F
Olen ajatellut rakentaa yksinkertaisen katoksen sisäänkäynnille. Käytännössä se koostuu kahdesta konsolista ja raakaponttikatosta, joka sitten päällystetään huopakatolla ja pellillä. Kattokaltevuus 10 astetta. 100 cm syvä ja 150 cm pitkä. Ajattelin kiinnittää seinään 45x45 kakkosnelosen, ja vinotuet 45x70. Raakapontin alusta 45x90. Mitä mieltä olette rakenteestani? Estetiikka? Muita näkemyksiä? Ajattelin sitten rakentaa uuden portaat, ne alkavat olla hieman kuluneet... Talo sijaitsee Helsingborgissa, joten lumikuormaa ei ole paljoa.

• Enkelistävientasuunnitelma: kuisti, jossa kaksi kannatinta ja katto, rakennettu raakapontista. Kattokaltevuus 10 astetta, koko 100x150 cm.
  • Ulko-oven katoksen suunnitelma, jossa on kaksi konsolia, vaakasuora katto ja mitat ilmaistuna millimetreinä. Katon kulma noin 10 astetta.
  • Punamultainen talon sivuovi, mustat listat. Pienet portaat ja vihreä roskakori vieressä.
L
Mielestäni katos on todella pieni, yksi metri suojaa vain vähän sateelta, kun kuitenkin olet jo työn touhussa, miksi et tekisi kunnollista sisäänkäyntiä katoksella, joka suojaa kunnolla, huomasin, että auto on siinä, paikka voi olla ahdas, mutta kuitenkin, pieni lipputanko ei ole katos, joten mieti, miten voit tehdä sen, muuten se mitä olet suunnitellut ei ole väärin

• Tykkään
P.LL
  • Laddar…
Ei mikään paikka maassa ole talvella yhtä kylmä ja tuulinen kuin Skåne... Jos ovi avautuu etelään tai länteen, mietin, kannattaisiko sinun harkita hieman suurempaa katosta.

Materiaalin mitat ovat ihan OK. Muotoilullisesti se ei kuitenkaan ole huippuluokkaa. Kokeile antaa konsolien ulottua aivan reunoille asti ja käytä vahvempaa mitoitusta kuin 45x95. Anna tuulilaudan (pienemmässä mitassa) olla samassa linjassa konsolin kanssa. Toinen vaihtoehto on tehdä katon osa äärimmäisen ohueksi, kuten funkistalossa.

F
Kiitos hyvistä näkökulmista! Valitettavasti minulla ei ole tilaa suuremmalle sisäänkäynnille, se olisi liian ahdas autolle, polkupyörille ja muulle. Tämä on vain keittiön sisäänkäynti, joten etupuolella on oikea veranda. Olen ajatellut tehdä uuden portaan, joka on hieman syvempi kuin nykyinen, mutta sekin on rajalla. Joten katto tulee periaatteella "parempi kuin ei mitään". Vedän konsolin sisäreunasta, jotta voin kiinnittää sen oven ympärillä oleviin tukipuihin. Vai riittääkö, että kiinnitän rakenteen paneelin naulaukseen?

Aion antaa peltisepälle tehdä kattoremontin (sanotaanko se niin?) ja tuulilaudat.

Olen miettinyt mittoja, mutta en halua, että se tuntuu liian kömpelöltä, kun siitä kuitenkin tulee vain "söpökatto"... mutta olen pidentänyt ja suurentanut hieman konsolin pituutta ja kokoa.

• Luonnos kuistiprojektista, jossa on näkyvissä tuettu katos ja mittataulukot muotoilun tarkkuutta varten.
..ja minä kun ajattelin, että snedstävorna olivat liian suuria jo aluksi.

Bandtäckning behövs ju inte. Vain laitettava tasainen plåt joka taitetaan alas vindskivorna yli.

Paras vastaus

Rakensin jotain hyvin samanlaista pari vuotta sitten. Omani on kuitenkin hieman leveämpi kuin sinun. Siinä on metalliprofiili etureunassa, jotta se säilyttää siistin ilmeen.

Talon sisäänkäynti terassilla, johon johtaa puuportaat. Ovi on valkoinen ja ulko-oven yläpuolella on katos.

Pieni harmaa metallinen oven katos, jossa on etureunassa profiili siistin ulkonäön säilyttämiseksi, nähtynä kotitalon ulkopuolella.

Katettu terassipöytä, jossa on valkoiset laudoitetut paneelit ja upotettu LED-valaisin. Paneelit varjostavat taivasta vasten.

