4 533 lukukertaa ·
16 vastausta
5k lukukertaa
16 vastausta
Tarvitsenko tukea sisäkattoon (sisäseinä poistettu)?
Kuten otsikko sanoo, olemme poistamassa seinää suuren huoneen ja makuuhuoneen väliltä saadaksemme lisää valoa ja ilmavamman suuren huoneen.
Olemme poistaneet lastulevyt, jotka olivat huoneiden välisillä seinillä, mutta jättäneet jäljelle kehyksen/koolaukset, joihin ne oli kiinnitetty. Jokaisella levyllä oli oma "kehys", jossa oli kolme koolausta, joihin ne oli naulattu, ja olemme poistaneet keskimmäisen koolauksen jokaisesta.
Mittasin korkeuden katon ja lattian välillä ennen ja jälkeen, katto laski 5 mm, kun poistettiin keskimmäinen koolaus jokaisesta "kehyksestä", jotenkin muistelen, että se oli 2360 mm ja sitten 2355 mm (jokaisessa kehyksessä).
Silloin aloin vähän miettiä ja pysähdyin siihen.
Joten kysymys on, tarvitsenko välille palkin, vai onko se ehkä riskitöntä.
Talo on 1½ -kerroksinen vuodelta -73, liitän piirustukset talosta ja itse seinästä.
Olemme poistaneet lastulevyt, jotka olivat huoneiden välisillä seinillä, mutta jättäneet jäljelle kehyksen/koolaukset, joihin ne oli kiinnitetty. Jokaisella levyllä oli oma "kehys", jossa oli kolme koolausta, joihin ne oli naulattu, ja olemme poistaneet keskimmäisen koolauksen jokaisesta.
Mittasin korkeuden katon ja lattian välillä ennen ja jälkeen, katto laski 5 mm, kun poistettiin keskimmäinen koolaus jokaisesta "kehyksestä", jotenkin muistelen, että se oli 2360 mm ja sitten 2355 mm (jokaisessa kehyksessä).
Silloin aloin vähän miettiä ja pysähdyin siihen.
Joten kysymys on, tarvitsenko välille palkin, vai onko se ehkä riskitöntä.
Talo on 1½ -kerroksinen vuodelta -73, liitän piirustukset talosta ja itse seinästä.
F finntrollet sanoi:Kuten otsikko sanoo, olemme poistamassa seinää suuren huoneen ja makuuhuoneen väliltä saadaksemme lisää valoa ja suuremman tilan tunteen.
Olemme poistaneet huoneiden välissä olevat lastulevyt, mutta jättäneet rungon/koolaukset, joissa levyt olivat.
Ja jokaisella levyllä oli oma "runko", jossa oli kolme koolausta, joihin ne olivat naulattu; olemme poistaneet keskimmäisen koolauksen jokaisesta.
Mittaamme korkeuden katon ja lattian välillä ennen ja jälkeen, katto laski 5 mm, kun poisti keskimmäisen koolauksen jokaisesta "rungosta" niin sanotusti, en muista tarkkaan, mutta sanotaan että se oli 2360 mm ja sitten 2355 mm (jokaisessa rungossa).
Tulin hieman mietteliääksi ja jäin siihen.
Joten kysymys kuuluu, tarvitseeko minun laittaa palkki väliin, vai onko se ehkä riskitöntä.
Talo on 1½ kerroksinen vuodelta 73, liitän piirustukset talosta ja kyseisestä seinästä.
Ymmärränkö sinua oikein, että jokaisen rungon yläosa on nyt taivutettu alaspäin? Eli että sinulla on kaksi eri mittaa jokaisessa rungossa, matalampi keskellä ja korkeampi reunassa?
Rakenteessa itsessään ei imo näytä olevan kantavuutta.
Jäsen
· Västra Götaland
· 185 viestiä
Ei, se ei näytä olevan kantava.
Seinä akvaarion kanssa on ulkoseinä kyllä, ja vastapäätä on talon keskiosa.
Niin, juuri se, että katto painui hieman, mietitytti minua... Mutta kun ajattelen tarkemmin, mittasinhan juuri kehystä vasten, josta irrotimme säännön. Ehkä se oli vain jännityksessä?
Ehkä irrottaa vielä yksi keskeltä ja mitata lattian ja katon väli sitten. ♂️
Niin, juuri se, että katto painui hieman, mietitytti minua... Mutta kun ajattelen tarkemmin, mittasinhan juuri kehystä vasten, josta irrotimme säännön. Ehkä se oli vain jännityksessä?
Ehkä irrottaa vielä yksi keskeltä ja mitata lattian ja katon väli sitten. ♂️
Nyt sinun täytyy mitata uudestaan. Jännitys on oliiidligF finntrollet sanoi:Akvaarioseinä on ulkoseinä kyllä, ja vastapäätä on talon keskikohta.
Joo, mietin vain, että katto laskee hieman, mikä herätti ajatuksia... Mutta nyt kun ajattelen jälkikäteen, mittasin kehikosta, josta poistimme yhden palkin. Ehkä se oli vain jännityksessä?
Ehkä irroitan vielä yhden keskeltä ja mittaan lattian ja katon väliltä silloin. ♂️
Niin se voi olla. Jatka vain!F finntrollet sanoi:Akvaarion seinä on ulkoseinä, ja vastapäätä on talon keskiö.
Joo, juuri se että katto laskeutui hiukan teki minut mietteliääksi... Mutta kun ajattelen nyt jälkikäteen, niin mittasin kehyksestä, josta löimme irti yhden tukipuun. Se ehkä oli vain jännityksessä?
Ehkä löysätä vielä yksi keskeltä ja mitata sitten lattian ja katon väli. ♂️
Sitten olemme vapauttaneet kolme neljästä, jotka olivat jäljellä keskellä, mittasimme ennen ja jälkeen lattian ja katon välillä, 2385 mm ennen ja se laski vain 1-2 mm.
Olen hiipinyt yläkerrassa samalla kun siskoni on mitannut alakerrassa, ei ollut havaittavissa, että katto liikkui, ei edes kun tein vähän voimistelua pienillä hypyillä..
Olen hiipinyt yläkerrassa samalla kun siskoni on mitannut alakerrassa, ei ollut havaittavissa, että katto liikkui, ei edes kun tein vähän voimistelua pienillä hypyillä..
Tomture61
Omatoimirakentaja
· Luleå
· 5 614 viestiä
Tomture61
Omatoimirakentaja
- Luleå
- 5 614 viestiä