Haluan muistaa, että paikallinen kauppias www.njb.se 'lyttäsi' Byggmax-levyt verkkosivuillaan. Nyt näyttää siltä, että teksti on poistettu.

Oliko heidän väitteellään perusteita siitä, että BM:n levyt eivät sovellu cc 600:lle, vai oliko se vain yritys jatkaa omien levyjen myyntiä ylihintaan?

Tietääkö joku, voiko nukkua rauhassa BM:n levyjen kanssa?

Ha ha
Näyttää siltä, että Byggmaxia jahdataan paikoin.
Luulen, että kritiikki on liioiteltua ja olisi hauska nähdä, jos joku voi todistaa toisin.

Ne puutavarat (ei lattialastulevy), jotka olen ostanut Byggmaxilta, ovat olleet hyvälaatuisia. Kuitenkin olen valinnut joitakin puutavaroita, jotka mielestäni eivät täyttäneet kriteerejä paikan päällä.

Olen ostanut mm. lattialautoja (Moelven, B-laatu), lattiaslastulevyä (vaikuttaa olevan täysin kelvollista laatua), öljyttyä saarniparkettia ja muurauslaastia Byggmaxista, enkä toistaiseksi ole koskaan löytänyt mitään valittamista. Yksi poikkeus: Mineralivilla haisee... kalalle (!). Lattialauta oli parempaa (vähemmän mustia oksia jne.) kuin se B-lajitelma, jonka ostin paikalliselta sahalta. Muunlaista puutavaraa - täytyy katsoa tarkasti, mitä ottaa.

Olen vain laittanut vähän golvspån työtasoksi varastossa. Se on cc60:ssä ja kestää ainakin minun 90 kiloa :)

Ilman, että muistan lähdettä, minun pitäisi pitää K.....n, mutta se oli artikkeli alan lehdessä, että byggmax-lattialastut eivät kestä vaadittua pitkäaikaiskuormitusta.

En tiedä, ovatko ne huonompia kuin muut...ovat ainakin halvempia. Riippuu toki, mihin aiot asentaa sen. Asensin sen meidän piharakennukseen noin 80-90 cm c/c-välein. Ehkä ei ole kaikkein järkevintä, mutta meillä ei ole vielä ollut ongelmia lattian notkumisen kanssa. Voidaan mainita, että olemme asettaneet pesukoneen ja kuivausrummun päällekkäin tälle lattialle. Ei värise erityisen paljon lingotessa. En ehkä asennuttaisi Byggmax-lattiaa uuteen rakennukseen (en tosin tiedä, onko se paljon huonompi), mutta budjettiremonttiin se sopii hyvin. Mielestäni Byggmaxilla on usein hyväksyttävä laatu materiaalissaan. On tietenkin tärkeää valita huolellisesti eikä olla vain "typerän pihi".

Kasch sanoi:
Mineralivilla haisee... kalalle (!).
Vaikuttaa eristävän hieman huonommin myös (samalla tasolla kuin puhallusvilla), on hieman epätasaisia paksuudeltaan (materiaali keskittyy toiselle puolelle joissakin rullissa). Mutta jos on tietoinen tästä (epätasaisuutta voi jossain määrin kompensoida), niin se on halpa eristys esimerkiksi ullakon eristämiseen. En ehkä käyttäisi niitä koko talon ulkoseiniin, mutta vinokattoihin/yläkerran kattoon ne olivat mielestäni aivan riittävät.

Minun rullani haisevat muuten aluksi myös kalalle. Niiden piti kuivua muutama viikko ennen kuin käytin niitä (joillekin rullille tuli vähän vettä lastauksen aikana), ja sitten ne eivät haise lainkaan. Ovat muovin ulkopuolella, joten muovin pitäisi toivottavasti estää mahdollinen tuleva haju pääsemästä sisään. :)

Jag behöver texten du vill översätta. Vänligen ange den text du vill ha översatt från svenska till finska.

Aloitan eristyksestä ja kun tarkistin, näytti siltä, että Byggmaxin halpaeristys on lambda 39, Rockwool 37 ja Byggmax "proffs" 35. Koska alhaisempi arvo on parempi, vaikuttaa siltä, että jos valitsee pro-versiota, joka on hieman halvempi kuin Rockwool, saa jopa hieman paremman eristyksen.

Puutavara on täysin samaa kuin monilla paikallisilla puutarhoilla on. Eräs tuttava työskentelee sellaisessa, ja puutavara tulee samasta sahalaitoksesta ja toimitetaan samalla autolla. Sitten puutavara käsitellään luultavasti huonommin Byggmaxissa, koska moni penkoo nipuissa eikä aseta puutavaraa takaisin siististi.

Asiakkaana on aina oltava tarkkaavainen, mutta silloin voi myös tehdä hyviä löytöjä. Ei pidä myöskään epäröidä kysyä rautakaupoista, mitä alennuksia he voivat tarjota sinulle. Tinkasin rakennustarvikkeet rungolleni Byggmaxilta +20-30% samaan tai halvempaan hintaan kuin Byggmaxilta.

