5 330 lukukertaa ·
21 vastausta
5k lukukertaa
21 vastausta
Onko tämä materiaali terveydelle haitallinen (vaahtomuovi äänieristykseen)?
Sivu 1 / 2
http://www.mekonomen.se/bil/forbrukning/forbrukningsmaterial/ljudisolering/skumplastmatta-pa360sv
Ajattelin tehdä ilmanpuhdistimestani äänettömän ja ensimmäinen askel on ostaa tällainen levy http://www.mekonomen.se/bil/forbrukning/forbrukningsmaterial/ljudisolering/skumplastmatta-pa360sv ja kiinnittää se kaksipuolisella teipillä, koska se on alumiinia, ehdota muuten hyvä liima.
Kysymykseni on, ONKO SE VAARALLISTA, siis myrkyllistä hengittää, sanotaan, että seisoo ja sahaa sitä ja saa SISÄÄN PALJON pölyä. Aion käyttää sitä koneessa ja siten tärinät aiheuttavat kulumista jossain määrin.
En halua yllättyä projektin alkaessa, joten kysyn nyt sen sijaan.
JA lisäksi haluan tietää, voiko sitä sahata/leikata, koska minun on tehtävä se, jotta se sopii, puhdistimessa on kahvat ja muuta.
Ajattelin tehdä ilmanpuhdistimestani äänettömän ja ensimmäinen askel on ostaa tällainen levy http://www.mekonomen.se/bil/forbrukning/forbrukningsmaterial/ljudisolering/skumplastmatta-pa360sv ja kiinnittää se kaksipuolisella teipillä, koska se on alumiinia, ehdota muuten hyvä liima.
Kysymykseni on, ONKO SE VAARALLISTA, siis myrkyllistä hengittää, sanotaan, että seisoo ja sahaa sitä ja saa SISÄÄN PALJON pölyä. Aion käyttää sitä koneessa ja siten tärinät aiheuttavat kulumista jossain määrin.
En halua yllättyä projektin alkaessa, joten kysyn nyt sen sijaan.
JA lisäksi haluan tietää, voiko sitä sahata/leikata, koska minun on tehtävä se, jotta se sopii, puhdistimessa on kahvat ja muuta.
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
A) Tämä on tuote, jota käytetään autoissa, ei asunnoissa.
B) "Ilmanpuhdistimesi" ei tule olemaan äänetön. Ääntä tulee ulospuhalletusta ilmasta.
C) Kysy Mekonomen.
D) Se on vaahtomuovia. Sitä leikataan veitsellä, esim. leipäveitsellä.
E) Etkö ole vielä suodattanut kaikkea asbestipölyä pois?
Ja lopuksi, vähän OT
F) Pyydä moderaattoria lukitsemaan tämä ketju ennen kuin saat lisää vastauksia, jotka saavat sinut järkyttymään
B) "Ilmanpuhdistimesi" ei tule olemaan äänetön. Ääntä tulee ulospuhalletusta ilmasta.
C) Kysy Mekonomen.
E) Etkö ole vielä suodattanut kaikkea asbestipölyä pois?
Ja lopuksi, vähän OT
F) Pyydä moderaattoria lukitsemaan tämä ketju ennen kuin saat lisää vastauksia, jotka saavat sinut järkyttymään
Asbestikuidut ovat varmasti poissa, olen puhdistanut koko talon, mutta lisää asbestia tulee kuitenkin koko ajan sisään. Voin kertoa, että tavallisessa keuhkossa on 10.000-10.000.00 kuitua jokaista grammaa keuhkokudosta kohden ruumiinavauksessa.
Mutta nyt vitsailen vähän, ilmassa on kuitenkin muitakin asioita, joita ei pitäisi olla siellä.
Tavoitteeni on pystyä pitämään se päällä ympäri vuorokauden ilman häiriötä. Korkeimmalla teholla se tekee 65 desibeliä.
Ilmanpuhdistimeni ei tule olemaan äänetön, tiedän sen ja se on mainittu toisessa ketjussani. Tämä on askel matkalla.. kuten kirjoitan.
Ainoa asia, jonka sanoit ja joka mielestäni on vähän rakentavaa, on ensimmäinen. Miksi en voisi käyttää sitä sisätiloissa, mutta autossa voin?? Väitätkö sen olevan vaarallista vai mitä?
A) Se on tuote käytettäväksi autoissa, ei asunnoissa.
B) "Ilmanpuhdistimesi" ei tule olemaan äänetön. Ääni tulee puhaltimen ulos tulevan ilman mukana.
C) Kysy Mekonomenilta.
