Hei. Minulla on rivitaloasunto, jossa haluaisin poistaa kantavan seinän. Katto on tasainen ja päällystetty pappakatteella. Kattoristikot ovat 50*200 ja sijaitsevat 800cc. Seinä, jonka haluan poistaa, on 170 cm. Ajattelen, että laitan sen T-muotoiseen rakenteeseen. Pitkä mitta on 370 cm. Onko tämä mahdollista vai ajattelenko väärin /erik
Hei ja tervetuloa Byggahus-foorumille!
Se on varmasti mahdollista. Ajattelet limipalkkia, joka toisessa päässä lepää kulmassa olevan palkin päällä? Jotta voisimme laskea sen, tarvitsemme talon mitat. On myös hyvä tietää, missä päin Värmlantia talo sijaitsee. Lumivyöhykkeet vaihtelevat melko paljon Värmlannissa.
Koska tämän tyyppisissä laskelmissa saattaa olla tiettyjä epävarmuustekijöitä näin etätyönä, en esimerkiksi tiedä kattopalkkien tarkkaa sijaintia, on oltava riittävät marginaalit. 170 cm pitkä palkki tulisi olla mitoiltaan 90x225 mm ja 370 cm pitkä, 90x315 mm. Lyhyen palkin kiinnittämiseen pitkään tarvitaan erittäin tukevia taontatettereitä. Niiden on pystyttävä yhdessä pulttien kanssa kantamaan yli 2 tonnin pistekuorman. Tällaisia tettereitä ei ole valmiina ostettavissa, vaan ne on valmistettava sepän tai konepajan toimesta, joka tietää, miten ne mitoitetaan (riittävällä marginaalilla). Olen tehnyt yksinkertaisen kuvion varmistaakseni, että meillä on sama tavoitekuva.
Se oli juuri niin kuin ajattelin, ellet ole ehdottanut toista ratkaisua. Se on se 170 cm:n, joka on kantava. Haluan sen 370 cm:ään, koska jonkun on kannatettava se 170 cm ja haluan välttää pylvästä. Yritän saada kuvan niin näet, miten kattopalkit sijaitsevat. Oletan, että tarvitsen myös liimapuupylväitä? Mitkä mitat niille?
Hei. Olen juuri muuttanut taloon, joten käytin tilaisuutta hyväkseni puhuakseni vähän naapureiden kanssa, koska he olivat remontoineet koko kattonsa. Sitten olen myös purkanut hieman lisää katosta. Kattokannattimet eivät menneet kuten luulin yhdessä huoneessa. Muissa huoneissa ne ovat kuten aiemmin sanottu. Liitän uuden kuvan. Onko tällä jotain merkitystä vai voinko käyttää samaa mittaa kuin aiemmin sanottu /erik
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.