2 600 lukukertaa ·
27 vastausta
3k lukukertaa
27 vastausta
Kiinnitä keittiösaareke betonilattiaan - ruuvit ja tulpat
Hei
Aion kiinnittää keittiösaarekkeen betonilattiaan. Olen täysin hukassa, kun on kyse ruuveista ja tulppaista tähän tarkoitukseen. Ikea suosittelee käyttämään ruuvia, jossa on "pyöristetty" pää. Keittiösaareke kiinnitetään lattiaan 4 ruuvilla. Mietteitäni ovat:
- Kuinka pitkiä ja paksuja ruuveja pitäisi käyttää?
- Ovatko ruuvit samoja kuin puulle tarkoitetut, mutta ero on siinä, että reikä täytetään tulppalla ennen ruuvin kiinnittämistä?
Olen yrittänyt etsiä rautakauppojen sivuilta erityisiä ruuveja, joita käytetään yhdessä tulppien kanssa, mutta en löydä oikein sitä, mitä etsin.
Ystävällisin terveisin
Björn
Aion kiinnittää keittiösaarekkeen betonilattiaan. Olen täysin hukassa, kun on kyse ruuveista ja tulppaista tähän tarkoitukseen. Ikea suosittelee käyttämään ruuvia, jossa on "pyöristetty" pää. Keittiösaareke kiinnitetään lattiaan 4 ruuvilla. Mietteitäni ovat:
- Kuinka pitkiä ja paksuja ruuveja pitäisi käyttää?
- Ovatko ruuvit samoja kuin puulle tarkoitetut, mutta ero on siinä, että reikä täytetään tulppalla ennen ruuvin kiinnittämistä?
Olen yrittänyt etsiä rautakauppojen sivuilta erityisiä ruuveja, joita käytetään yhdessä tulppien kanssa, mutta en löydä oikein sitä, mitä etsin.
Ystävällisin terveisin
Björn
Kyllä, ne ovat samat ruuvit kuin puuhun.
Osta tämä tai vastaava. Sitten ostat ruuvin, joka on 6mm ja noin 45mm + sen paksuus, mitä aiot kiinnittää. Poraa 8mm reikä 50-60mm syvä, hieman riippuen ruuvin pituudesta. Ruuvin tulee mennä tulpan läpi.
https://www.byggmax.se/universalplugg-fischer-duopower-8x40mm-p246717
Osta tämä tai vastaava. Sitten ostat ruuvin, joka on 6mm ja noin 45mm + sen paksuus, mitä aiot kiinnittää. Poraa 8mm reikä 50-60mm syvä, hieman riippuen ruuvin pituudesta. Ruuvin tulee mennä tulpan läpi.
https://www.byggmax.se/universalplugg-fischer-duopower-8x40mm-p246717
Jäsen
· Västra Götaland
· 3 295 viestiä
Mitä sinulla on keittiösaarekkeessa? Minulla on keskikokoinen, jossa on uuni ja liesi sekä tammilevy, se ei ole kiinnitetty lattiaan. Se painaa hirveästi eikä liikkuisi, vaikka norsu nojaisi sitä vasten, jalat varmaan katkeaisivat ensin.
Toimisiko nuo plugi yhdessä 6x50 mm spånskiveskruv kanssa? Beslaget som ska fästas är på sin höjd 2-3 mm tjockt. Sedan kommer det en klinkersplatta och lite fix så det lämnar ca 40 mm kvar av skruven i betongen. Är det för lite för att ge god infästning så köksön inte tippar?Nicro sanoi:
https://www.bauhaus.se/spanskiveskr...61321&indexName=nordic_production_sv_products
On vain laatikoita, mutta työtaso on aika raskas, noin 50 kg, ja se tulee ulottumaan noin 20 cm kahdelle sivulle, joten ajattelen, etten halua sen kaatuvan, kun lapset roikkuvat siinä.I InsidersUnited sanoi:
Onko ulkonema vastakkaisilla puolilla vai muodostavatko ne kulman?R Relik sanoi:
Kuinka syvä on kaappi/kaapit, joissa ulkonema on?
Onko kyseessä kaksi kaappia, joiden selkänojat ovat vastakkain?
Piirros saarekkeesta, joko kaapeista tai ulkonemasta?
Minulla on todella vaikeaa löytää sopivia yhdistelmiä tulpan ja ruuvin välillä,Nicro sanoi:
mutta toimisiko:
Puuruuvi 5.0x60 mm
Universaalitulppa 6 x 35 mm
Ja jos laitan pari ylimääräistä kulmarautaa "listaan", joka pitää keittiösaarekkeen kiinni?
Kyseessä on siis neljä kaappia, jotka ovat yhdessä, kaksi 800x600 ja kaksi 800x400 vierekkäin, joten kaappien kokonaislattia-ala on 1600x1000, ja niissä on noin 50 kg painava työtaso.
Onko toinen lyhyt sivu seinää vasten?
Sitä ei tarvitse ruuvata lattiaan kiinni, se ei kaadu, vaikka viisi aikuista seisoisi pitkän sivun ulokkeen reunalla.
Onko toinen lyhyt sivu seinää vasten?
Sitä ei tarvitse ruuvata lattiaan kiinni, se ei kaadu, vaikka viisi aikuista seisoisi pitkän sivun ulokkeen reunalla.