2 292 lukukertaa ·
3 vastausta
2k lukukertaa
3 vastausta
Halkeama sisäseinän saumassa
Hei,
Poistin kaikki tapettikerrokset huoneesta talon pohjakerroksessa ja huomasin tämän halkeaman seinän saumakohdassa talon päädyssä. Voin helposti painaa koko lastan terän sisään. Pitäisikö olla huolissaan? Kuinka tämä voidaan tukkia? Täytyykö tämä korjata muulla tavoin talon kestävyyden vuoksi? Oikea seinä on talon pääty ja siltä osin kuulemme usein napsahteluja, erityisesti kesällä. Voisiko tällä olla yhteyttä?
Onko tämä piilevä vika?
Talo on vuodelta 1973 ja seinä on arvatenkin kevytharkkoa (?). Muutimme taloon viime kesänä.
Paljon kysymyksiä, mutta olen erittäin kiitollinen kaikista neuvoista.
Poistin kaikki tapettikerrokset huoneesta talon pohjakerroksessa ja huomasin tämän halkeaman seinän saumakohdassa talon päädyssä. Voin helposti painaa koko lastan terän sisään. Pitäisikö olla huolissaan? Kuinka tämä voidaan tukkia? Täytyykö tämä korjata muulla tavoin talon kestävyyden vuoksi? Oikea seinä on talon pääty ja siltä osin kuulemme usein napsahteluja, erityisesti kesällä. Voisiko tällä olla yhteyttä?
Onko tämä piilevä vika?
Talo on vuodelta 1973 ja seinä on arvatenkin kevytharkkoa (?). Muutimme taloon viime kesänä.
Paljon kysymyksiä, mutta olen erittäin kiitollinen kaikista neuvoista.
Sinun ei pitäisi olla huolissasi. Tällaiset halkeamat ovat yleisiä. Täyttäisin sen fillerillä tai vastaavalla ja sitten vain maalaisin tai tapetoisin päälle. Tiedän myös, että minua pyydettiin täyttämään ne latexilla, koska talo todennäköisesti liikkuu ja halkeamat tulevat jälleen näkyviin. Talossani on paljon halkeamia kellarissa ja aluksi minulla oli vaikeuksia nukkua, koska aina pelkäsin pahinta. Pahimmassa tapauksessa ratkaistaan ongelma, kun se ilmenee, eikä sen enempää
taloni nitisee myös jonkin verran syksyllä.
Se kuulostaa rauhoittavalta, että minun ei tarvitse olla huolissaan.
silti hieman huolestuttavaa, että seinä on irronnut näin.
Onko myös talossasi betonirunko? Ja onko teilläkin tiiliverhous? Ajattelen, että jokin tuossa yhdistelmässä sekä tämä halkeama voisi olla tekemisissä napsahtelun kanssa...
Onko myös talossasi betonirunko? Ja onko teilläkin tiiliverhous? Ajattelen, että jokin tuossa yhdistelmässä sekä tämä halkeama voisi olla tekemisissä napsahtelun kanssa...
Kellarini koostuu betoniharkoista ja pinnalla puutalosta tiilijulkisivullaH Husnovis30plus sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi