hei
olen ostanut talon myöhäiseltä 70-luvulta, kellarissa on vanha takka. Mietin, että vaihtaisin sen uuteen malliin, mieluiten sellaiseen, joka ottaa ilman ulkoa.

Olen katsonut useita videoita ja se näyttää melko yksinkertaiselta asentaa takka. Kun ostat takan, tuleeko mukana asennusohjeet? onko vaikeaa asentaa itse?

Ajattelin käyttää olemassa olevaa runkoa, eli irrottaa vanhan takan ja savupiipun ja asentaa uusi savupiippu. Kuinka puran vanhan savupiipun? Onko se putki, jossa on eristys ympärillä, käytetäänkö siinä puukkosaha?

Kaminan ja savupiipun asentamisen voit varmasti tehdä itse toisen henkilön kanssa. Vanhan purkaminen on hieman vaikeampaa ennustaa, kun ei tiedä minkälainen se on ja miten se kulkee (suoraan ylös katon läpi tai ulos talon sivulle). Uuden savupiipun asentaminen voi myös olla eri tavalla vaikeaa. Helpoin on, jos se seisoo suoraan kaminan päällä ja menee sitten suoraan ylös. Palamisilman otto on myös helpompaa, koska kyseessä on kylmä ilma.

HasseTeknik HasseTeknik sanoi:
Kaminoita ja savupiippuja voit varmasti asentaa itse toisen henkilön kanssa. Vanhan purkaminen on vähän vaikeampaa arvioida, kun ei tiedetä, minkälainen se on ja miten se menee (suoraan katon läpi tai talon sivulle). Uuden savupiipun asentaminen voi myös olla erilainen vaikeusasteeltaan. Helpointa on, jos se seisoo suoraan kaminan päällä ja menee sitten suoraan ylös. Polttoilman otto on myös helpompaa, koska se koskee kylmää ilmaa.
ok, kiitos. Vanha menee suoraan ylös, mutta minun täytyy luultavasti purkaa seinä olohuoneesta toisessa kerroksessa päästäkseni kaminaan. Palaan kuvien kanssa, kun minulla on talo.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.