Aion tilata puutavaraa terassin rakentamiseen, mutta olen hieman huolissani, että saamme kotiin kieroja lautoja. Jos esimerkiksi menee B​yggmaxiin ja katsoo heidän painekyllästettyä puutavaraansa, niin se on sekä taipunutta että "vääntynyttä".

Onko tämä laatukysymys? Voiko olettaa saavansa hyvää puutavaraa joko Byggmaxilta tai muulta toimittajalta? Saako mitä maksaa?

Kiitos etukäteen!

Kaikki painekyllästetty puutavara on jollain tavalla laatumerkitty. Terassilautojen kohdalla on olemassa lajittelusäännöt. Älä osta puutavaraa, jonka lajittelu on huonompi kuin G4-2. Järeämpien palkkien kohdalla on kantavuusluokitus. Luokka C 24 takaa yleensä tason. Sitten on vielä NTR-merkit, jotka täytyy ottaa huomioon. NTR-A puutavaralle, jolla on tai voi olla maayhteys. NTR-AB muulle puutavaralle. Byggmaxilla ei ole samantasoisesti huonompaa puutavaraa kuin muilla, mutta he usein pysyttelevät huonommissa luokissa. En normaalisti ostaisi Byggmaxista, koska he eivät markkinoi parasta puutavaraa. Västerbottenissa olosuhteet voivat kuitenkin olla erilaiset.

Kiitos vastauksesta!

Tulee hieman hermostuneeksi, kun tilaa kotiin puutavaraa ja ei saa itse valita, että puolet ei olisi käyrää. Mutta se on aina niin loppuunmyyty, että meillä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin tilata.

Tee itsellesi ja mahdollisesti lapsillesi palvelus ja vältä Byggmaxin terassilautaa. Eihän se ole erityisen kiva, oikeastaan. Maksa hieman enemmän ja osta lajiteltua terassilautaa esimerkiksi XL byggiltä tai Beijeriltä. Ostin itse 20kr/m XL byggiltä 7 vuotta sitten, luulen että sen nimi oli "prima" silloin. Edelleen todella hieno. Vähän ja pieniä oksia. Ei tikkuja.
Laskuesimerkki: 50 m² terassi, lauta 28*120. Tarvitaan noin 7 juoksumetriä per neliö.
50*7=350 metriä. Lisäkustannus noin 3500 kr.
Sanonta "unohtaa nopeasti, että se oli kallista, mutta muistaa usein, että se oli halpaa" pitää tässä hyvin paikkansa.

• Tykkään
NorraS
  • Laddar…
S StevieGee sanoi:
Tee itsellesi ja mahdollisesti lapsillesi palvelus ja vältä Byggmaxin terassilautaa. Eihän se ole kovin hauskaa siis. Maksa muutama ylimääräinen euro ja osta lajiteltua terassilautaa esimerkiksi XL byggistä tai Beijeristä. Itse ostin 20kr/m XL byggistä 7 vuotta sitten, luulen että sen nimi oli "prima" silloin. Edelleen todella hieno. Vähän ja pieniä oksia. Ei tikkuja. Laskuesimerkki: 50 m² terassi, laudat 28*120. Kuluu noin 7 juoksumetriä per neliömetri. 50*7=350 metriä. Lisäkustannus noin 3500 kr. Sanonta "unohtaa nopeasti, että se oli kallista, mutta muistutetaan usein, että se oli halpaa" sopii tähän todella hyvin.
hyvä inputti! Me olimme ajatelleet Byggmaxia, koska emme löydä kätevää tapaa tilata verkossa muualta. XL bygg on jopa halvempi joissain osissa, mutta heidän sivustollaan voi valita vain itsepoimintalistan.

täytyypä katsoa Beijeriä vielä kertaalleen!

• Tykkään
davveAnt
  • Laddar…
Haluan oikeudenmukaisuuden nimissä huomauttaa, että Byggmaxin terassi on myös lajiteltu, yleensä alempaan lajitteluluokkaan, mutta sitä ei usein ilmoiteta. Kannattaa aina pyytää hintatarjous Beijersiltä. Älä osta huonompaa lajittelua kuin G4-2 (G4-1 on parempi ja G4-3 huonompi.)

Eikö olekin niin, että jos tilaa kotiinkuljetuksen byggmaxilta (ehkä koskee kaikkia kauppiaita...?), voi reklamoida mahdollisesti huonon, taipuneen, vääntyneen puutavaran? Eihän se muuta luokkaa, mutta toivottavasti pääsee eroon huonoista kappaleista.

Täytyykö sinun tilata verkosta silloin? Me vain menimme lähimmälle XL rakennukselle ja sanottiin tarvitsevamme terassilaudoitusta, ja he kuljettivat kotiin 100 kpl 4,2 m terassilaudoitusta 700 kr toimitusmaksulla.

J Joonazz sanoi:
Täytyykö sinun tilata verkossa? Me menimme vain lähimpään XL Byggiin ja sanoimme, että tarvitsimme terassilautoja, ja he toimittivat kotiin 100 kpl 4,2 m terassilautoja 700 kr kuljetusmaksulla.
olisi ollut mukavaa välttyä menemästä kaupunkiin :rofl:

Onhan yhä puhelin...

/ATW

• Tykkään
Joonazz
  • Laddar…
A ArneTW sanoi:
Finns ju fortfarande telefon...

/ATW
Silloin häviää sujuvuustekijä, ja avataan mahdollisuudet väärinkäsityksiin.

Pääasia on kuitenkin, että puutavara ei näytä korkkiruuvilta.

catherineb catherineb sanoi:
Sitten katosi vaivattomuustekijä, ja avataan mahdollisuudet väärinkäsityksille.

Pääasia on silti, että puutavara ei näytä korkkiruuvilta.
Huh?

Jos korkkiruuvien välttäminen on pääasia, voithan itse mennä paikan päälle valitsemaan tai palkata jonkun tekemään se puolestasi.

En ole samaa mieltä siitä, että puhelintilaus lisäisi riskiä virhetilaukseen.

/ATW

A ArneTW sanoi:
Häh?

Jos korkkiruuvien välttäminen on pääasia, niin eikö olisi vain järjestää itse tai vuokrata joku tekemään sen puolestasi.

En ole samaa mieltä siitä, että puhelintilaus lisäisi tilausvirheen riskiä.

/ATW
Meillä on sitten vain eri kokemukset ;)

Ei, emme halua mennä itse, vaan tilata kotiin. Aion rakentaa 100 neliömetrin terassin, enkä huvitu noutamaan niin paljon puutavaraa itse.

catherineb catherineb sanoi:
Meillä on yksinkertaisesti erilaisia kokemuksia ;)

Ei, emme halua mennä itse, vaan tilata kotiin. Aiotaan rakentaa terassi 100 m², ja en halua noutaa niin paljon lautaa itse.
Mutta rakennatteko itse sen?

/ATW

• Tykkään
wildeside
  • Laddar…
A ArneTW sanoi:
Mutta aiotteko rakentaa sen itse?

/ATW
Kyllä.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.