Aion pian peittää autotallin seinien sisäpuolen. Nyt niissä on vain koolingit, eristys ja muovi.
Kysymys on, mitä minun pitäisi laittaa sisäpuolelle?
Voin aloittaa sanomalla, että olen rakentanut erittäin paljon taloani, joten en halua/jaksa käyttää tähän paljon aikaa. Joten kipsilevy ja tasoitus eivät käy.
Mietin laittavani tavallisia lastulevyjä seiniin ja maalaavani ne sitten vain. Mitä mieltä olette, tuleeko siitä ruman ja nuhruisen näköistä?

Jotain muuta ehdotusta, mikä ei ole todella kallista tai vaadi suurta työpanosta?
Vai riittävätkö lastulevyt?

Lastulevyt näyttävät liian risaisilta, valitsisin mieluummin vanerin sellaisissa tapauksissa.

Ajan vaneri kanssa. Spånskiva känna bara B! Henkilökohtaisesti mielestäni se on hienompi ilman väriä! Erittäin käytännöllinen myös!
Työpaja, jossa on vaneriseinät, hyllyjä ja työkaluja järjestettyinä hyvin siististi. Lattialla harmaa laatta ja työpöytä taustalla.

Laita OSB vanerin tilalle lastulevy, se näyttää yhtä huonolta, mutta on parempi ja halpa.

Kun sitten into ja rahaa tulee, voit laittaa kipsilevyt OSB:n päälle, kipsilevyjen asentaminen on sen jälkeen helppoa, eikä sinun välttämättä tarvitse tasoittaa, maalattu tasoittamaton kipsilevy näyttää paremmalta kuin lastulevy.

Vaneri on luultavasti paljon kalliimpaa kuin lastulevy? Muutenhan on tyylikästä valkolakata.
OSB on melko halpa mutta ei yhtä hieno maalata.
Hm, joo ehkä se on kuitenkin parempi kuin lastulevy.

Tavallinen rakentamisvaneri maksaa kaksinkertaisesti lastulevyyn verrattuna, mutta kuinka paljon sitä kuluu autotallissasi? Eihän se voi olla kovin monta levyä.

Siihen menee 33 kpl.

D09
Asenna vaneri Alt osb, maalaa valkoiseksi :)

Jos kyllästyt jonain päivänä, asenna kipsiä ja tasoita

Vihaan autotallini seiniä, joissa ei ole levyä kipsin takana

Eikö ole olemassa sääntöjä paloturvalliselle pintakäsittelylle autotalleissa, eli kipsilevyä tai jopa tuplakipsilevyä?

Fatsiillä on lastulevyjä autotallissa, jotka hän vain tasoitti ruuvinpäiden yli ja maalasi sitten telalla. Näyttää itse asiassa erittäin hyvältä ollakseen autotalli. Joten en tiedä miksi kaikki ovat niin vastaan lastulevyä? Kovaa, kestävää ja sileä pinta, jota voi maalata suoraan.

Mitä mieltä olette paneelistosta autotallin sisällä? Toimisiko se? Maksaa noin 6 kr metri.

Se on kai 6 kr per juoksumetri. Se on huomattavasti enemmän per neliömetri.

11,5 m raakalauta per m², joten tulee vähän, olin kyllä odottanut energiaa/rahaa ja ajanut osb kipsi,

Raakapontti on kyllä näyttävä, mutta sen asentaminen vie huomattavasti enemmän työtä.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.