4 621 lukukertaa ·
30 vastausta
5k lukukertaa
30 vastausta
Betoni putkien ympärille täyttöön suihkutilassa
Aion täyttää uudelleen kylpyhuoneen, jossa olemme siirtäneet putkia, koska putkia varten on avattu karkean betonin alakerros, ja olemme tänään irrottaneet hienopinnan ja tulleet noin 7-8 cm alkuperäisen lattiapinnan/betonipinnan alapuolelle.
Haluaisin täyttää EPS-betonilla sen osan, joka oli hienopinta, mutta oletan, että minun täytyy valaa karkea betoni karkean kerroksen (ensimmäiset 10-12 cm) kohdalla?
Mitä mieltä olette? Odotusaika ei ole ongelma minulle.
katso liitettä 531368
Haluaisin täyttää EPS-betonilla sen osan, joka oli hienopinta, mutta oletan, että minun täytyy valaa karkea betoni karkean kerroksen (ensimmäiset 10-12 cm) kohdalla?
Mitä mieltä olette? Odotusaika ei ole ongelma minulle.
katso liitettä 531368
Miksi sinun pitäisi täyttää ensin karkearakennusbetonilla? Jos sinulla on runsaasti aikaa kuivua ennen lattian asennusta, voit valaa kaiken tavallisella karkearakennusbetonilla. Muutoin olisin täyttänyt eps-betonilla ja sitten tasoittanut sen itsetasoittuvalla tasoitteella.
Jos betonilaatalla on merkitystä rakenteen kannalta, on helpointa ja turvallisinta käyttää samaa tuotetta kuin ennen = esim. Karkea betoni.KJD sanoi:
Aion täyttää suihkuhuoneessa, jossa olemme vetäneet uudelleen putkia, ja putkia varten on avattu pohjana karkea betoni, ja tänään on kerrostettu hienobetoni ja päästy noin 7-8 cm alkuperäisen lattiapinnan/betonipinnan alapuolelle.
Haluan täyttää EPS-betonilla sen osan, joka oli hienobetoni, mutta oletan että minun täytyy valaa karkea betoni karkean kerroksen (ensimmäiset 10-12 cm) kohdalta?
Mitä mieltä olette? Odotusaika ei ole minulle ongelma.
[media]
Silloin pitäisi nähdä raudoitus. Saattaa jopa olla, että olet katkaissut raudoitusta, joka täytyy täydentää.
Jos kyseessä on vain betonilaatta, voit käyttää esim. Eps:ää. Tai sitten käytät esim. Weber 318.
Tietenkin muitakin vaihtoehtoja on.
Koputa vanhaa tasoitetta ympäriinsä ettei se ole irti mistään. Silloin se täytyy myös poistaa ennen valamista.
Ei ollenkaan raudoitusta laattassa, mutta ns. "voter" ulkoseinien alla (ja tässä ulkoseinän nurkka), joten oletan, että minun täytyy käyttää karkearakennusbetonia/rakennusbetonia? Pidän eps:ää "vahvistettuna" styroksina rakennuslujuudessa.
Olen aiemmin käyttänyt pikabetonia, mutta olen huolestunut siitä, että kovetusprosessi on vaikea onnistua. Pitäisi riittää, että käyttää karkearakennusbetonia matalalle tasolle, ja sitten esim. eps. Olisin mielelläni tasoittanut ja laittanut xps:ää, mutta en ymmärrä, kuinka platon pitäisi tuuletetaan märkätiloissa.
Olen aiemmin käyttänyt pikabetonia, mutta olen huolestunut siitä, että kovetusprosessi on vaikea onnistua. Pitäisi riittää, että käyttää karkearakennusbetonia matalalle tasolle, ja sitten esim. eps. Olisin mielelläni tasoittanut ja laittanut xps:ää, mutta en ymmärrä, kuinka platon pitäisi tuuletetaan märkätiloissa.
Täytä esimerkiksi. Putkilaatikkosoralla. Valmistu rännit esimerkiksi Weber 318:lla. Valu noin yhtä paksu kuin kakku on nykyään. Älä unohda pohjustusta reunoilta.KJD sanoi:
Ei mitään raudoitusta laatassa, mutta niin sanotut "voter" ulkoseinien (ja täällä ulkoseinän kulmassa) alla, joten oletan, että minun täytyy käyttää karkearakennusbetonia/konstruktiobetonia? Pidän eps:ää vahvistettuna styroksina rakennuslujuudessa.
Olen käyttänyt pikaista betonia aiemmin, mutta olen huolissani, että kovetusprosessi on vaikea onnistua. Pitäisi riittää kuitenkin käyttää karkearakennusbetonia matalaan tasoon, ja sitten esimerkiksi eps. Olisin mielelläni tasoittanut ja laittanut xps:n, mutta en ymmärrä, miten platon tulee tuulettaa kosteissa tiloissa.
Jos reunan palkki on täysin irti, saatat joutua poraamaan hieman raudoitusta sisään. Mutta 318 soveltuu myös hyvin reunapalkkeihin.
1-2 päivän jälkeen voit laittaa eps:ää jos haluat. Muuten jatkat 318:lla. En tiedä kuinka korkealle aiot valaa, mutta voit laittaa hieman styroksia pohjalle, jos korkeus sallii. Sinulla on 30-40 minuutin työaika, joten tuo pieni ei pitäisi olla ongelma. Sinun ei tarvitse täydellistä valua, koska varmaankin aiot tehdä lopullisen viisteen päälle myöhemmin.
