Hei,

Tarvitsen apuanne. Juuri nyt olen remontoimassa yhtä makuuhuonetta ja asentamassa remonttikipsilevyjä, mutta kun tulin seinälle, joka on ulkoseinää vasten, en löydä mitään koolauksia. Talo on vuodelta -81 ja siinä on puujulkisivu.

Sisäseinässä on kipsilevykerros ja sitten jokin kovempi vaahtomuovi/foam ja sitten eristys. Olen koeporannut koko matkan yhdestä kulmasta ikkunaan ja löytänyt vain kaksi koolausta, yhden noin 5 cm ikkunasta ja yhden koolauksen kulmassa. Kulman ja ikkunan välinen matka on noin 133 cm ja kulman koolauksen ja ikkunan koolauksen välinen matka noin 125 cm. Mutta ei ole mitään koolausta näiden välillä. Olen koeporannut koko matkan ikkunasta kulmaan löytämättä mitään koolausta.

Seinät, joihin olen porannut, jotka ovat sisäseiniä, ovat olleet 60 cm välein, ja siellä pystyin asentamaan 120 cm levyjä ilman ongelmaa.

Onko teillä mitään vinkkiä? Miksi en löydä ulkoseinän koolauksia 60 cm välein tai 45 cm välein?

• Huoneen ikkunaseinän uudistusprojekti menossa, ikkunan alla patteri. Seinällä tapetti poistumassa, vieressä porrasjakkara ja porakone.
  • Seinä, jossa näkyy kerroksittain maali, kipsi ja eriste. Oikealla puolella vaalea ikkunan karmilista.
  • Yläosastaan kuorittu seinä foorumilla, paljastaen eristekerroksen ja ikkuna-aukkoa, kuvattu sisäremontin yhteydessä.
  • Vanha seinä, osittain poistettu tapetti, paljastaa taustalla olevan rakenteen. Käsin kirjoitettuja merkintöjä näyttää havaittujen tukipuiden paikat.
  • Kipsilevyn ja sisäseinän välinen rako, jossa näkyy eristettä ja mahdollisesti puuttuvia rankoja.
Levyjen saumat pitäisi näkyä lattian lähellä tai katon yläpuolella

• Tykkään
sturnus ja 1 muu
  • Laddar…
T tergo sanoi:
skarvarna på skivorna borde gå att se nere vid golvet eller uppe vid taket
olen tarkistanut ja löytänyt, missä levyt on yhdistetty, mutta kun kokeilen ruuvata sinne, ruuvi ei kiinnity. Ruuvi on 41 mm pitkä ja kiinnittyy, jos kokeilen ruuvata kulmassa tai ikkunan luona.

jos talo on valmistettu tehtaassa, se voi olla valmiita seinäpalasia, jotka on koottu, ja silloin osassa voi olla sekä pystysuoria että vaakasuoria runkotolppia seinäosioissa

• Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
T tergo sanoi:
jos se on tehtaalla tehty talo, seinäosat voivat olla valmiiksi koottuja, ja silloin osassa voi olla sekä pystysuoria että vaakasuoria koolauksia seinäosissa
Oletan, että tässä tapauksessa koolaukset on löydettävä etsimällä ne ranganetsijällä? Olen tehnyt pienen reiän kipsilevysaumaan, ja juuri siellä on täysin onttoa.

Neodyymi-magneetit ovat mahtavia. Löydän helposti kaikki gipsskruvar näillä.

• Tykkään
Mhenk ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.