Hei!
Mietin, pitäisikö meidän purkaa kellarin lattia saadaksemme hieman enemmän kattokorkeutta. Katto on niin matalalla, vain 1,97, ja hieman korkeammalla kattokorkeudella (ehkä 2,3 m) se tuntuisi miellyttävämmältä.

Meillä on 70-luvun puolivälissä rakennettu kellari, ja pohdin, onko se järkevää purkaa lattiaa ja lisätä kattokorkeutta.

Ymmärrän, että saattaa olla ongelmia, kuten että kallio on lähellä perustusta, mutta edellyttäen, että tällaisia ongelmia ei ole.

Jos ajatukseni ovat järkeviä, kuinka kauan voisi ottaa purkaa 90 neliömetrin kellarin lattiaa?

Kiitollinen avusta!

//Generellt

Se ei kuulosta hauskalta töiltä.
Voitko tulla sisään pienellä kaivinkoneella, kuten Bobcat?

Jos aiot tehdä sen käsin, sinun pitäisi harkita seuraavia:
Sinun on piikattava ja poistettava noin 9 kuutiota betonia, sen jälkeen poistettava noin 27 kuutiota täyttömaata. Jos tarvitset uuden kantavan kerroksen ja maaperäeristyksen, se on poistettava lisää 9 kuutiota per dm. Sen jälkeen takaisin uuden kantavan kerroksen, eristyksen, raudoituksen ja lopulta 9 kuutiota betonia.

Minä en tekisi sitä työtä käsin.

• Tykkään
Deamon333
  • Laddar…
Kaikki onnistuu, kunhan jaksaa.
Itse piikkasin irti puolet siitä alasta, josta puhut, ja siihen meni noin 6 kuukautta.
Arvioisin, että se vie 4-10 kuukautta riippuen siitä, kuinka tehokas olet ja muista olosuhteista, kuten perheestä ym.

Jälkikäteen ajatellen olisin ehkä antanut jonkun muun tehdä työn.
Kuten mattiasp sanoi, se ei ole hauskaa...
Toisaalta se tuli näin halvemmaksi, mutta millä hinnalla? Tunsi itsensä rangaistusvangiksi eikä tavannut perhettä niin paljon.
Väsyneenä töistä kotiin, työvaatteet päälle ja piikkaamaan päivästä toiseen heti kun tilaisuus tuli.

Uhraa osa ulkoseinästä ja aja sisään Bobcatilla.

Oletan, että kuluu jonkin verran etanadynamittia, jos sinulla on kiven alustaa, itselläni oli sinisavea.

Hei Me jyrsittiin 240 neliömetriä. Vuokrasimme vesijäähdytteisen betonisahan ja leikkasimme neliöitä sopivaan kokoon, sitten kannoimme ne ulos käsin. Kutsuimme sitten Norrvac:in, ja he imivät hiekan, joka oli betonin alla. Se oli todellinen voimatreeni, mutta oli sen arvoinen jälkeenpäin, kun kellarissa on nyt 230 senttiä korkeutta verrattuna aiempaan 185:een :)

• Tykkään
renoveringsfredrik ja 1 muu
  • Laddar…
Henrik..miksi et kertonut sitä minulle ennen kuin ajoin=)

Kiitos vastauksesta!
Se ei kuulosta aivan mahdottomalta ja ehkä sen voi tehdä vaiheittain, ehkä ottaa yksi osa kellarista ja nostaa katon korkeutta siinä osassa. Juuri kun tulemme alas kellarin portaita, meillä on kylpyhuone ja mietin, voitaisiinko me purkaa se osa, ehkä 6 m² ja sitten se osa käytävästä, joka on ulkopuolella, ehkä 5 m², jättää loput koskemattomiksi toistaiseksi ja sitten on pari askelmaa siihen pitkään käytävään, joka sisältää muun osan kellarista. Tuleekohan siitä outoa?

Talo sijaitsee maaseudulla, joten emme häiritse naapureita.