Joten voiko eps:ää valaa karkean betonin päälle niin aikaisin? mutta mitä tapahtuu, kun kelluttaa sitten?Krille-72 sanoi:
Täytä esimerkiksi Rörgravsgrusilla. Valitse kanavat esimerkiksi Weber 318:lla. Valitse yhtä paksuksi kuin kakku on tänään. Älä unohda primeria reunoille. Jos reunapalkki on täysin vaurioitunut, saatat joutua poraamaan hieman raudoitusta. Mutta 318 riittää hyvin myös reunapalkeille. 1-2 päivän jälkeen voit laittaa eps:ää, jos haluat. Muussa tapauksessa jatkat 318:lla. En tiedä kuinka korkealle aiot valaa, mutta voit laittaa hieman styroksia pohjalle, jos korkeus sallii. Aukioloaika on 30-40 minuuttia, joten tuo pieni ei ole mikään ongelma. Sinun ei tarvitse täydellistä valua, koska aiot kuitenkin kelluttaa lopuksi.
Olen oikeastaan halunnut laittaa platonin ja tuulettaa kaiken, jotta voisin käyttää xps:ää.
Ei. Ei karkeabetonin päälle ilman, että laitat muovin pohjalle. Puhun esim. Weber 318:stä, joka on karkea pikaliimausmassa.KJD sanoi:
oi, mitä näet, että poikkeaa? tämä on yritys, joka on asentanut tämän, heidän mukaansa he noudattavat turvallista vettä. Sen tiedän, että vesihanoja ei saa asettaa ulkoseinään, vaan ne on siirrettävä asennuskerrokseen. Myös 90C-putkikäännöksiä on muutamissa paikoissa, joista olemme huomauttaneet.S simmeboy sanoi:
Moderator
· Stockholm
· 56 278 viestiä
Se ei ole hana, joka ei saisi olla ulkoseinässä, vaan hanan putket. Mutta ulkoseinä on OK niin kauan kuin ulospäin on enemmän eristystä kuin sisäänpäin. Silloin putket pysyvät lämpiminä.
Mutta kuvasta en ymmärrä viemäröintiä. Näyttää oudolta.
Mutta kuvasta en ymmärrä viemäröintiä. Näyttää oudolta.
H hempularen sanoi:
”Mutta se on OK ulkoseinän kanssa niin kauan kuin ulkopuolella on enemmän eristystä kuin sisäpuolella. Putket pysyvät silloin lämpiminä”.H hempularen sanoi:
Se oli hieman outo neuvo, kun puhutaan Turvallisesta Vedestä.
Putkien tulee olla lämpimällä puolella ulkoseinää vasten. Jos haluaa putket Turvallisen Veden mukaan ja piilossa, on rakennettava sokkoseinä.
Otatko vähän parempia ja enemmän kuvia sekä selität mikä on ulkoseinä, niin ketju voi selvittää, seuraavatko vedot Turvallinen Vesi vai eivät.KJD sanoi:
katson mitä minulla on enemmän kuvaseinässä.Krille-72 sanoi:
mutta seinän olen katsonut, aiomme rakentaa "installationskikt" (tai sokkoseinä) sen varmistamiseksi, koska seinä on ciporex-elementti, jota käytetään "eristyksenä" alkuperäisten piirustusten mukaan. Jos täällä on täysin selviä ajatuksia, niin ne ovat tietenkin mielenkiintoisia.
Sitten onkin samoin kuin viemäriputki seinässä ylös - joka ei luultavasti myöskään saa olla "eristyksessä", mutta se veisi niin paljon tilaa, että on vähän tuskallista joutua siirtämään, mutta totta kai, senkin pitäisi todennäköisesti olla kotelossa. Kuuntelen mielelläni ideoita. (Tällä hetkellä vanha viemäri kohtaa uuden suunnilleen seinän keskellä kumitiivisteellä, joka vaihdetaan, kun vaihdamme putket ylös sisääntulotasolle).
On myös muutamia putkikoukkuja, jotka ovat 90 astetta, mutta niiden pitäisi olla 45+45.
Oliko jotain muuta, mitä @simmeboy tai muut näkivät viemärin asennuksessa virheenä, olisi kiinnostavaa kuulla?
Voitko täsmentää tarkemmin, mikä näyttää oudolta, olisi mielenkiintoista kuulla.
Viimeksi muokattu:
liitän kommenttini siihen, mikä tällä hetkellä tuntuu minusta.KJD sanoi:
katson mitä muuta minulla on kuvasivussa.
mutta seinän suhteen olen kartalla, aiomme rakentaa "asennuskerroksen" (tai sokkoseinän) sen varmistamiseksi, koska seinä on ciporex-elementti, jota käytetään "eristeenä" alkuperäisen piirustuksen mukaan. Jos täällä on johdonmukaista ajattelua, niin se onhan mielenkiintoista.
Siinä on tietysti sama asia viemäriputken kanssa seinässä ylös - joka ei myöskään todennäköisesti saa olla "eristeessä", mutta se veisi niin paljon tilaa, että on tuskallista joutua siirtämään, mutta toki, pitäisi luultavasti olla myös rummussa. Kuuntelen mielelläni ideoita. (Tällä hetkellä vanha viemäri kohtaa uuden suunnilleen keskellä seinää kumiliittimellä, joka vaihdetaan, kun vaihdamme putket ylöspäin sisäänkäyntitasolle).
Muutama putkikulma on myös 90 astetta, mutta ne muutetaan 45+45 asteiseksi.
Oliko jotain muuta, mitä @simmeboy, tai muut, näki puutteena viemärin asennuksessa, olen kiinnostunut?
Voisitko tarkentaa tarkemmin, mikä näyttää oudolta, olisi mielenkiintoista kuulla.