Hei,
Aion käyttää tilaisuuden hyväkseni ja tehdä uran, jotta sähköasentaja voi vetää sähköjä samalla kun remontoimme huonetta. En ole varma, mikä materiaali seinässä on, mutta se ei ole kipsiä tai betonia (katso kuva).
Mihin työkaluun minun kannattaa panostaa, jotta se sujuu mahdollisimman helposti?
onnittelut, treetex on helvetti. Minulla ei ole valitettavasti paljon neuvoja tarjota, levyt ovat vähän kuin kostea keksi työskennellä. Kaikki lohkeilee hyvin helposti ja on erittäin vaikeaa saada siistejä reunoja. Ehkä onnistuu leikkaamalla ensin todella terävällä veitsellä ja sitten hienohampaisella pistosahalla...
onnea, treetex on helvetti. Valitettavasti minulla ei ole paljon neuvoja antaa, levyt ovat kuin kostea keksi työstää. Kaikki lohkeilee helposti ja on erittäin vaikeaa saada siistit reunat. Ehkä kannattaisi ensin leikata todella terävällä veitsellä ja sitten hienohampaisella pistosahalla...
Olen tehnyt sen ja se sujui todella hyvin. Ehkäpä ts voisi kokeilla ennen kuin hänelle neuvotaan repiä se alas??
Olen tehnyt sen ja se sujui todella hyvin. E väl bara o prova för ts innan han får rådet att riva ner den??
Miten teit sen? Se on pieni huone, enkä ole kiinnostunut aloittamaan projektia, jossa repisin auki ja laittaisin uusia levyjä. Joten otan mielelläni vastaan vinkkejä siitä, miten voisin käsitellä seinää kanavan luomiseksi.
Ajoin sähkökäyttöisellä ketjusahalla, asetin pysäyttimen puristimella, jotta ei leikattaisi liian syvälle, näin voi sahata sekä Tretexiä että puuta, mutta oletan, että aiot laastita päälle myöhemmin.
Pura levyt, vedä uusi sähkö ja laita sitten OSB + kipsi. Samalla saat seinät, joihin voi ripustaa tavaroita.
/M
Kuten mgranbom, ja jopa p-plats näytti täällä ketjussa kuvia, pura ensin treetex ja jyrsi sitten putket ja rasioiden paikat ja peitä kipsillä, mahdollisesti OSB+kipsillä.
Mutta jos tykkäät kuunnella musiikkia, enemmän tai vähemmän audiofiili, niin on ikävä repiä pois treetexia, siitä tulee yleensä todella miellyttävä akustiikka huoneisiin (taloihin), joissa on lankku- tai puurungon runko ja treetex päällä. Siitä tulee sopiva vaimennus. Olen itse asunut sellaisessa talossa, en ole koskaan saanut parempaa huoneakustiikkaa, ilman muita toimenpiteitä, kuin siellä.
Mutta joka tapauksessa, ehkä silti helpoin ja varmin tulos saadaan purkamalla treetex ja kipsaamalla, kun kaikki sähkö on kunnossa.
Minun asunnossani, josta juuri kirjoitin, vedimme sisään vähän ylimääräistä sähköä.
Jyrsin suoraan treetexin läpi ja lankkuseinään noin 20-25 mm syvyyteen. Kiinnitin VP-putket ja viimeistelin tasoittamalla yli sileäksi ja sitten päälle uusi tapetti.
Se toimi ainakin ne muutamat vuodet, kun asuin siellä, mutta epäilen, että se on voinut alkaa halkeilla myöhemmin, sillä tasoitus treetexin päällä ei vaikuta erityisen vakaalta rakenteelta.
Jos tekisin sen tänään (mutta tuskin tekisin), niin kokeilisin ensin tasoittaa vain jyrsittyihin kohtiin, kun se on kuivunut, liimaisin paperinauhan päälle kankaalla ja tapettiliimalla, ja viimeistelisin vähän "laakatasoituksella" nauhan päälle, ettei se näy pintamateriaalin paikallaan ollessa.
Mutta joka tapauksessa kaiketi on kuitenkin helpointa parhaalla taatulla tuloksella repiä pois treetex ja kipsilevyttää kun kaikki sähkötyöt ovat valmiit.
mutta treetexin repiminen on myös todella paskamainen työ, koska se on niin vaikeaa saada irti suurina paloina... joten jos se on helpointa, uskaltaisin sanoa olevan kyseenalaista, mutta paras tulos se kyllä on.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.