;)Meidän makuuhuoneissamme on vinokatto. Haluamme tehdä vaatekaapin vinokattoon, anna hyviä vinkkejä siitä, miten meidän tulisi tehdä se.

Voit rakentaa rungon, aivan kuten tavalliseen vaatekaappiin, mutta eri korkeat sivut :)

Okei, tuo saattoi olla hieman yksinkertaistettua, mutta pääosin se on niin, vinkkinä on, että älä vain tee runkoa kiinteäksi (eli vain "laatikko", jossa vain pohja ja viistottu yläosa pitävät sen yhdessä). Yritä laittaa ainakin yksi kiinteä hylly juuri ennen kuin kaltevuus alkaa, jolloin on huomattavasti helpompi saada se hyväksi.

Tämän rakennat yksinkertaisimmin MDF:stä, jota käytetään myös oviin, jos sellaisia halutaan.

Kirjoita mielellään tilan mitat sekä suunnitellut vaatekaapin leveydet, niin ehkä saat tarkempia vinkkejä.

/AB

liukuu tänne vähän.... sama tilanne, snetak, onko olemassa mitään taloudellisesti puolustettavaa ratkaisua liukuoviin matalalle seinälle.. tyyliin 130cm.. :-?

Morisson, oma uudelleenpostaukseni:
http://web.telia.com/~u19511076/bilder/sned/
Se on rakennettu seinäkiinteäksi (kattokiinteäksi?), 4x4" kynnyksenä, viistoon sahattu 3x4" yläpalkkina, kiinnitetty ruoteisiin ja välissä 2x3". Etupuoli on päällystetty liimapuulevyllä. Ostetut ovet (marbodal). En voinut kiinnittää sitä seinään taaksepäin, tästä syystä 2x3" "tukijalkoja".
Kuvat ovat viime kesältä, nyt se on siivottu ja sisäänmuutettu 8-)
Kolmen hyllyn alla on kolme lankakoreista telineitä IKEA:lta, yhteensä 15 koria, riitti... melkein.

Näin olen tehnyt meidän makuuhuoneessa. Se on 5,10 leveä. Väliseinät on tehty 45x45 ja 10mm lastulevystä. Liukuovet tehdään MDF:stä, jotka ripustetaan kattopalkkien alla olevaan kiskoon. Lattialle tulee jonkinlainen "ohjauskisko".... en ole vielä päättänyt mistä materiaalista.

• Valkoisten väliseinien rajama vaatetanko, jossa roikkuu vaatetangolla vaatteita henkareilla, eteisessä näkyy myös metallilanka kori.
  • Tykkään
Aldrig_nöjd
  • Laddar…
Onhan olemassa helpompi vaihtoehto myös, jos et tunne halua nikkaroida niin paljon itse.

Osta useita standardivaatekaappeja ja kokoa ne yhteen. Sahaa sitten kaapin takaosasta yläreunasta viisto pala, jotta se sopii vinokattoa vasten. Sahatun osan peität sitten sopivalla levyllä vakauden vuoksi.
Saat hienon lopputuloksen yksinkertaisin keinoin, vaikka se onkin hieman kalliimpi kuin itse rakentaminen.

....onhan se mahdollisuus :)

Löysin piirustuksen Gör så här ja rakensin sen jälkeen eteenpäin myös "normal takhöjd" alla.

• Valmistettu valkoinen kaapisto, joka on rakennettu vinoon kattoon, integroidut ovet ja alaosassa laatikot.
  • Tykkään
CrazyAnt4
  • Laddar…
boppe sanoi:
Löysin piirustuksen Gör så här -lehdestä ja rakensin sitten eteenpäin myös "normaalin huonekorkeuden" alle
Oi miten hienoa siitä tuli. Pidän erityisesti pienimmästä kaapista alhaalla, ei pidä jättää mitään tilaa käyttämättä :)

Herkullista! Minun suosikkini on luukku, jonka kulma on leikattu pois! :)

Oj vad snyggt det blev. Jag gillar speciellt det minsta skåpet längst ner, man ska inte lämna något utrymme outnytjat  :)[/quote]

Tack, tack!
Garderoben är ca 4 meter bred så den sväljer löjligt mycket!
Appropå utrymme, din gamla sletna källare blev ju hur fin som helst :D

Haluatko jakaa sen piirustuksen? :)
Yritin ladata sen lehden kotisivulta viikonloppuna mutta koska en ole tilaaja, se ei onnistunut... :-[

En löydä lehteä "Gör så här". Voiko joku vinkata, mistä löydän piirustuksen Boppesin vaatekaapille?

Tee se itse nimi on nykyään vai?

Ok. Etsin heidän arkistostaan, mutta en löytänyt sitä garderobia. Boppe oli tarpeeksi kiltti yrittämään etsiä artikkelia lehtiensä joukosta.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.