Olen käyttänyt koko viikonlopun tekemällä alustaa koiratarhalle, 3,5 x 2,5 m. Iloinen amatööri (toisin sanoen huolimaton) kun saattaa joskus olla, niin hankin pari säkkiä sementtiä p, jotka sitten sekoitettiin kottikärryssä yhdessä murskeen (luultavasti 0-4) ja ylimääräisen murskatun 8-16 kanssa, jota minulla oli ajotiellä. Nyt on tunne, että valmis tuote ei ole kovinkaan korkealaatuista betonia :rolleyes:

Laitoin noin 5-6 cm paksun kerroksen (yhteensä noin puoli kuutiota), ja koko tähän meni vain 2 säkkiä sementtiä :o En pohtinut sitä kovinkaan paljon työskennellessäni, mutta minulla on tunne, että sitä olisi varmaan pitänyt mennä 5-6 säkkiä??

Pohdintani on, kelpaako alusta ylipäänsä mihinkään ja voinko tehdä jotain, jotta minun ei tarvitsisi tehdä kaikkea uudelleen? Kuten sanottua, se on koiratarhalle, ja ainoa syy miksi laitoin betonia on se, että koirat eivät voisi kaivaa itseään ulos, joten se on ainoa asia, joka sen täytyy kestää. Betoni kuormittuu vain koirien painolla (itse ritiläsegmentit kiinnitetään ympäröiviin puuparruihin).

Kiitollinen palautteesta!

Se riippuu siitä, mistä säkeistä puhut:D. Mutta jos kyseessä ovat tavalliset 25 kg säkit, sinun olisi pitänyt valita 6-8 kappaletta. Tärkeää on, että "bädden" = sementin alla, on kunnolla pakattu, jos sen pitää kestää koiran kävelyä. Itse olisin päättänyt tehdä sen uudelleen, ennen kuin levylle kertyy liikaa roskaa. Muotoile uusi reuna ja valaa uusi laatta päälle. Yritä lisätä myös jonkinlaista vahvistusta.

saturnus sanoi:
Se riippuu siitä, minkälaisista säkeistä puhut:D. Mutta jos ne ovat tavallisia 25 kg, niin sinun olisi pitänyt valita 6-8 kappaletta. Tärkeää on, että "alusta" = sementin alla, on kunnolla tiivistetty, jos sen pitäisi kestää, että koira kävelee siinä. Mutta olisin päättänyt tehdä uudestaan, ennen kuin laatalle tulee liikaa roskaa. Muotoile uusi reuna ja kaada uusi laatta päälle. Yritä myös saada mukaan jonkinlainen raudoitus.
Ok. Vähän ikävä uutinen, mutta ei täysin odottamaton :( Vaikka maa alla on todella hyvin tiivistetty, ja laitoin myös kuitukangasta (koska aluksi ajattelin ostaa nipun valmiiksi valettuja laattoja), mutta ymmärrän pointin. Kuten nyt on, reglieiden yläosaan on 4-5 cm, olisiko siinä mitään järkeä yrittää valaa uusi kerros olemassa olevan päälle, vai aiheuttaako se ongelmia kerrostumisen ja halkeamien kanssa??

Voit valaa edellisen päälle, mutta älä mene ylös savisilla saappailla. Mutta jos sinulla on maa levyn alla! niin sinun pitäisi todennäköisesti kasvattaa uuden levyn paksuus noin 80 mm:ksi, muuten sekin todennäköisesti halkeaa. Vähän jäykkää sekoittaa kottikärryssä, mutta toisaalta voit jättää tavallisen lenkin väliin. 1 lapiollinen sementtiä 3 lapiolliseen soraa, ja sekoita se ensin kuivana, eli lisää vesi viimeisenä. Ja älä tee seosta liian löysäksi=liian paljon vettä. Jos sinulla on enemmän 8-16, voit sekoittaa sen viimeisenä, sinun ei tarvitse sekoittaa seosta kivien kanssa, riittää muutama veto, että kivi sekoittuu. Voit miettiä, etkö valaisi uusia levyn sisään kappaleita koko kierteisestä tangosta (M12), johon voit myöhemmin kiinnittää erilaista tukea ritilöillesi. Parempi saada nämä valmiiksi levyyn kuin porata ja asentaa tulppa/laajennus jälkikäteen, mikä voi murtua levyyn. Muista: Kaikkien sementtiin sekoitettavien materiaalien on oltava puhtaita, eli ei maata sekoituksessa.

Viimeksi muokattu:
Ok. Minulla on luultavasti vähän aikaa tehdä se uudelleen tänä kesänä :( Mitä luultavasti tapahtuu, jos annan nykyisen massan olla siellä? Mureneeko se hiekaksi ja kiviksi, jos kävelee sen päällä??

Kyllä, se tulee tekemään niin, mutta ehkä se on parempi, jotta voit aloittaa alusta. Vaihda sitten maa-alusta 8-16:aan, muuten laatta pysyy kosteana.

Ostaessasi cementan säkkejä, resepti on painettu taakse. Siksi varmistan aina, että minulla on cementasäck sen vuoksi. Muuten mielestäni ei ole väliä, kenen sementtiä käytät, mutta "keittokirja" on bonus.

Voisin vain lisätä, että embras ja cementas cementti, jota 95% yrityksistä käyttää, otetaan samoista paikoista. Sementin puutteen vuoksi :)

Katsotaan, jos voisin vuokrata betonimyllyn, niin ehkä minulla on mahdollisuus saada mittasuhteet hieman paremmiksi seuraavalla kerralla kun kokeilen sitä. Tuntuu vähän helpommalta sekoittaa suurempia määriä kerralla kuin kauhoa vähän kerrallaan kottikärryyn :-)

Lisäksi minulla on vähän kanaverkkoa, joka voi toimia raudoituksena, joten ehkä ensi kerralla menee paremmin :-)

öh.., raudoituksen tulisi vastata vetolujuudesta, joten satsaa pari kruunua oikeisiin raudoitusrautoihin niin vältyt tekemästä työtä vielä uudelleen.:)

Kananverkko ei toimi ollenkaan raudoituksena, silloin voi yhtä hyvin olla ilman.

Edit: Mycke_nu ehti ensin.

ota oikea armeringsmatta ainakin :)

Osta edullinen henkilövaaka+ ämpäri ja kalibroi se tunnetun painon mukaan, joka on lähellä sitä, mitä aiot punnita (osakomponentit), niin betonisatsit ovat tasaisempia.

tavallinen 10 litran ämpäri toimii aika hyvin mittana. 2 ämpäri 8-16. kaksi kukkurallista 0-8 ja puoli säkkiä cement plus sopiva tilkka vettä esim :)

Jos sinulla on runsaasti rahaa ja haluat välttää ongelman löytää oikea sekoitus sementtiä ja soraa, yksi vaihtoehto on ostaa valmiiksi sekoitettua karkearakenteista betonia säkissä. Silloin tarvitsee vain lisätä oikea määrä vettä. Se tulee olemaan ainakin 3 - 4 kertaa kalliimpaa, mutta vältyt osalta työstä tehdä uudelleen :).

Terveisin/Tigersågen

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.