Hei!
Olemme juuri remontoineet olohuonetta. Poistimme tapetit, hioimme, tasoitimme, laitoimme paperinauhaa ja korjasimme kaikkien taiteen sääntöjen mukaisesti.
Pohjamaalasimme ja sitten maalasimme kaksi kerrosta seinämaalia. Kahden päivän kuluttua nauhat ovat alkaneet irrota tai halkeilla keskeltä.
Tämä tapahtuu melkein kaikille nauhoille.
Voiko tämä johtua talon laskeutumisesta vai olemmeko vain huonoja?, hehe.
Talo on vuodelta 1940, betoni kellari ja rakennettu kallion päälle. Valkoinen seinä, jossa on näkyviä halkeamia paperinauhassa ikkunan kehyksen vieressä. Seinässä näkyvä repeytynyt tai irronnut pituussuuntainen rako paperinauhan kohdalla maalatussa olohuoneen pinnassa.

JanneJanne123
Kuinka kiinnititte paperinauhan? Suositeltavaa amatööreille on liimata nauha märkätilaliimalla, koska ainakin minun mielestäni on melko vaikeaa saada aikaan hyvää jälkeä tasoitteella.

Onko se kipsiä vai mitä materiaalia teillä on seinässä?

Se on lastulevy, jonka edelliset omistajat olivat asentaneet, ja me tasoitimme sen päälle, he sanoivat K-rauta:ssa, että se menisi hyvin. Me tasoitimme yhden kerroksen, painoimme nauhan paikoilleen ja sitten tasoitimme nauhan sisään.

JanneJanne123
Ok, ja sitten näyttää valitettavasti siltä, että ette onnistuneet kiinnittämään nauhaa kunnolla tasoitteeseen. Itse olen kokenut tämän, ja hiottaessa se näytti hyvältä, mutta kun maali kostutti pintaa, nauhat irtosivat. Tämän jälkeen olen aina käyttänyt våtrumslim ja se ei ole, peppar peppar, pettänyt minua.

• Tykkään
Blå_bär
  • Laddar…
Lastulevy ei ole mikään ihanteellinen materiaalin saumojen saamiseksi kuntoon, jos ne haluavat halkeilla, ne tekevät sen. Sitten olisi ehkä pitänyt käyttää märkätilojen liimaa.

Okei, mutta mitä meidän pitäisi tehdä?
Lähdetäänkö pois ja aloitetaan alusta vai?

JanneJanne123
Joo, vaikka se kirpaisee, se on luultavasti ainoa oikea tapa, luulen että teillä on vaikeuksia pelastaa tuo. Kokemukseni lastulevystä ulompana seinämateriaalina on rajallinen, joten kokeilisin saumaa ja tekisin kaikki vaiheet siihen nähdäkseni, että se toimii ennen kuin ryhdyn koko huoneeseen.

Tai ehkä remonttitapetti.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.