1 655 lukukertaa ·
3 vastausta
2k lukukertaa
3 vastausta
Asentaa lattialämmitys parketin alle?
Hei, meillä on parketti koko yläkerrassa kuudenkymmenen talon talossa, mutta olemme ottaneet sen ylös vaurion vuoksi eteisessä, ja näin näen välipalkkien (45x45mm) väleihin betonilaatassa (läggbetong). Meillä on hyvin kylmät lattiat ja on vaikea olla ajattelematta, että voisiko lattiasta vetää lämmitysputkia olohuoneen lattian alle. Tietenkin täytyy ottaa ylös vähän enemmän parkettia, mutta sen voi tehdä juuri reunasta ja sitten laittaa takaisin. (Voin jopa miettiä ottaa ylös joitain parkettisegmenttejä kummallakin puolella olohuonetta.
Huolimatta klassisista ongelmista lattialämmityksen kanssa vanhan parketin ja puulattian alla, puu kun taipuu ja ei johda lämpöä niin hyvin jne., se tuntuu todella houkuttelevalta. Onko jollakin kokemusta tästä?
Huolimatta klassisista ongelmista lattialämmityksen kanssa vanhan parketin ja puulattian alla, puu kun taipuu ja ei johda lämpöä niin hyvin jne., se tuntuu todella houkuttelevalta. Onko jollakin kokemusta tästä?
Se, mitä sinun on otettava huomioon, kun aiot liikuttaa letkua edestakaisin, on vähentää vaurioita. Betoni voi leikata melko hyvin, ja ennen kaikkea älä unohda tukkia päätä kunnolla, jotta roskat eivät pääse sisään. Luulen kuitenkin, että on helpompi nostaa koko lattia kuin liikuttaa edestakaisin, sinun pitäisi pystyä kääntymään ja menemään jumiin koko lattialle, luulisin että se hankaloittaa joissain paikoissa.
Ehdottomasti herkkää. Olin ajatellut taivuttaa sen ja työntää se kaksinkertaisena, mutta olen samaa mieltä, on liian herkkää tehdä tällainen asia LVI:llä, ja olisi pitänyt olla eristelevyt alla. Ajattelin vain, että tämä projekti ei tule tapahtumaan lainkaan. Emme pura parkettia, koska se on liian suuri pinta-ala, ja se on todella hyvässä kunnossa.TomasJor sanoi:
Se, mitä sinun on ajateltava, jos aiot liikuttaa letkua edestakaisin, on vähentää vaurioita. Betoni voi leikata melko hyvin, ja älä unohda tukkia päätä kunnolla, jotta roskat eivät pääse sisään.
Luulen kuitenkin, että koko lattian nostaminen on helpompaa kuin vetää edestakaisin, sinun pitäisi pystyä kääntymään ja olla juuttumatta koko lattialle, uskoisin, että se aiheuttaa ongelmia joissakin paikoissa.
Klikkaa tästä vastataksesi