Hei, ihmettelen, voiko joku antaa kantavuutta palkille carportia varten.
Mitat ovat 3,6 m leveä ja 6 m pitkä pulpettikatolla.
Toisella puolella toimii 4 tolppaa yhteensä, mutta toisella puolella haluaisin 3 tolppaa ja siten leveämmän välin perustuksen välillä.
Kuinka paljon palkki voi ulottua viimeisen tolpan jälkeen, jotta se voi kantaa kuorman?

Olen kokeillut träguiden -mallia ja saanut 45x195, mutta sitten on tolppia ulkoreunoissa.
Luminen alue 2 - Alingsås
5 asteen kulma katolla
Huopakatto viherkatolla

Toivottavasti joku voi auttaa.

Epäilen, että 45x195 C 24 on liian heikko tähän tehtävään. Valitsisin liimapuuta. Näin saat myös palkkeja, jotka ovat 6 m pitkiä.

Jos lasketaan 2 kN/kvm paino sedumkatolle, päädyn kantapalkkien viivalastaukseen (mielestäni osuvampi nimitys) 7,2 kN/m. Silloin suurin sopiva jänneväli (etäisyys pylväiden välillä) on 1,8 m.

• Tykkään
wrang
  • Laddar…
Olin jopa ajatellut käyttää 45x220 varmistaakseni enemmän sekä laittaa säännön laatalle 45x120 päälle.

Jos ruuvaat ja liimaat (PU-liima tai vastaava) symmetrisesti pystysuoran 45x220 vaakasuoraan 45x120 kanssa, saat erittäin jäykän rakenteen. Se vastaa koolinkia, joka on 45x307 mm. Se kestää tolppien välisen etäisyyden 2,8 metriä.

• Tykkään
wrang
  • Laddar…
Pylväät on liimattu 2kpl 45x120mm PU-liimalla ja kiinnitetty 80mm ruuvilla cc300mm välein.
Ihanaa kuulla, että se toimii, kun ulompi 3. pylväs on pidemmällä sisemmällä kuin mihin ajattelin.
Tai olenko ymmärtänyt väärin tämän

palaan takaisin luonnoksen kanssa

GS luonnos voi auttaa ymmärtämään sen paremmin. Mietin nyt, mitä ??? voisi olla ulkonäöltään

Henkilö seisoo rakennuspiirroksen edessä, jossa näkyy metallipalkkeja ja mittoja vaakasuorasta palkista.

GS luonnos?

useless useless sanoi:
GS luonnos?
Anteeksi
Tarkoitan Google sketchup

Siellä ??? On kuinka paljon se voi ulottua ulos ilman, että se heikentää lujuutta

Se riippuu hieman siitä, mikä etäisyys sinulla on kattopalkkien välillä. Jos c/c-etäisyys on 1200 mm, voit jatkaa 1200 mm ulkonemi ilman ongelmia. Samalla on syytä olla varovainen. Vaikka se kestäisikin, se ei ehkä näytä kauniilta ajan myötä.

• Tykkään
wrang
  • Laddar…
J justusandersson sanoi:
Se riippuu vähän siitä, mikä etäisyys kattopalkkien välillä on. Jos c/c etäisyys on 1200 mm, voit jatkaa jopa 1200 mm ilman ongelmia. Samalla on syytä olla varovainen. Vaikka se kestäisikin, se ei ehkä näytä hyvältä ajan mittaan.
Olin ajatellut c/c 600, koska autokatos tulee olemaan 6000 mm

Minkä kokoista ulkonemaa olit ajatellut?

J justusandersson sanoi:
Mitäs kokoa ajattelit ulkonemalle?
Koko?
Sama kuin hammarbandet tai tarkoitatko pituutta tolpan ulkopuolella?
Juuri tässä tarvitsisin apua.
Joten kuinka monta xxxx mm hammarbandet voi ulottua kolmannen tolpan ulkopuolelle.

Jos 45x220 kestää esimerkiksi 1500mm??

Minulla ei ole antaa tarkkoja mittoja, mutta jos voit kuvitella viiston tuen hieman ylös, niin voidaan kasvattaa ulkonevaa pituutta.

Se ei ole pelkästään rakennusstaattinen kysymys, vaan myös vakauskysymys. Ilmassa oleva nurkka ulkokehikossa, jossa reunapalkki kohtaa kattopalkin, voi ajan myötä kulkea omia polkujaan. Lisäksi pylväskonstruktiot, kuten autokatos, eivät ole vakaita ilman seinäosia tai eri tyyppisiä diagonaaleja. Ehdotan siksi, että näytät kuvan siitä, miten olet ajatellut konstruktion kokonaisuutena.

• Tykkään
snoooze ja 1 muu
  • Laddar…
B b8q sanoi:
Minulla ei ole tarkkoja mittoja antaa sinulle, mutta jos voit ajatella viistettä diagonaalista viistettä ylös, niin voi pidentää ulottuvaa pituutta.
Ehdottomasti, jos siitä tulee parempi viisteellä
Aion luonnostella kaiken 3D:ssä, niin näkee mahdollisesti helpommin

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.