C
Olin alun perin ajatellut käyttää teräspalkkiaaa mutta te tiedätte miten se yleensä menee. Minulla oli joukko puulistoja enkä jaksanut lähteä rakennusliikkeeseen. Seinä piti saada pystyyn.

Joten nostin seinän, luulin laittaneeni sen jännitykseen mutta eipä niin, lattialista liikkui kun kosketin seinää. Ajattelin sitten, että kai se pitää kiinnittää. Onhan myös niin, että siihen tulee ovi ja silloin minun täytyy kiinnittää se kunnolla molemmilta puolilta.

Minulla oli muutama naularuuvi, joten porasin parketin läpi ja alas valuun, löin ne sisään ja se kiristi huonosti. Kevytbetoni mureni kun porasin.

Lopullinen ratkaisu oli, että kiinnitin listan parkettiin suoraan läpi säännön 4,5x60 kanssa. Melko paljon massaa parketissa.

Naularuuvi pysyy paikallaan, vaikka se ei kiristä kovin hyvin.

Jos olisin ollut fiksu, olisin vain laittanut vähän PL400:aa puulistan alle ja asia olisi ollut ratkaistu, mutta nyt se on vaikeaa. Mietin kuitenkin, jos vain kiinnitän sen parkettiin enkä suoraan läpi, niin eikö se ole sama kuin liimata? Onhan se kiinni joka tapauksessa?

Toistaiseksi olen levyttänyt vain yhdeltä puolelta, joten aikaa on vielä tehdä siitä paras mahdollinen.

Miten vaan, aiomme laittaa uuden kelluvan lattian parketin päälle, joten ehkä sillä ei ole niin väliä? Se, mitä pelätään, on se, että parketti kutistuu/paisuu ja ehkä nousee?

Noin 40 neliömetriä parkettia.

Olemme siirtäneet ovet pois, muuten olisi ollut mukavaa kunnostaa parketti (erittäin kulunut). Teimme päätöksen laittaa uusi lattia päälle, koska on helpompaa saada se oven edustaan asti.

C
Tee uudestaan tee oikein.

Koska en ole vielä rakentanut seinää. Otan OSB-lapun etäisyydeksi (10 mm liikkumavara) ja leikkaan lattian kummaltakin puolelta alaohjauspuuta multin kanssa. Sitten irrotan alaohjauspuun seinätolpista ja irrotan sen. Poimin lattiapalan ja asetan alaohjauspuun alas. Kiilaan vähän puuta väliin ja kiinnitän seinätolpat alaohjauspuuhun. Kiinnitän alaohjauspuun betoniin.

Se olisi valmistunut tänään, ellei ilkeä parketti olisi kuluttanut ainoaa multiterääni, no sain yhden puolen tehtyä 20 minuutissa, joten ei ollut paljon työtä.

Täytyy ostaa muutama terä lisää ja jatkaa huomenna.

C
Tuli juuri mieleen. Jos teen multicutin aivan lattiasokkelin kohdalle kummallakin puolella, saan 10 mm liikkumavaraa enkä tarvitse säätää itse seinän kanssa ollenkaan.

Pelkkää voittoa 😀

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.