10 698 lukukertaa ·
4 vastausta
11k lukukertaa
4 vastausta
Helmilauta: naulata vai liimata
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 700 viestiä
Helmipontti olen aina naulannut galvanoiduilla 50x2mm dyckert. Mielellään piilotettu naulaus ponttiin, jos se on toiminut.
Nyt kuulen joiltakin, että liimaaminen toimisi yhtä hyvin. Pitääkö tämä paikkaansa? Helmipontti liikkuu yleensä
Minun tapauksessani kyseessä on halli ja lasikuisti, jotka täytyy päällystää seinillä ja katossa 13x95mm helmipontilla 12mm lastulevyn päälle.
Nyt kuulen joiltakin, että liimaaminen toimisi yhtä hyvin. Pitääkö tämä paikkaansa? Helmipontti liikkuu yleensä
Minun tapauksessani kyseessä on halli ja lasikuisti, jotka täytyy päällystää seinillä ja katossa 13x95mm helmipontilla 12mm lastulevyn päälle.
Käytin paneelikiinnikkeitä keittiön seinäpaneeliin. Kiinnikkeiden etuna on, että paneeli voi hieman liikkua ilman, että esimerkiksi tulee halkeamia ponttiin.
Ammattilaisille voi ehkä olla nopeinta käyttää liimaa, joka kiinnittyy nopeasti. Haasteena on, jos sinun täytyy tukea paneeli liiman kuivumisen aikana.
Mielestäni 50*2 kuulostaa hieman karkealta, muistan käyttäneeni 40*1.7 tyydyttävästi sen sijaan.
Ammattilaisille voi ehkä olla nopeinta käyttää liimaa, joka kiinnittyy nopeasti. Haasteena on, jos sinun täytyy tukea paneeli liiman kuivumisen aikana.
Mielestäni 50*2 kuulostaa hieman karkealta, muistan käyttäneeni 40*1.7 tyydyttävästi sen sijaan.
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 700 viestiä
Kiitos palautteesta.
Kyllä, käytän yleensä 50x2 paksulle helmipontille (13-14mm) ja 40x1,7 ohuelle (10mm) versiolle.
Kyllä, käytän yleensä 50x2 paksulle helmipontille (13-14mm) ja 40x1,7 ohuelle (10mm) versiolle.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Spika eller skruva bärläkt
Tak & Vind -
Ruuvata vai naulata sisäseinän paneeli?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Skruva eller spika glespanel i undertak
Tak & Vind -
Tehdä oma helmipontti, realistista vai hulluutta?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Naulata vai liimata lattialistat?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka