19 916 lukukertaa ·
17 vastausta
20k lukukertaa
17 vastausta
Sementti
Sivu 1 / 2
Hei!
Aion muurata autotallin Leca-paloilla 19x19x59 ja olen utelias, mikä on ero sementtien välillä. Istun ja katson rakennuksen sivustoa. Heillä on malli nimeltä Murcement A 63 kr/säkki ja sitten heillä on tavallinen Cement standard 40 kr/säkki.
Onko joku, joka tietää eron?
Aion muurata autotallin Leca-paloilla 19x19x59 ja olen utelias, mikä on ero sementtien välillä. Istun ja katson rakennuksen sivustoa. Heillä on malli nimeltä Murcement A 63 kr/säkki ja sitten heillä on tavallinen Cement standard 40 kr/säkki.
Onko joku, joka tietää eron?
Tavallinen sementtiä ei ehdottomasti pidä käyttää lecan muuraamiseen, koska se ei ole siihen tarkoitettu, muuraussementtiä pitää käyttää. Voit kuitenkin vertailla eri valmistajia. Itse muurasiin talon valmiiksi sekoitetulla muuraus- ja rappauslaastilla, jos en väärin muista, B-laasti luulisin.
ja puutun taas asiaan, vaikka en ihan osaa tätä 
luulen, että sinun ei pitäisi käyttää a-bruk, vaan optimaalista on käyttää valmiiksi sekoitettua muurauslaasti b, pahoittelen jos olen väärässä.
luulen, että käytin utstockningsbruk b myöhemmin rappauksena talolle ja toistaiseksi se näyttää erinomaiselta
t.
luulen, että sinun ei pitäisi käyttää a-bruk, vaan optimaalista on käyttää valmiiksi sekoitettua muurauslaasti b, pahoittelen jos olen väärässä.
luulen, että käytin utstockningsbruk b myöhemmin rappauksena talolle ja toistaiseksi se näyttää erinomaiselta
t.
Muurasin yhdellä säkillisellä tavallista sementtiä ja yksi lapiollinen muuraussementtiä/gullex ja 13 lapiollista muuraushiekkaa, jos en väärin muista
-en usko, että on halvempaa ostaa valmissekoitettua säkissä?
-mene soramontulle ja hae peräkärryllinen (ota iso, usein sama hinta noin 100-150kr) ja hae muuraushiekkaa tiedän....
onnea!
-en usko, että on halvempaa ostaa valmissekoitettua säkissä?
-mene soramontulle ja hae peräkärryllinen (ota iso, usein sama hinta noin 100-150kr) ja hae muuraushiekkaa tiedän....
onnea!
Valmis laasti-sekoitus ei todellakaan ole halvempaa kuin sekoittaa sementtiä ja muurisoraa itse.malmborg sanoi:Murattin säkillisellä tavallista sementtiä ja lapio muuricementtiä/gullex ja 13 lapiollista muurisoraa, jos en väärin muista
-en voi kuvitella, että on halvempaa ostaa valmiiksi sekoitettua säkissä?
-mene soramontulle ja hae peräkärry (ota iso, usein sama hinta noin 100-150kr) ja hae muurisoraa, tiedäthän...
onnea!
Mutta tästä huolimatta tuskin on taloudellista lähteä uudelle matkalle saadakseen hiekkaa, jos tarvitsee vain muutaman säkillisen laastia.
TS aikoo muurata kokonaisen autotallin, jolloin se voi olla perusteltua. Samalla pitää olla itseluottamusta, että osaa sekoittaa tarpeeksi hyvin itse
Viimeksi muokattu:
Mja...
Luulen, että kuvailet nyt A-laastia. Sillä sekoituksella .... mutta en ole varma...
LECA pitää luultavasti muurata heikommalla B-laastilla ... luulen ....
Lue s. 3 tästä työohjeesta Maxitilta
http://se.maxit-cms.com/media/22/pdf/leca/vaggar/murverk_arbetsanv.pdf
Minä en tiedä tästä, mutta neuvon sinua varmistumaan täysin ennen kuin jatkat eteenpäin ja alat muuraamaan.
Sinun pitäisi pystyä soittamaan Maxitille, saatat saada oikeita neuvoja täältä, myös rakennusliikkeistä he voivat tietää. Mutta ole varovainen viimeisen suhteen, erityisesti ns. rakennustavarataloissa, siellä tietotaso on usein huolestuttavan alhainen, vaikka he usein haluavat antaa vaikutelman, että hallitsevat tilanteen.
Luulen, että kuvailet nyt A-laastia. Sillä sekoituksella .... mutta en ole varma...
LECA pitää luultavasti muurata heikommalla B-laastilla ... luulen ....
Lue s. 3 tästä työohjeesta Maxitilta
http://se.maxit-cms.com/media/22/pdf/leca/vaggar/murverk_arbetsanv.pdf
Minä en tiedä tästä, mutta neuvon sinua varmistumaan täysin ennen kuin jatkat eteenpäin ja alat muuraamaan.
Sinun pitäisi pystyä soittamaan Maxitille, saatat saada oikeita neuvoja täältä, myös rakennusliikkeistä he voivat tietää. Mutta ole varovainen viimeisen suhteen, erityisesti ns. rakennustavarataloissa, siellä tietotaso on usein huolestuttavan alhainen, vaikka he usein haluavat antaa vaikutelman, että hallitsevat tilanteen.
Viimeksi muokattu:
älä tee sitä sanon minä,genes sanoi:
olenko niin väärässä kun sanon että standardisementti on betonia??
et saa muurata betonilla vaan gullex, muuraussementillä!
b bruk pitää myös olla kuten voisi lukea maxit linkistä yllä
Cementti on yksi betonin ainesosista.gb79 sanoi:
Sama asia useimmissa muuraus- ja rappauslaasteissa, cementtiä on mukana mutta on myös muuta, paljon muuta.
Yksinkertaisesti sanottuna cementti on näiden materiaalien liima.
niin mutta eikö se ole väärin, jos hän ottaa standardi sementtiä ja sekoittaa sen hiekan kanssa ja aikoo muurata??? eikö näin tehdä betonia, mahdollisesti myös singelillä. aikooko hän muurata betonilla?anaitis sanoi:
en sitä ajattelekaan, minä seison näkemykseni takana ja sanon, että hän ei saisi muurata betonilla!
eikä soralla hänen pitäisi sitä sekoittaa, tai kutsummeko muuraushiekkaa soraksi?
t. o.
Sementti ja muurisementti ovat sideaineita ja ne tulee sekoittaa johonkin, riippuen siitä mitä haluaa tehdä.
Jotta voit muurata kevytsoraa, sinun tulee käyttää B-laastia.
Jos haluat käyttää standardisementtiä, sinun tulee myös ostaa sammutettua muurainkalkkia E ja sekoittaa se painosuhteissa 35/65/550 Kalkki//Sementti/Hiekka. (1:1:8 tilavuus) Silloin sinulla on KC-B.
Jos käytät Muurisementtiä, sekoitat sen hiekan kanssa painosuhteissa 100/600 Muurisementti/Hiekka (1:5 tilavuudessa).
Muurisementti A ja hiekka muodostavat Gullexin eri vahvuuksilla riippuen siitä, miten ne sekoitetaan. Gullex ei sisällä lisättyä teknistä kalkkia, mikä tekee siitä erittäin hyvän muuraukseen, mutta ei yhtä hyvän rappaukseen, koska se on jäykempi.
Jos muuraa esimerkiksi maan alle, ei haluta kalkkia laastiin ja silloin käytetään oikean vahvuista Gullexia. Oikea vahvuus kevytsoralle on B. Paras tapa on ostaa valmista tehdasvalmisteista laastia. Silloin tietää varmasti mitä saa. Etsimäsi on silloin Gullex M 2,5.
Kun sitten haluat rapata, pohjustat A-laastilla, verkotat ja rapaat B-laastilla kahdessa kerroksessa vähintään 15 mm paksuuteen.
Jotta voit muurata kevytsoraa, sinun tulee käyttää B-laastia.
Jos haluat käyttää standardisementtiä, sinun tulee myös ostaa sammutettua muurainkalkkia E ja sekoittaa se painosuhteissa 35/65/550 Kalkki//Sementti/Hiekka. (1:1:8 tilavuus) Silloin sinulla on KC-B.
Jos käytät Muurisementtiä, sekoitat sen hiekan kanssa painosuhteissa 100/600 Muurisementti/Hiekka (1:5 tilavuudessa).
Muurisementti A ja hiekka muodostavat Gullexin eri vahvuuksilla riippuen siitä, miten ne sekoitetaan. Gullex ei sisällä lisättyä teknistä kalkkia, mikä tekee siitä erittäin hyvän muuraukseen, mutta ei yhtä hyvän rappaukseen, koska se on jäykempi.
Jos muuraa esimerkiksi maan alle, ei haluta kalkkia laastiin ja silloin käytetään oikean vahvuista Gullexia. Oikea vahvuus kevytsoralle on B. Paras tapa on ostaa valmista tehdasvalmisteista laastia. Silloin tietää varmasti mitä saa. Etsimäsi on silloin Gullex M 2,5.
Kun sitten haluat rapata, pohjustat A-laastilla, verkotat ja rapaat B-laastilla kahdessa kerroksessa vähintään 15 mm paksuuteen.