeilla, mitä olet itse valmis hyväksymään taivutuksessa. Olet jo ostanut materiaalin, joten aseta kaksi palkkia lattialle cc 1200. yhdistä helmipontti noin 1 metriksi ja paina sitä kädellä nähdäksesi, kuinka paljon se taipuu.
Badger. Useimmat tämän foorumin käyttäjät ajattelevat, pohtivat ja jakavat kokemuksiaan ja mielipiteitään. Usein useampi vastaa jokaiseen ketjuun, joten on melko pieni riski saada pelkästään huonoja neuvoja. Sitten on jokaisen oma asia muodostaa mielipide siitä, minkä neuvoja pitää järkevänä ja valitsee noudattaa. Ei ole mitään syytä dissata muiden ideoita ja avuliaisuutta lainkaan. Kun itse aloitan ketjun, olen kiitollinen kaikista viesteistä, huonoista ja hyvistä. Mutta ehkä mielestäsi täytyy olla rakennusinsinööri, jolla on 30 vuoden kokemus alalta ja henkilökohtaiset kokemukset saadakseen ilmaista mielipiteensä. Lue lisää tästä foorumin säännöistä
/CC
Badger. Useimmat tämän foorumin käyttäjät ajattelevat, pohtivat ja jakavat kokemuksiaan ja mielipiteitään. Usein useampi vastaa jokaiseen ketjuun, joten on melko pieni riski saada pelkästään huonoja neuvoja. Sitten on jokaisen oma asia muodostaa mielipide siitä, minkä neuvoja pitää järkevänä ja valitsee noudattaa. Ei ole mitään syytä dissata muiden ideoita ja avuliaisuutta lainkaan. Kun itse aloitan ketjun, olen kiitollinen kaikista viesteistä, huonoista ja hyvistä. Mutta ehkä mielestäsi täytyy olla rakennusinsinööri, jolla on 30 vuoden kokemus alalta ja henkilökohtaiset kokemukset saadakseen ilmaista mielipiteensä. Lue lisää tästä foorumin säännöistä
/CC
Nix, kirjoitin aiemmin, ettei ota tätä negatiivisesti. Mutta ilmeisesti se ei riittänyt teille, mutta tarkoitin sitä, ettei ota tätä negatiivisesti. Ei henkilökohtaista hyökkäystä, kirjoitin myös yllä, että se oli ylimääräistä.chris47 sanoi:Kuten sanoin, minulla on kokemusta 28 mm:stä ja kyseenalaistan suuresti 10, 12 mm. Ei ole kokemusta kaikesta, mutta onhan meillä järkevää ajattelua, jota voimme käyttää sen sijaan. Täydellisyyden tavoittelija. Vinkkinä sinulle on kokeilla, mitä itse olet valmis hyväksymään notkumisessa. Olet jo ostanut materiaalin, joten aseta kaksi palkkia lattialle cc 1200. liitä helmipaneeli noin 1 metrin verran ja paina sitä kädellä nähdäksesi, kuinka paljon se taipuu.
Badger. Useimmat tässä foorumissa ilmaisevat mielipiteitään, pohtivat ja jakavat kokemuksiaan ja näkemyksiään. Usein useat vastaavat jokaiseen viestiketjuun, joten riski saada vain huonoja neuvoja on melko pieni. Sitten jokaisen tehtävä on muodostaa mielipide siitä, kenen neuvoja pitää järkevinä ja haluaa seurata. Ei ole syytä halveksua muiden ideoita ja avuliaisuutta lainkaan. Kun itse aloitan viestiketjun, olen kiitollinen kaikista viesteistä, huonoista kuin hyvistäkin. Mutta ehkä mielestäsi täytyy olla rakennusinsinööri, jolla on 30 vuoden kokemus alalta ja henkilökohtainen kokemus, että voi ilmaista itseään. Lue lisää tästä foorumin säännöistä
/CC
Poiminta "foorumin säännöistä" Näytä kunnioitusta ja auta, jos voit. Keskustele asiakysymyksistä kiihtymättä tai hyökkäämättä henkilökohtaisesti. On luonnollista olla eri mieltä."
;D, Niin, jos kuitenkin tunnet, että hyökkäsin henkilökohtaisesti, pitää minun ehkä pyytää anteeksi.
(Mutta kuka oikeastaan kiihtyy ja hyökkää henkilökohtaisesti :
Jos naulaat harvaan 45 asteen kulmassa kattopalkkeihin, voit valita paneelin suunnan haluamallasi tavalla, eli myös poikittain kattopalkkeihin nähden. Uskon, että voit nähdä tämän esimerkiksi Isoverin kotisivuilta liittyen katon eristämiseen puhallusvillalla.
Onnea matkaan
Peter
Onnea matkaan
Peter
Herätetään vanha ketju 
Olen asentamassa paneelia sisäkattoon, jossa kattoristikot on asennettu 1200 cc:n välein.
Eristys on vain 175 mm (matala katon korkeus), voiko 12 mm paksu paneeli toimia vai pullistuuko se ulospäin.
Onko jollakulla kokemusta?
Olen asentamassa paneelia sisäkattoon, jossa kattoristikot on asennettu 1200 cc:n välein.
Eristys on vain 175 mm (matala katon korkeus), voiko 12 mm paksu paneeli toimia vai pullistuuko se ulospäin.
Onko jollakulla kokemusta?
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Kuinka saumata Regina-kattopaneeli kauniisti?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Pärlspont "fel" utomhus på garageport?
Byggnadsvård -
Vihjeitä kipsilevyn pystysuoraan asentamiseen kattopalkkien väliin
Helmipontti palkkien ympärille. Miten teette?
Spikpistol för takpanel typ pärlspont etc
Verktyg & Maskiner