7 260 lukukertaa ·
18 vastausta
7k lukukertaa
18 vastausta
Lattialastulevyn kovuus
Sivu 1 / 2
Kaikkitietävä
· Härifrån
· 787 viestiä
Teen lisäys/täydentävän kysymyksen ylläolevaan (toivottavasti se on OK):
Voiko MDF-levyä käyttää lattianalusmateriaalina lattialastulevyn tai lattia-kipsilevyn sijaan?
Voiko MDF-levyä käyttää lattianalusmateriaalina lattialastulevyn tai lattia-kipsilevyn sijaan?
Kaikkitietävä
· Härifrån
· 787 viestiä
Kyllä, mutta jos unohdetaan hinta, onko muita haittoja, jotka tekevät sen, ettei pitäisi käyttää MDF:ää?TiGGrE sanoi:
(Minulla on nimittäin erä, jonka olen saanut, mutta ei ole muuta käyttöä juuri nyt).
Moderator
· Stockholm
· 56 241 viestiä
Lattialastulevy on pontattu, epäilen, että MDF-levysi eivät ole, ja lattialastulevyllä on aina oltava tuki joko toisen levyn sivua pitkin pontin kautta tai alapuolisella koolauksella.
Kaikkitietävä
· Härifrån
· 787 viestiä
poimii langan...
Minulla on samanlainen kysymys, jota pohdin, mutta se koskee lattialastulevyä pontilla vs. tavallista lastulevyä samalla paksuudella...
kuinka paljon huonommaksi se menee, jos asettaa tavallista lastulevyä "kaikkien" saumojen kanssa palkkien (600cc) päälle?! verrattuna siihen, että asettaa liimattua lattialastulevyä samoille puille?
Voisiko olla ratkaisu vahvistaa tukemattomat saumat ylimääräisillä poikittaisilla palkeilla!?
näen tietenkin pontin hyödyn, mutta ottaen huomioon hinnan ja että aion laittaa sen vintille/vierashuoneeseen, yritän pitää hinnan alhaalla
toivon, että joku voi tukea minua ajattelutyössäni...
Minulla on samanlainen kysymys, jota pohdin, mutta se koskee lattialastulevyä pontilla vs. tavallista lastulevyä samalla paksuudella...
kuinka paljon huonommaksi se menee, jos asettaa tavallista lastulevyä "kaikkien" saumojen kanssa palkkien (600cc) päälle?! verrattuna siihen, että asettaa liimattua lattialastulevyä samoille puille?
Voisiko olla ratkaisu vahvistaa tukemattomat saumat ylimääräisillä poikittaisilla palkeilla!?
näen tietenkin pontin hyödyn, mutta ottaen huomioon hinnan ja että aion laittaa sen vintille/vierashuoneeseen, yritän pitää hinnan alhaalla
toivon, että joku voi tukea minua ajattelutyössäni...
En voi sanoa, kuinka paljon huonommaksi se muuttuu prosentteina tai vastaavaa, mutta voin todeta, että näin tehtiin ennen. Kahdessa huoneessa, jotka olen remontoitunut, oli 60-luvun naulattuja lattialevyjä ilman pontta. Kaikki saumat oli tehty palkkien päällä, mutta nämä saumat narisivat uskomattomasti, koska levyt hankasivat toisiaan vasten sitä mukaa kun naulat alkoivat nousta...
Jos ruuviliimaat palkkeihin ja on tuki kaikkien saumojen alla, en usko että huomaat käytännössä mitään eroa pontatun 22 mm lattialevyn kanssa, mutta et todennäköisesti pysty sertifioimaan rakennetta pistemäisten kuormien suhteen verrattuna pontattuun lattialevyyn.
/Ingenjören
Jos ruuviliimaat palkkeihin ja on tuki kaikkien saumojen alla, en usko että huomaat käytännössä mitään eroa pontatun 22 mm lattialevyn kanssa, mutta et todennäköisesti pysty sertifioimaan rakennetta pistemäisten kuormien suhteen verrattuna pontattuun lattialevyyn.
/Ingenjören
Mutta jos tavallista lastulevyä on suuret määrät käytettäväksi lannoitteena, miksei varmistaa, että kaikki saumat sijoittuvat 20 cm päähän palkeista ja täydentää kaikkien saumojen alla 30-40 cm leveällä lastulevysuikaleella, joka ruuvataan ja liimataan molempien saumattavien levyjen alle?
Toisaalta: Kun katson hintoja lattialastulevy vs tavallinen lastulevy Byggmaxilla, mietin, onko hintaero todella niin suuri loppujen lopuksi? Mitä maksaa 22 mm lastulevy vs lattialastulevy (89sek/kpl 60 cm leveys)?
Toisaalta: Kun katson hintoja lattialastulevy vs tavallinen lastulevy Byggmaxilla, mietin, onko hintaero todella niin suuri loppujen lopuksi? Mitä maksaa 22 mm lastulevy vs lattialastulevy (89sek/kpl 60 cm leveys)?