14 044 lukukertaa ·
21 vastausta
14k lukukertaa
21 vastausta
Ero puutavarassa? Mistä tilata?
Sivu 1 / 2
Talon omistaja
· Västerbottens län
· 775 viestiä
Aion tilata puutavaraa terassin rakentamiseen, mutta olen hieman huolissani, että saamme kotiin kieroja lautoja. Jos esimerkiksi menee Byggmaxiin ja katsoo heidän painekyllästettyä puutavaraansa, niin se on sekä taipunutta että "vääntynyttä".
Onko tämä laatukysymys? Voiko olettaa saavansa hyvää puutavaraa joko Byggmaxilta tai muulta toimittajalta? Saako mitä maksaa?
Kiitos etukäteen!
Onko tämä laatukysymys? Voiko olettaa saavansa hyvää puutavaraa joko Byggmaxilta tai muulta toimittajalta? Saako mitä maksaa?
Kiitos etukäteen!
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Kaikki painekyllästetty puutavara on jollain tavalla laatumerkitty. Terassilautojen kohdalla on olemassa lajittelusäännöt. Älä osta puutavaraa, jonka lajittelu on huonompi kuin G4-2. Järeämpien palkkien kohdalla on kantavuusluokitus. Luokka C 24 takaa yleensä tason. Sitten on vielä NTR-merkit, jotka täytyy ottaa huomioon. NTR-A puutavaralle, jolla on tai voi olla maayhteys. NTR-AB muulle puutavaralle. Byggmaxilla ei ole samantasoisesti huonompaa puutavaraa kuin muilla, mutta he usein pysyttelevät huonommissa luokissa. En normaalisti ostaisi Byggmaxista, koska he eivät markkinoi parasta puutavaraa. Västerbottenissa olosuhteet voivat kuitenkin olla erilaiset.
Talon omistaja
· Västerbottens län
· 775 viestiä
Kiitos vastauksesta!
Tulee hieman hermostuneeksi, kun tilaa kotiin puutavaraa ja ei saa itse valita, että puolet ei olisi käyrää. Mutta se on aina niin loppuunmyyty, että meillä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin tilata.
Tulee hieman hermostuneeksi, kun tilaa kotiin puutavaraa ja ei saa itse valita, että puolet ei olisi käyrää. Mutta se on aina niin loppuunmyyty, että meillä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin tilata.
Tee itsellesi ja mahdollisesti lapsillesi palvelus ja vältä Byggmaxin terassilautaa. Eihän se ole erityisen kiva, oikeastaan. Maksa hieman enemmän ja osta lajiteltua terassilautaa esimerkiksi XL byggiltä tai Beijeriltä. Ostin itse 20kr/m XL byggiltä 7 vuotta sitten, luulen että sen nimi oli "prima" silloin. Edelleen todella hieno. Vähän ja pieniä oksia. Ei tikkuja.
Laskuesimerkki: 50 m² terassi, lauta 28*120. Tarvitaan noin 7 juoksumetriä per neliö.
50*7=350 metriä. Lisäkustannus noin 3500 kr.
Sanonta "unohtaa nopeasti, että se oli kallista, mutta muistaa usein, että se oli halpaa" pitää tässä hyvin paikkansa.
Laskuesimerkki: 50 m² terassi, lauta 28*120. Tarvitaan noin 7 juoksumetriä per neliö.
50*7=350 metriä. Lisäkustannus noin 3500 kr.
Sanonta "unohtaa nopeasti, että se oli kallista, mutta muistaa usein, että se oli halpaa" pitää tässä hyvin paikkansa.
Talon omistaja
· Västerbottens län
· 775 viestiä
hyvä inputti! Me olimme ajatelleet Byggmaxia, koska emme löydä kätevää tapaa tilata verkossa muualta. XL bygg on jopa halvempi joissain osissa, mutta heidän sivustollaan voi valita vain itsepoimintalistan.S StevieGee sanoi:Tee itsellesi ja mahdollisesti lapsillesi palvelus ja vältä Byggmaxin terassilautaa. Eihän se ole kovin hauskaa siis. Maksa muutama ylimääräinen euro ja osta lajiteltua terassilautaa esimerkiksi XL byggistä tai Beijeristä. Itse ostin 20kr/m XL byggistä 7 vuotta sitten, luulen että sen nimi oli "prima" silloin. Edelleen todella hieno. Vähän ja pieniä oksia. Ei tikkuja. Laskuesimerkki: 50 m² terassi, laudat 28*120. Kuluu noin 7 juoksumetriä per neliömetri. 50*7=350 metriä. Lisäkustannus noin 3500 kr. Sanonta "unohtaa nopeasti, että se oli kallista, mutta muistutetaan usein, että se oli halpaa" sopii tähän todella hyvin.
täytyypä katsoa Beijeriä vielä kertaalleen!
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Haluan oikeudenmukaisuuden nimissä huomauttaa, että Byggmaxin terassi on myös lajiteltu, yleensä alempaan lajitteluluokkaan, mutta sitä ei usein ilmoiteta. Kannattaa aina pyytää hintatarjous Beijersiltä. Älä osta huonompaa lajittelua kuin G4-2 (G4-1 on parempi ja G4-3 huonompi.)
Eikö olekin niin, että jos tilaa kotiinkuljetuksen byggmaxilta (ehkä koskee kaikkia kauppiaita...?), voi reklamoida mahdollisesti huonon, taipuneen, vääntyneen puutavaran? Eihän se muuta luokkaa, mutta toivottavasti pääsee eroon huonoista kappaleista.
Talon omistaja
· Västerbottens län
· 775 viestiä
Talon omistaja
· Västerbottens län
· 775 viestiä
Huh?catherineb sanoi:
Jos korkkiruuvien välttäminen on pääasia, voithan itse mennä paikan päälle valitsemaan tai palkata jonkun tekemään se puolestasi.
En ole samaa mieltä siitä, että puhelintilaus lisäisi riskiä virhetilaukseen.
/ATW
Talon omistaja
· Västerbottens län
· 775 viestiä
Meillä on sitten vain eri kokemuksetA ArneTW sanoi:
Ei, emme halua mennä itse, vaan tilata kotiin. Aion rakentaa 100 neliömetrin terassin, enkä huvitu noutamaan niin paljon puutavaraa itse.
Talon omistaja
· Västerbottens län
· 775 viestiä