Lattialevyjä minulla on vain työpöydällä, mutta nyt meitä on ollut kaksi kävelemässä sen päällä, ja tähän mennessä se on kestänyt hyvin.

Totta, että eristyksen paperiarvot ovat hyvät, mutta miten on todellisuudessa, kun joskus voi nähdä 45mm läpi?? tai kun 120mm on paikoin 100mm??
Ja mitä tulee lattialevyyn, niin ostakaa yksi levy byggmaxista ja yksi elitistä tai vastaavasta ja asettakaa ne kylpyhuonevaa'alle, niin näette pian, kumpi on parempi (mitä raskaampi, sitä parempi) sama pätee muuten männynoveen tai lautaan.
Ja kyllä, puutavara tulee usein samalta paikalliselta sahalta, mutta niillä on MONIA erilaisia luokituksia puulle.
Vaikka sitä on vaikea uskoa, mielestäni voi itse asiassa ostaa paljon hintansa arvoisia tuotteita suurista rakennusliikkeistä JOS on aikaa siihen, valitettavasti ei voi vain ottaa ensimmäistä asiaa hyllyltä ja toivoa, että se toimii suomalaisen rakennusstandardin kanssa, ja esimerkkinä tästä on ulko-ovi, joka markkinoitiin 10x21 kokoisena, mikä pitäisi tarkoittaa, että se on noin 990x2085mm?? asennuksessa oli paljon ongelmia, koska se oli 970x2040!!! Se halpa ovi maksoi yli 10 000 asennettuna paikan päällä. :-X

Minulla ei ole kokemusta juuri Byggmaxin lattialastulevystä. Mutta kuten sanotaan: saa mitä maksaa.

Kuten minä näen sen, Byggmax voi pitää hinnat alhaisina monesta syystä:
1) Alempi laatu
2) Suuri myyntivolyymi
3) Materiaalia ostetaan halpamaista
4) Huonompi palvelu (=alhaisemmat henkilöstökustannukset)
5) Rajoitettu valikoima

Kuitenkin mielestäni BM voi olla hyvä vaihtoehto, jos tietää tarkalleen mitä haluaa, on hieman aikaa etsiä eikä tarvitse ehdottomasti korkeinta laatua. Suuremmissa projekteissa uskon, että voi saada parempia hintoja muualta, jos tinkiä hieman, niin sanoakseni.

Visst är det så:

Den stora kostnaden är ju personal och lokaler och där spar byggmax rejält jämfört med vanliga "byggvaruhus".
När det går att köpa exakt samma fönster på byggmax och silvan och det skilljer 200 kr, inte blev fönstret bättre för det?

Sen ska vi ju komma ihåg att prisläget i sverige ligger 15-20% över europa även om vi räknar bort skatteskillnaderna och en hel del av det är vinster och marginaler.
Tyska tegelstenar håller i Tyskland och då lär de hålla här också men de kostar betydligt mindre

Samma sak gäller edsbyn fönster, -20%-25% om jag hadde köpt dem från polen inklusive frakt av polsk åkare mot Sverige

Jag tror inte för fem öre att utländsk byggmatriel är sämre än svensk. Däremot skiljer tillverkningskostnaden pga skatterna och pga helt annan konkurens så blir priserna betydligt bättre.

Aivan oikein Mats_o

Paljon siitä mitä ostat Byggmaxilta tulee suurilta Eurooppalaisilta toimittajilta, jotka tarjoavat tarpeeksi hyvän laadun.
Kyllästynyt kaikkeen roskaan Byggmaxista.
Olisin kiitollinen, jos joku voisi löytää erityisiä esimerkkejä siitä, mikä on ala-arvoista. Ja siinä tapauksessa älä vertaa tavaraa, joka maksaa 50 kruunua, tuo kanssa, joka maksaa 75 kruunua.
Palvelu on ala-arvoista, mutta se on heidän liikeideansa — jos haluat palvelua kipsilevysi kanssa, osta se muualta ja maksa kymppi enemmän.

Suuret puutavarakasat Byggmaxilla eivät ole standardimittoja. On hieman ärsyttävää joutua ostamaan enemmän puutavaraa kuin on tarpeen. Ehkä vastuuhenkilö ei ole ymmärtänyt tätä mittojen asiaa kunnolla. 3.6--4.2--4.8 ovat käytettyjä mittoja, ei 3.0 tai 4.5 m jne. Lastulevyjen osalta, on ollut monia eri valmistajia vuosien varrella, jotkut merkit ovat olleet erittäin pehmeitä, kun taas suomalaiset, jotka ilmestyivät noin 30 vuotta sitten, saivat sirkkelin terän ruiskuttamaan kipinöitä.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.