Olen tekemässä talon täydellistä remonttia ja kun tulin eteisen laajennukseen (puolipulpettikatto ulospäin päätyseinältä), päädyin purkamaan koko osan ja olen nyt valanut uuden laatan maahan (kallio soran ja sepelin alla).
Ajattelin nyt rakentaa sen uudestaan itse, puhutaan 2,4 metriä ulos olemassa olevasta päädystä ja 4 metriä leveä. Mistä voi löytää yksityiskohtaisia kuvauksia eri vaihteiden yksityiskohdista?
Voin varmasti ratkaista kaikki ilman, mutta luultavasti monimutkaisemmalla tavalla kuin tarvitsisi. Kun googlaa, löytää vain kuvauksia yleisillä termeillä, mutta olen enemmän kiinnostunut siitä, miten nurkat tulisi kehystää, kiinnittää seinärakenteet johonkin ylärimaan, yksityiskohtaisia kuvia siitä, miten kiinnittää kattopalkit seinärunkoon jne.
ottaa esimerkin,... Sääntö, joka kulkee sokkelista, sahataan usein 45 mm syvyyteen, jotta voidaan asettaa sääntö. Sitten asetetaan "kansi" seinän säännön ja upotetun säännön päälle, kuva osoittaa mitä tarkoitan. Haluan ymmärtää, miksi näin tehdään ja samankaltaisia yksityiskohtia siitä, miten asiat kootaan yhteen, mitä kiinnityksiä voidaan käyttää jne
Voin taata, että melkein kaikki ajateltavissa olevat kysymyksesi on jo käsitelty paljon tässä foorumissa. Etsi jokaista ongelmaa, jota mietit, niin löydät varmasti vastauksesi. Näin olen tehnyt ja olen pärjännyt hyvin
Viimeisimmän kysymyksesi osalta, etsi sana hammarband. Tätä on käsitelty perusteellisesti!
Kyllä, jokainen vaihe löytyy, kun etsii. Olen googlannut noin 1-2 tuntia hirsi-koron parissa, ja on vaikea erottaa amatöörien ja ammattilaisten kommentit... Haluaisin vakaan lähteen, joka kuvaa, miten rakentaa rakenne. Sen on kuitenkin oltava yksi yleisimmistä asioista, joten jokin kirja tai jotain ehkä on olemassa.
esimerkiksi, voiko se näyttää tältä? laitan cc 60 katolle ja seinän kehikoille?? tulee paljon uransyvennyksiä kehikoihin sinne tänne.... mutta mutta...
Tämä on siis pitkä seinä. Tarvitsevatko lyhyet seinät tämän tyyppisiä hammarbandeja? vai riittääkö ylälaskija siinä?
Ei tarvita mitään hammarband gavelilla. Ei kattotuoleja tai harjapuita, jotka lepäävät niiden päällä.
Samaa mieltä MaZtoR:n kanssa, lue byggbeskrivningar.se:stä, sieltä löytyy paljon hyödyllistä tietoa.
Sääntö sisällytetään, jotta saadaan katon kuormat vastaanotettua eikä jätetä taipumaa palkkiin. Vaihtoehtoisesti voi laittaa kaksinkertaiset palkit, mutta sisällytys on suositeltavaa.
Määrittelet sen säännön, että katolta tulevan kuorman ottaa vastaan, jotta ei tule taipumia räystäspuuhun. Vaihtoehtoisesti voit laittaa kaksoisräystäspuut, mutta sisäänrakennus on suositeltava.
Tai sitten suunnittelet, mihin kattotuolit tulevat, ennen kuin alat rakentaa, ja vältät tämän ylimääräisen kustannuksen.
Aivan oikein Danne83! Sitä ei tarvitse tehdä, jos kattotuoli asetetaan seinähirren yläpuolella olevan hammarbandin päälle. Selitin vain, mitä hyötyä siitä on.
Ah fiksu, että js ei ole lukenut sitä jostain... Ei sillä, että välittäisin niin paljon yhden lisäsäännön kustannuksesta, mutta hyvä välttää kytkemästä jokaista sääntöä...
Mietin, että jos sinulla ei ole perusasioita hallussa runkorakentamisessa ja kokemusta, niin ehkä voisit pyytää apua joltain kirvesmieheltä, joka voi auttaa sinua tämän rakennuksen säännöissä, ettei mene pieleen
Kuten sanottu, byggbeskrivningar.se on erittäin arvokas. Katso heidän videot varastoista, mökeistä, autotalleista ja pyöräsuojista. Ei kuitenkaan täydellisiä esimerkkejä pulpettakatosta, paitsi carport ja pyöräskjul muistaakseni.
Lisäksi heillä on laskenta-apua pulpettikatoille ja lattiajuoksuille. Makuulla oleva sääntö hammarbandin alla olisi helppo ottaa, jotta olisi hieman vapautta oven ja ikkunoiden sijoitteluun, vaikka rakennus olisi valmis.
Sitten en tiedä, miten ajatellaan sisäänkäyntikattoa, joka voi saada paljon enemmän lunta muualta talosta.
Kokemusta juuri tästä minulla ei ole, mutta tunnen oloni turvalliseksi, että se kestää, kun se on valmis... En tee mitään ennen kuin olen 100 varma, joten...
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.