Luo uusi viestiketju, koska ilman kuvaa sekaantui hieman.
- Talli on 39 neliömetriä, mutta vain kaksi seinää pitää eristää
- Sisäpuolella on seinissä ulkopaneeli (sama kuin ulkopuolella)
- Seinässä on tuulensuoja
- Ikkunat ovat 3-lasisia
- Lämpö otetaan viereisestä huoneesta ilmastoinnin ja pienemmän FTX-yksikön kautta
- Tarkoituksena on pysäköidä auto ja käyttää tilaa kuntosalina
- Ei tarvitse olla lämpimämpi kuin noin 16 astetta
Miten kaksi seinää voidaan eristää yksinkertaisella ja edullisella tavalla?
Minun ei tarvitse parasta eristävää seinää, vaan sen pitäisi, kuten sanottu, olla halpa, helppo toteuttaa ja kestävä.
Luo uusi säie, koska se oli hieman sekavaa ilman kuvaa.
- Kaksi seinää pitäisi eristää
- Seinissä on sisäpuolella ulkoverhous (sama kuin ulkopuolella)
- Seinissä on tuulensuoja
- Ikkunat ovat 3-lasisia
- Lämpö otetaan viereisestä huoneesta ilmanvaihdon ja pienen FTX-laitteen kautta
- Autotallin tarkoitus on pysäköidä auto ja tilaa kuntosalille
- Ei tarvitse olla lämpimämpi kuin noin 16 astetta
Miten nämä kaksi seinää voidaan eristää yksinkertaisesti ja edullisesti?
En tarvitse parasta eristystä, mutta sen on oltava edullinen, helppo toteuttaa ja kestävä.
[kuva]
Ota alas sisäpuoleinen paneeli, tarkista riittääkö koolausten paksuus eristykselle. Muuten voit lisätä esimerkiksi 45mm kehyksiä kohtisuoraan koolauksia vasten.
Paneeli takaisin paikoilleen.
Poista sisäpuolen paneeli, selvitä riittääkö koolinkien paksuus eristeelle. Muussa tapauksessa voit lisätä t.ex. 45 mm koolauksen kohtisuorassa koolinkien suuntaan.
Paneeli takaisin paikalleen.
Mitä eristettä minun pitäisi ostaa? Teenko sen itse? Arvioitu hinta?
Autotalli on 39 m², mutta kuten sanottu, vain kaksi seinää täytyy eristää.
Mitä eristettä minun pitäisi ostaa? Korjaanko sen itse? Arvioitu hinta?
Talli on 39 neliömetriä, mutta kuten sanottu, vain kaksi seinää pitää eristää.
Eristäminen on erittäin helppoa. Hankalinta on saada alas paneeli rikkomatta sitä, mutta se yleensä onnistuu, jos pelaat sorkkaraudan kanssa.
Jos haet eristysvinkkejä autotalliin, löydät oppaita useilta eristysvalmistajilta, esimerkiksi tämä Isoverista: https://www.isover.se/supporten-tipsar/isolera-garaget-det-ger-fler-mojligheter#1
Eristäminen on erittäin helppoa. Hankalaa on saada paneeli alas ilman, että se rikkoutuu, mutta yleensä se onnistuu, jos käyttää sorkkarautaa.
Jos etsit eristämistä autotallissa, löydät ohjeita useilta eristysvalmistajilta, esimerkiksi tästä Isoverilta: [linkki]
Näyttää helpolta. Kuinka paljon eristystä tarvitaan sinun mielestäsi?