kristofer12345
Hei !

Olen juuri tukenut kantavan palkin ja aion tehdä uuden sisäseinän lecaharkoista. Mutta mietin, kuinka asetan viimeiset harkot palkin alle siten, että itse seinä tukee palkkia?
Pitäisikö harkot leikata niin, että ne voidaan painaa palkin alle viimeiseksi, vai pitäisikö käyttää uretaanivaahtoa tai betonia tai jotain muuta, jotta ne painuvat palkkia vasten parhaalla tavalla. Auta minua mielellään :) kiitos:)

Muotoile ympyräksi ja valaa viimeinen pala laajenevalla hienobetongilla.

• Tykkään
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
Matti_75 Matti_75 sanoi:
Muotoile ympäri ja valaa viimeinen osa turpoavalla hienobetonilla.
En ole koskaan käyttänyt tätä, mutta kuinka paljon tämä turpoaa cm? Kuinka suuri rako tarvitsen palkin ja viimeisen lohkon väliin?

kristofer12345
Lukee 4 %, mutta eihän se ole paljon, jos sanomme, että laitan 10 cm? Betong..

Se laajenee vain sen verran, että se vastaa betonissa normaalisti esiintyvää kutistumista. Se on laajenuslaastin etu, juuri se, että se täyttää tapauksessasi palkin alla.

• Tykkään
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
Miten olisi tavallinen fogskum, sehän on paljon helpompi työskennellä sen kanssa ja sitä käytetään myös cemetplattor nostamiseen joissakin tapauksissa?!‍♂️

kristofer12345
Nostaa

Ei missään nimessä!! Siinä ei ole ollenkaan puristuslujuutta.

• Tykkään
kristofer12345
  • Laddar…
Mitä sinun pitäisi tehdä? Kirjoitat, että olet jo tukenut palkin, mutta samalla, että seinä, jota rakennat, on tarkoitettu kantavaksi?
Täytyykö seinän todella olla kantava?

Joka tapauksessa en voi tarpeeksi korostaa, että ehdottomasti älä käytä uretaanivaahtoa, se ei todellakaan ole oikea tuote riippumatta siitä, tuleeko seinä kantavaksi vai ei.

• Tykkään
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
No, palkki lepää ja pitää sivuilla, mutta okei, ei silloin uretaania, mutta olen vähän epävarma laajenevan betonin kanssa, en ole koskaan käyttänyt sitä, pitääkö sekoittaa se löysäksi vai kiinteäksi ja kuinka paljon se laajenee? Jos jätän 5 cm viimeisen lohkon ja palkin väliin vai pitäisikö jättää 10,, sitten minun täytyy rakentaa muotti ja sitten ruiskuttaa sisään betonia, jos minun täytyy sekoittaa se löysäksi..? Jos sekoitan sen kiinteämmäksi, en tarvitse suurta muottia? Paljon kysymyksiä

Sinun tulee sekoittaa se säkin ohjeen mukaisesti, jolloin se on yhtä juoksevaa kuin flytspackel ja valuu ja täyttää kuopan palkin alla.

• Tykkään
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
Matti_75 Matti_75 sanoi:
Sinun pitäisi sekoittaa se säkin ohjeiden mukaan, se on silloin yhtä juoksevaa kuin tasoitemassa, mikä saa sen valumaan ja täyttämään aukon palkin alla.
Ok, jos olet tehnyt tämän itse, oletan, että olet työskennellyt exp. Betongin kanssa...kuinka paljon jättäisit cm? palkin ja viimeisen lohkorivin väliin? Jos saan kysyä, koska sinun pitää tietää, että se toimii.?

Expanderbruk fin selviytyy 10-100mm, joten siinä välissä sinun tulisi olla.

• Tykkään
kristofer12345
  • Laddar…
kristofer12345
Ok hyvä, aion kokeilla

Et voi nostaa palkkia hieman lisää, leikata leca ja sitten laskea alas.

Protte

• Tykkään
kristofer12345
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.