• Tykkään
Bergenby1980
  • Laddar…
Onnistunut design syntyy usein, kun liioitellaan johonkin suuntaan, mikä ei tarvitse tarkoittaa suurempaa. vectrex-variantti on tyylikkäämpi, koska katto on sirompi. Mielestäni sinun uudelleentyöstäminen menee oikeaan suuntaan, mutta tee tuulilaudat ja räystäslauta pienemmiksi.

F
Todella tyylikäs vectrex! Saatan napata joitakin ideoita! Mitkä ovat konsoliesi mitat?
Katon kaltevuus?
Näyttää siltä, että olet tehnyt "sisäkaton" konsolien väliin piilottaaksesi kaapelit?

Justus: kuulostaa hyvältä vinkiltä tehdä katosta kevyempi, yritän muokata sitä hieman! Pitäisikö minun samalla pienentää konsolia kuten vectrexilla tai säilyttää karkeampi rakenteeni kevyemmälle katolle?
Miten kiinnitys hoidetaan, täytyykö minun osua pystysuoraan seinärunkoon?

Mielestäni voit pitää paksummat konsolisi kevyemmässä katossa. Kattokuorman enimmäismäärä on alle 300 kg. Neljällä ranskalaisella ruuvilla kuorma on korkeintaan 75 kg per ruuvi. Sinun ei tarvitse osua mihinkään pystysuoraan sääntöön kiinnitystä varten.

En muista tarkkaan mittoja. Mutta luulen, että aloitin 45x70, jotka höyläsin. Lopputulos oli noin 40x65.

Yläosa on hieman karkeampi. Luulen, että se on noin 60x60.

Katossa on 18mm rakenteellinen vaneri (jäykistää paremmin sivusuunnassa kuin raakapontti), joka on ruuviliimattu konsolien ja metallipalkin päälle. Konsolit ovat yhdistetty etureunassaan toisiinsa 50x70mm alumiinineliöpalkilla. Vanerin päällä on aluskate ja sen päällä kattopelti.

Alapuolelle liimasin 18mm vanerisuikaleita, joihin sitten kiinnitin paneelin 25mm nauloilla. Tämä antoi 18mm tilan vetää sähköä led-valoille (sekä tilaa spotteille ja muuntajalle). Alapuolen paneeli on ylimääräistä paneelia, jota käytin sisäkaton panelina sisätiloissa. Se on 15mm paksu. Siljan jousipaneeli.

• Tykkään
tobbbias
  • Laddar…
F
Luonnostelin kevyemmän katon, ja siitä tuli huomattavasti parempi! Nyt minulla on 45x70 yläosana konsolissa ja 22x70 räystäskouruna ja tuulilautana. Minulla on melko rajallinen verstas, joten minun on pysyttävä puutavaran vakiomitoissa.
Yritän piirrellä talon julkisivun samaan luonnokseen, jotta saan siihen paremman tuntuman, ja ehkä myös vertailla kevyempää konsolivaihtoehtoa.
Kiitos kaikista hyvistä mielipiteistä tähän mennessä, uskon että lopputulos on nyt paljon parempi!

• Kattohahmotelma yksityiskohtaisilla kannatinpalkin mitoilla, jotka näyttävät 45x70 yläosana ja 22x70 räystäänä ja tuulilautana.
  • 3D-malli yksinkertaisesta katosta, jossa käytetään 45x70 ja 22x70 puutavaraa. Malli näyttää konsolin, katto- ja tuulilaudat.
Tai sitten panostetaan kunnolla ja tehdään se kunnolla.
Eihän talon pääsisäänkäynti saa näyttää vain bussikatokselta?

Päärakennuksen sisäänkäynnin katoksen rakennuspiirustus mittoineen.

Pohjapiirustus, joka esittää talon pääsisäänkäynnin mitat (1,0 x 2,1 m) ja oven sijainnin.

L
Pieni juttu vielä, tee trappu sivuille niin ei tarvitse kiertää ympäri.

BirgitS
KnockOnWood KnockOnWood sanoi:
Tai sitten mennään kunnolla ja tehdään se oikein.
Jos se on talon pääsisäänkäynti, sen ei kai pitäisi näyttää bussipysäkiltä?
Viesti 4:stä:
Valitettavasti minulla ei ole tilaa suuremmalle sisäänkäynnille, siitä tulee liian ahdas autolle, pyörille ja muulle. Tämä on vain keittiön sisäänkäynti, etupuolella on oikea veranta.

• Tykkään
tobbbias
  • Laddar…
  • Tykkään
Trollskidan ja 1 muu
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.