Kuten olen kirjoittanut aiemmissa viesteissä, aion kevään aikana yrittää rakentaa autotallin carportilla. Ne vaiheet, joissa en tunne pärjääväni itse, olen pyytänyt tarjouksia.

Nr 1: Kattotuolit

Olen pyytänyt tarjouksia useilta toimittajilta ja kaikki muut paitsi yksi on antanut hinnan W-tukille, yhdellä oli vain tuki keskellä ylä- ja alaramista. Jänneväli on noin 7,2 m. Kysyin heiltä, kestääkö se todella, mitä mieltä olette? Voin lisätä, että on raakapontti, kattotiilet ja kaksinkertainen kipsilevy sisäpuolella. Lumivyöhyke 2,0

Nr 2: perustus

Autotallin kattoa jatketaan carportin saamiseksi. Carport lasketaan neljän kattotuolin kautta liimapuun avulla (jonka toimittaja yllä on laskenut) alas neljälle pilarille/pilasterille (2 kumpaankin puoleen). Yksi maarakentajista väittää, että riittää, kun käytetään suurinta valmiiksi tehtyä pilasteria säädettävällä aputuella tähän tarkoitukseen. Kaivaa alas ja asettaa tasapäiseen soraan riittää. Mitä mieltä olette? Pelkään, että carport saattaa "nousta" voimakkaalla tuulella, vai mitä?

Piirustus alla.

Kuva esittää autotallin ja autokatoksen pohjapiirroksen, jossa näkyy mitat ja jaetut tilat: varasto ja autotalli.

Käsin piirretty luonnos autotallista ja katoksesta, jossa on ovi, ikkunat ja kantavat pylväät. Ratkaisu länsijulkisivulle.

Andreas_Evelina sanoi:
Nr 1: Takstolar
… yksi, jossa on vain yksi tukipuu keskellä yläkehikosta ala-kehikoon. Jänneväli on noin 7,2 m. Kysyin heiltä, jos se todella pitää, mitä mieltä te olette?
7,2 m on varmaankin rajan tuntumassa tai hieman sen yli sellaiselle kattotuolelle. Mutta se riippuu tietenkin myös siitä, miten se on mitoitettu …

Viimeksi muokattu:
45*145 c24 muistaakseni

Ei kukaan, jolla olisi vastausta tähän?
Plinttien osalta olen päättänyt valaa ne suurimpien putkien avulla, joita on saatavilla ja melko syvälle, jotta ollaan turvallisella puolella.

Jos suunnittelija sanoo, että kattoristikko kestää, se pitää varmasti paikkansa. Ei ole vaikeaa mitoittaa tätä henkilölle, joka tekee sitä koko päivän.

Tuntisin itse oloni turvallisemmaksi W-tukiristikolla, en ole nähnyt muuta, luulen, näillä jännevyyksillä.

Tässä on esimerkki 27 asteen kulmasta:

http://www.lundqvisttakstolar.se/sites/default/files/7245-27.pdf

http://www.lundqvisttakstolar.se/takstolar

Siinä on muuten hyvä piirustus, jonka mukaan rakentaa, joten miksi et tekisi sitä itse......!

Andreas_Evelina sanoi:
Onko kenelläkään tähän vastausta?
Olen päättänyt valaa pilarit suurimpien putkien avulla ja melko syvältä, jotta ollaan turvallisella puolella.
Voit myös katsoa tällaisia pilareita: http://www.blixbocement.se/produkter/plintarfundament/
Sellaisia käytin, kun rakensin kattolyhdyn jatketulla katolla, täydellisiä valaattavaksi säädettäville jalanpohjille.

Gizer sanoi:
Muuten voit katsoa tämän tyyppisiä plinttejä: [linkki] Käytin tällaisia rakentessani kattolyhtyä jatketulla katolla, täydellisiä valettavaksi säädettävien tolppakenkien kanssa.
Kuule, nämä eivät ole ollenkaan huonoja! Niiden täytyy pysyä paikallaan, jopa Gudrunille asti.

Gizer sanoi:
Muuten voit katsoa tämän tyyppisiä jalustoja: [linkki]
Sellaisia käytin, kun rakensin kattolyhdyn pidennetyllä katolla, täydellisiä valaa kiinni säädettäviä tolppakenkiä.
Nämä eivät olleet hullumpia! Ne täytyy pysyä paikallaan, jopa Gudrunille.

Tarkista vanhat kattoristikot, käytä niitä mallina ja tee itse samanlaiset. Käytä rakennepuuta.

olotor sanoi:
Tarkista vanhat kattotuolit, käytä niitä mallina ja tee itse samanlaiset. Käytä rakennuspuutavaraa.
Mitä tarkoitat "de gamla takstolar a"?

Saitko kattotuolit valmiiksi? Minulla on takstolsbokens-ohjelmisto, jos haluat minun laskevan jotain.

Autotalli on nyt paikoillaan (on olemassa lanka koko rakentamisesta), joten nyt täytyy vain pitää peukkuja. Valitsin ristikko-orret, koska sain todella hyvän hinnan. Perustusten osalta valitsin valmiiksi valetut plintit.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.