19 449 lukukertaa ·
19 vastausta
19k lukukertaa
19 vastausta
Valaa ohut betonilevy
Sivu 1 / 2
Mietin, että valaisin TV-tason levyn, joka on 1800x400mm. Haluaisin sen olevan vain noin 15-20mm paksu, miten tulisi raudoittaa ja millä, jotta se toimii?
Onko se tavallinen hienobetoni, mitä pitäisi käyttää, vai onko siihen jokin erityinen?
(Kuuluuko tämä keskustelu oikeaan foorumiin?)
Onko se tavallinen hienobetoni, mitä pitäisi käyttää, vai onko siihen jokin erityinen?
(Kuuluuko tämä keskustelu oikeaan foorumiin?)
Käyttäisin varmaan muutamia 12mm rautoja pituussuunnassa ja sitten verkkoa kaiken päälle....hienobetonia tai laajenevaa betonia olisin kokeillut....
Kyllä se on ohut, mutta tähän on oltava ratkaisu. Olen selaillut hieman ja on olemassa pöytälevyjä, jotka ovat noin 20mm. Tekeminen 40mm näyttäisi todella oudolta.pelle242 sanoi:
Uskon ehdottomasti, että se toimii...ole vain hieman varovainen, kun sitä kantaa.....eihän se ole suuri rahallinen panostus, joten se on varmaan vain kokeiltava.....MB77 sanoi:
Älä unohda kameraa....
Välttäisin raudoitusrautaa, kun se on niin ohut, koska saat riskin ghostingiin. Käytä polyvinyylialkoholi-kuitua tai lasikuitua. Valimme noin 1600x350x19 levyn, jossa käytimme pva-kuitua. Suurempi ongelma oli estää levyn taipuminen kovetusprosessissa.
Sekoitetaanko tämä suoraan betoniin? Vai asetetaanko se kerroksittain?Nilsson2 sanoi:
Se on mukana betonissa, mutta sinun ei tarvitse sotkea sen kanssa itse. Käytä sen sijaan Finja Reparationsbetong -betonia, se sisältää kuitua ja on saatavilla tavallisissa 25 kilon säkeissä useimmissa rakennusliikkeissä.
Hei Nilsson2,
juuri se ongelma, jonka saan, kun valan ohutta, yritän tehdä keittiötasoja 25 mm, valan 1 osa betonia 2 osaa hiekkaa, kulmarauta + kanaverkko ja ohut raudoitusverkko. Levyt vääntyvät/taipuvat kovettuessa. Miten estit tämän tapahtumasta??? Olen todella kiitollinen vastauksesta, sillä tämä aiheuttaa minulle päänvaivaa juuri nyt
)
juuri se ongelma, jonka saan, kun valan ohutta, yritän tehdä keittiötasoja 25 mm, valan 1 osa betonia 2 osaa hiekkaa, kulmarauta + kanaverkko ja ohut raudoitusverkko. Levyt vääntyvät/taipuvat kovettuessa. Miten estit tämän tapahtumasta??? Olen todella kiitollinen vastauksesta, sillä tämä aiheuttaa minulle päänvaivaa juuri nyt
Olen valanut työpöytiä 1kvm, 22mm paksuja, ilman ongelmia.
Melko hienosilmäinen raudoitusverkko, laajennusbetoni ja vakaa muotti. Kovettumisen jälkeen liimasin alle 4mm vaneria lisävahvistukseksi, joka teki myös helpommaksi kiinnittää jalat jne.
Yksi levyistä halkesi, mutta se oli helppo tehdä näkymättömäksi hieman tasoitteella ja sienellä.
Melko hienosilmäinen raudoitusverkko, laajennusbetoni ja vakaa muotti. Kovettumisen jälkeen liimasin alle 4mm vaneria lisävahvistukseksi, joka teki myös helpommaksi kiinnittää jalat jne.
Yksi levyistä halkesi, mutta se oli helppo tehdä näkymättömäksi hieman tasoitteella ja sienellä.
Hyvää iltapäivää,zeus_axel sanoi:Olen valanut työtason 1 neliömetrin kokoiseksi, 22 mm paksuksi, ilman ongelmia.
Melko hienosilmäinen raudoitusverkko, laajeneva betoni ja vakaa muotti. Kovettumisen jälkeen liimasin koko alapuolelle 4 mm vanerin lisävahvistukseksi, mikä teki myös helpommaksi kiinnittää jalkoja ja vastaavia.
Yksi levy sai halkeaman, mutta se oli helppo tehdä näkymättömäksi hieman tasoitteella ja sienellä.
luulen, että kokeilen valmissekoitettua säkkibetonia, valan tukevissa muotteissa, jotka on kiinnitetty pöytään, mutta silti levy taipuu noin 1-2 mm, joten siitä tulee venytetty U.
Minusta näyttää siltä, että yläpuolelle tulee kutistumista valun aikana, kun se kovettuu, vaikka kastelenkin!
Jos joku tietää miksi, olisi mielenkiintoista saada vastaus