Hei, minun trallbrädor ovat olleet löysästi terassin kannattimilla elokuusta viime vuonna, kysymykseni on voinko kiinnittää ne nyt sellaisinaan vai pitäisikö minun kastella ne? Ne pitää kiinnittää piiloruuvilla K-Rauta:sta, jotka antavat 2 mm välin lautojen väliin (PROF -järjestelmä, yksi puoli kerrallaan).

Eikö ole helpompaa lisätä väliä niin, että saat laudan "leveys" plus 2 mm, esimerkiksi 28x120 on reunasta reunaan 122? Mutta kysy siellä mistä ostit tavarat, niin he voivat vastata, kuinka juuri heidän järjestelmäänsä on tarkoitus käyttää.

Z z_bumbi sanoi:
Eikö olisi helpompaa lisätä väliä niin, että saat laudan "leveys" plus 2 mm, esimerkiksi 28x120 on 122 reunasta reunaan? Mutta kysy sieltä, mistä olet ostanut tavarat, niin he voivat kertoa, miten juuri heidän järjestelmää on tarkoitus käyttää.
Kiitos vastauksesta, joo ajatus on saada 2 mm jokaisen laudan väliin, mutta en tiedä, onko ok kiinnittää laudat niin, kun ne ovat olleet irrallisina niin kauan ja kuivuneet.

S
V Villläramer sanoi:
Kiitos vastauksesta, joo ajatus on jättää 2 mm väli jokaisen laudan väliin, mutta en tiedä onko ok kiinnittää laudat niin, kun ne ovat olleet irti niin kauan ja kuivuneet.
Pointti oli, että sinun ei pitäisi jättää 2 mm rakoa. Jos mittaat terassilautasi, ne ovat luultavasti 117 mm esim. eivätkä 120 mm.

Olin mitannut laudan. Sitten laitoin palan veteen viikoksi niin tiedät sitten.

A
Suositus 120mm painekyllästetylle terassilaudalle on 126mm reuna reunalta, jos käytät 122mm kun laudat ovat kuivia, ne turpoavat ja tulevat tiiviiksi syksyllä ja kostealla kaudella.

D Daniel 109 sanoi:
Kun ne ovat kuivia, sinun on asetettava ne erityisesti reunasta reunaan etäisyydelle. Ei 2 mm raolla. Se on liian vähän kuivalla terassilaudalla.
Se on, mitä Svenskt trä suosittelee tekemään joka tapauksessa. Katso taulukko 3
[linkki]
Kiitos tiedosta välistä. Voin siis ruuvata ne kiinni, kun ne ovat kuivia 6 mm väleillä ilman, että ruuvit katkeavat, kun terassilaudat kastuvat ja turpoavat?

Rejäl sanoi:
Suositus 120mm trall painettu trall on 126mm kantti kanttiin, jos käytät 122mm kuivina, ne turpoavat ja tulevat tiiviiksi syksyllä ja märkänä aikana..
Kiitos vastauksesta, tulee 6 mm.

• Tykkään
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.