Aion asentaa seinän kellariin. Kuinka kiinnitän koolaukset betoniseinään, kattoon ja lattiaan? Käytetäänkö tavallisia tulppia ja ruuveja vai tarvitaanko esimerkiksi expander-pultteja? Vai voiko käyttää naulatulppia?
Ja kuinka tiheästi niiden täytyy olla kiinnitettyinä?

Terveisin Anders

Jos kyseessä ovat peltilistat, on olemassa niille metallisia naulatulppia.

• Tykkään
Labanfro
  • Laddar…
ei, käytän puukoolauksia

Laajennusnaulat ovat erittäin käteviä ja vahvoja kuin kallio. Eivät kuitenkaan toimi kevytbetonissa ja sinibetonissa.
http://www.wurth.se/kunder/Wurth/wurthprodkat.nsf/p/03600500-2.pdf/$file/03600500-2.pdf

PL-400 ei ole koskaan tyhmää :)

Milkshaken
Suosittelen myös expanderspiken... Todella helppoa... Poraa noin 8 mm reikä suoraan sääntöjen läpi ja betoniin siihen syvyyteen kuin tarpeen. Sitten vain vasaralla lyönti....
Ei mitään sähläystä proppien tai muttereiden tai sellaisen kanssa...
Eli. Daveoilla on paras ehdotus.

• Tykkään
Roka123
  • Laddar…
ok kiitos vastauksesta, käytin joitain betoni naulatulppia Bårebosta, ne toimivat hyvin.

/Anders

• Tykkään
sparcraft73
  • Laddar…
Nostetaan tämä ketju taas esiin...

Jos kyseessä on kevytbetoni seinä/lattia, mitä pitäisi käyttää silloin?
Mitä pitäisi/suositellaan käytettäväksi kun ruuvataan yhteen puurunkoja? Tavallinen puu ruuvi (ehkä tyhmä kysymys, mutta on parempi tehdä oikein kuin arvata)?

On olemassa erityisiä kevytbetonitukia.

Puutarvikkeet ovat sopivia yhdistämään puulistat, kyllä.

Milkshaken
anra:
Jos kyseessä on tavallinen liitos eli yhdistät kaksi palkkia vierekkäin, silloin on yleensä vahvinta naulata.
Muuten, jos aiot liittää esimerkiksi rakenteessa, suosittelen esimerkiksi. Cutters. Torx-kanta niissä ja erityinen kärki, joka poraa helposti puuhun.

P
Herää taas.
Mutta nyt on kyse lattiasta...
Minulla on kantava seinä, jossa on 95mm puurunko. "Syllpapp" alle tietysti, mutta miten ihmeessä se kiinnitetään lattiaan? Naulaamalla kiinni lyömällä tekee reikiä syllpappiin vai onko se tehtävä niin? Vai liimataanko PL-400/600:lla?

Sitten minulla on metallirunko ulkoseinällä. En haluaisi porata reikiä ympäri taloa. Niitä tulisi vähän liikaa... Olen nähnyt, että on olemassa jokin pulttipistooli, jota voisi käyttää, mutta näyttää siltä, että sellaiseen tarvitaan lupa. Ne toimivat ilmeisesti ruudilla. Riittääkö paineilmakäyttöinen naulapistooli vai ei?

Onko joku, joka voi auttaa?

Pulttipistooli vaatii lisenssin kyllä, ja sinun täytyy varmaan silti ampua kiinni yhtä paljon pulttia kuin muuten täytyisi porata reikiä joka tapauksessa sitten, ehkä hieman vähemmän.

En todellakaan suosittele ampumaan naulapyssyllä betoniseinään (oletan että sinulla on sellainen). ulkoseinään.

Oskar

P
Kyseessä on juuri valettu betonilattia. Ei seinä.
Tuleehan niitä yhtä paljon, mutta selvästi vähemmän työlästä...
Miten saa lisenssin? Ammuntakoe? :)

Kyllä voit yrittää ottaa yhteyttä Hiltiin tai johonkin muuhun vastaavaan yritykseen, ne järjestävät yleensä koulutuksia jne.

Oskar

• Tykkään
Medo Utaan
  • Laddar…
Hei!

Herätän viestiketjun eloon. Keväällä on tarkoitus rakentaa terassi, sopivan kokoinen projekti uudelle talonomistajalle :).

Olen ajatellut kiinnittää kantavan palkin kellarin seinään, joka koostuu betoniharkosta, kuinka teen sen? Laajennuspultti?

Heitän mukaan vielä yhden kysymyksen kun kerta kysyn... Olen ajatellut laittaa noin puolet terassista katoksen alle. Kuinka kiinnitän kattopalkit talon seinään parhaalla ja huomaamattomimmalla tavalla? Meillä on tiilitalo. Onnistuuko tavallisilla palkkikengillä? Katto tulee olemaan noin 4 metriä pitkä ja 3,5 metriä leveä, ja katteena on muovia.

Novis, joka ottaa kiitollisena vastaan neuvoja.
/Pierre

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.