Ei, harjapalkin on levättävä kahden palkin päällä saadakseen riittävän suuren tuki-alueen. Voisit ehkä käyttää jonkinlaista etäisyyslistaa ulkoneman alapuolella niin, että palkit ovat jonkin matkan päässä julkisivusta.
Joten sitten minun pitäisi pystyä laittamaan 45x120 etäisyydeksi. Sitten ottaa kaksi sellaista ja laittaa yhteen poikkipuun tavoin itse palkkiin. Nuo kaksi voin ehkä ruuvata viistosti yhteen sen kolmannen kanssa, jonka olen kiinnittänyt julkisivuun pysyäkseen paikallaan. Yläosaan voin sitten kiinnittää ne poikkipuut, jotka nousevat myös julkisivuun. Silloin ne lepäävät osittain maassa ja ovat ruuvattuina julkisivuun.
Kuulostaako tämä hyvältä ratkaisulta?
Hei.
Lainaan keskustelua hieman, koska minulla on samat pohdinnat.
Minun ulkohuoneeni on 3,7 m syvä ja 5 leveä.
Olen tehnyt näin kulmateräksellä, jonka aion sitten peittää pienellä katolla, johon aion asentaa spotit (joten peitän talon nykyiset kattotuolit).
Kysymys on, pitäisikö minun laittaa keskelle myös 42*120 palkki? Vai toimiiko tämä?
Ymmärtääkseni sinulla on pulpettikatto, joka laskee pois talosta. Kattoa tukevat liimapuupalkit ovat noin 42x180 c/c 1200? Jos nämä oletukset pitävät paikkansa, palkkien päiden kuorma on enintään noin 5 kN per palkki, eli hieman yli 500 kg. Tämä on siis huomattavasti pienempi kuorma kuin emde:n kattopalkista. Jos valitsemasi ratkaisu kestää, riippuu lähinnä siitä, onko sinulla riittävästi vahvoja ruuveja, joilla on tarpeeksi kiinnitystä kestämään 500 kg kuorman jokaisesta palkin päästä. Tätä en voi arvioida kuvan perusteella. Onko kyseessä sisäpuolelta lovettu liimapuupalkki, joka roikkuu vain talon kattotuoleissa kulmakiinnikkeiden avulla?
Joo, se on 1200cc katon liimapuupalkkeja.
Se on urakäärästy liimapuupalkki, joka seisoo kummassakin päässä omaan 42*120 runkolautaan, ja sitten kiinnitetty/kumpaan talon liimapuupalkkeihin kulmaraudalla.
Etäisyys 42*120 runkolautojen välillä on reilut 4 metriä. Pitäisikö keskelle laittaa vielä yksi runkolauta?
Vai onko olemassa parempi ratkaisu?
Jos haluat liimapuupalkin, joka on vapaakantoinen yli 4 metrin päällä nykyisillä kuormilla kattopalkkien kanssa, vaaditaan 42x270-kokoinen ilman viiltoa! Uskon, että parempi strategia on varmistaa, että se, mitä olet jo asentanut, on riittävän hyvin kiinnitetty taloon.
Nyt olen todella huono talojen rakentamisessa jne.
Mutta kattotuolit vaikuttavat lepäävän lankuilla, jotka menevät samaan suuntaan kuin kattotuolit (katso kuva). "Minun" liimapuupalkin takana on pieniä lankkuja ja eristettä.
Alkuperäinen ajatukseni oli laittaa palkki seinään.
Mutta kun aloin purkaa ja nostaa terassia, oli materiaali jo tilattu.
Sinun täytyisi olla tuki reunapalkillesi, joka on 90 mm leveä ja vähintään 70 mm syvä.
Miten olet päätynyt tukipituuteen.? Kuulostaa pitkältä.
Byggbeskrivningar.se sanoo 19 mm
Minä saan 45 mm kun lasken.
joten sen pitäisi ainakin riittää 45x145 jos se on tuettu heikossa suunnassa.
Vastaus larsbj: Palkin kuormituspaine ei saisi ylittää 3 MPa uusien tutkimusten mukaan.
Vastaus Köttisar: Se, mitä näet kattotuolin alla, on kattotuolin alakaari (nimitys riippuu hieman siitä, miten kattotuoli on rakennettu, mutta sillä ei ole merkitystä tässä). Tämä lepää puolestaan hammaslatan päällä, joka on seinän pystypuiden päällä oleva palkki. Katso liitetty luonnos.
Ei, en usko niin, mutta olen juuri lukenut LTH-raportin aiheesta, liimapuupalkkien muodonmuutosongelmista liian korkean tuki-paineen vuoksi. 45 mm toimii varmasti hyvin, 19 mm tuntuu useista syistä epäilyttävän pieneltä mitalta. Sitten voidaan aina keskustella siitä, miten lumikuorma pitäisi arvioida tässä tapauksessa. Maksimikuorman täytyy esiintyä erittäin harvoin.
Justunsandersson: Hyvä piirustus siellä, nyt ymmärrän (anteeksi, mutta olen uusi tällä alueella).
Hammarbandin olen ohittanut, koska halusin korkeamman katon ja olla tasossa kaikkien ovien kanssa.
Joten minun täytyy valitettavasti sopeutua siihen (nyt kun melkein kaikki on valmista).
Kiitän kaikista vastauksista ja anteeksi Emde, jos katkaisin ketjusi.
Ystävällisin terveisin
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.