Mutta en ymmärrä... Eikö talo seiso kengillä tai jotain sellaisia?
Miten sitten tehdään, kun kaivetaan useita senttimetrejä talon kantavien osien alle?
Täytyykö valaa tai muurata uusi kantava seinä talon kengän alle, vai miten se tehdään?

Joissakin tapauksissa pohjalaatta on kaukana nykyisen lattian alapuolella. Näin oli eräiden naapureiden kohdalla. Muissa tapauksissa täytyy kaivaa pala kerrallaan ulkoseinän alta ja rakentaa uusi ulkoseinä.

Henrik1234 sanoi:
Hei. Me sahasimme auki 240 neliötä. Vuokrasimme vesijäähdytteisen betonisahan ja leikkasimme sopivan kokoisia neliöitä, jotka sitten kannoimme ulos käsin. Sitten soitimme Norrvacille, ja he imevät hiekan, joka oli betonin alla. Se oli todella rankka treeni, mutta se oli sen arvoista, kun nyt on 230 cm koko kellarissa verrattuna aiempaan 185 cm:iin:)
kuulostaa tosi hienolta! paikallisella vuokraamollani on tarjolla tämä:
3422 Lattiasaha, betoni, leikkaussyvyys 170 mm, 3-vaihe ......................…........................... 350 kr
3423 Lattiasaha, betoni, leikkaussyvyys 320 mm, 3-vaihe ............….…............................ 470 kr

kauanko sinulla kesti sahata?

minulla on vertailun vuoksi "vain" :) maksimissaan 35 neliötä tehtävänä... vetääkö se mukanaan raudoitukset ja sellaiset, vai suuttuuko vuokraaja, kun saa takaisin terän, sileä kuin vauvanpeppu?

suunnilleen kuinka isoilla neliöillä on "sopivaa"? ja miten edetään? ensin sahataanko koko lattia ikään kuin ruutukuvioon ja sitten nostetaan pois?

mikä kone mahtaisi olla parhaiten sopiva? 170 mm voisi toimia loistavasti 70-luvun perustuksessani. ehkä pitää laittaa poravasara lattiaan paksuuden mittaamiseksi ensin...

Vuokraaja on todella iloinen, kun palautat täysin loppuunkäytetyn terän. Saat yleensä maksaa melko paljon jokaisesta puoli millimetristä, jonka kulutat terään. Uusi terä on naurettavan kallis.

luulisin niin... :-/ mutta kestävätkö terät armeringenin?

nyt en tosin tiedä onko lattiassani armeringia, koska en ole vielä rikkonut yhtään lattiaa. mutta (kellari)seinissäni on armering-lisätty. sen tiedän porattuani pari reikää siihen...

mutta jos betonisaha EI ole hyvä, jos on armering, mikä on silloin paras menetelmä hinta/ajan suhteen?

mitä sellainen terä voi maksaa muuten? 1000 bagis?

Vähintään nelinkertainen hinta - olen kuullut - vaikka Cramokaveri SAATTAA olla liioitellut.

Mitä käytetään leikkaamiseen, jos on raudoitusta, sitä en tiedä. Luulen, että muuten täytyy jyrsiä ja leikata raudoitus, mutta se on vain arvaus.

Olen tänään kantamassa hiekkaa, ja minun pitää saada ulos noin 14 m3. Mielestäni kuulostaa todella kiinnostavalta imeä hiekka pois hiekanimurin avulla. Onko muita yrityksiä kuin norrvac ja onko se kallista? Tuntuu, että säästäisin selkääni todella paljon...

Olen lukenut jostain toisesta viestiketjusta täällä, että voisi olla hyvä idea vuokrata kone ja asentaa suoraan siihen itse ostettu terä ja käyttää se loppuun sen sijaan, että maksaisi kulutuskorvauksen vuokraajalle. Todennäköisesti heidän katteensa ovat suuremmat kulutuksesta kuin vuokrasta, joten se vaikuttaa järkevältä.

Miksi tyytyä 230 cm huonekorkeuteen, 3-4 metriä vaikuttaa siistiltä kun kerran alkaa hommiin! :D

Terveisin
Ronnie

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.