E) Etkö ole vielä suodattanut pois kaikkea asbestipölyä?
Ja lopuksi, hieman OT
F) Pyydä moderaattoria lukitsemaan tämä ketju myös ennen kuin saat lisää vastauksia, jotka saavat sinut järkyttyneeksi.
Mutta nyt vitsailen vähän, ilmassa on kuitenkin muitakin asioita, joita ei pitäisi olla siellä.
Tavoitteeni on pystyä pitämään se päällä ympäri vuorokauden ilman häiriötä. Korkeimmalla teholla se tekee 65 desibeliä.
Ilmanpuhdistimeni ei tule olemaan äänetön, tiedän sen ja se on mainittu toisessa ketjussani. Tämä on askel matkalla.. kuten kirjoitan.
Ainoa asia, jonka sanoit ja joka mielestäni on vähän rakentavaa, on ensimmäinen. Miksi en voisi käyttää sitä sisätiloissa, mutta autossa voin?? Väitätkö sen olevan vaarallista vai mitä?
A) Se on tuote käytettäväksi autoissa, ei asunnoissa.
B) "Ilmanpuhdistimesi" ei tule olemaan äänetön. Ääni tulee puhaltimen ulos tulevan ilman mukana.
C) Kysy Mekonomenilta.
E) Etkö ole vielä suodattanut pois kaikkea asbestipölyä?
Ja lopuksi, hieman OT
F) Pyydä moderaattoria lukitsemaan tämä ketju myös ennen kuin saat lisää vastauksia, jotka saavat sinut järkyttyneeksi.
Viimeksi muokattu:
Ole iloinen, että asut tässä maassa, työskentelen jonkin verran Kiinassa ja välillä on suoraan sanottuna hankala hengittää, tupakointi on terveellisempää täällä kotona kuin hengittää heidän ilmaa.
Skumplast on KURJA, autossa sitä käytetään sisustuksen alla ja tavaroissa, siis ei suorassa kosketuksessa ilmaan, se myös murenee ajan myötä, ja se on varmasti terveydelle haitallisempaa kuin bitumi, bitumi ei mielestäni haise niin pahalta, ei pahemmalta kuin nämä skumplast matot tekevät.
Skumplast on KURJA, autossa sitä käytetään sisustuksen alla ja tavaroissa, siis ei suorassa kosketuksessa ilmaan, se myös murenee ajan myötä, ja se on varmasti terveydelle haitallisempaa kuin bitumi, bitumi ei mielestäni haise niin pahalta, ei pahemmalta kuin nämä skumplast matot tekevät.
Seisoin Biltemassa ja nuuhkin bitumimattoja, voi helvetti, miten ne haisivat.. Kuten sanottu, ne eivät ilmeisesti ole kovin terveellisiä, ja seuraan mieluummin asioita, joita luen, kuin jotain, mitä Kalle sanoi kahvitauolla päivänä, jolloin hän repi eterniitikattoa vain siksi, että oli niin kova jätkä.
Jos nyt, kuten sanotte, nämä vaahtomuovimatot eivät auta paljoakaan, minun täytyy alkaa miettiä lopullista ratkaisua - joka on rakentaa suuri laatikko, jonka eristän.
Mutta olen hämmentynyt... Mitä tarkoitatte tarkalleen sillä, ettei se auta mitään? En odota, että äänitaso laskee 65 dB:stä 30 dB:hen... Kuitenkin 5-10 dB:hen olen tyytyväinen, kuten sanottu, se on askel kohti täydellistä hiljaisuutta.
Jos nyt, kuten sanotte, nämä vaahtomuovimatot eivät auta paljoakaan, minun täytyy alkaa miettiä lopullista ratkaisua - joka on rakentaa suuri laatikko, jonka eristän.
Mutta olen hämmentynyt... Mitä tarkoitatte tarkalleen sillä, ettei se auta mitään? En odota, että äänitaso laskee 65 dB:stä 30 dB:hen... Kuitenkin 5-10 dB:hen olen tyytyväinen, kuten sanottu, se on askel kohti täydellistä hiljaisuutta.
olen käyttänyt paljon sellaista tietokonekoteloiden jne. eristämiseen ja se ei toimi kovin hyvin, suurin osa melusta seuraa materiaaleja ja tavaroita, siksi käytetään bitumia, koska se tekee siitä tukevaa. Sitä käytetään enemmän autoissa kuin Bilteman vaahtomuovimattoja ainakaan. Tuuletinten ja puhallusten ääntä et voi hiljentää ilman ilmanvirtauksen vähentämistä, joten ensisijaisesti voit tehdä jotain tärinöille, jolloin voit yhtä hyvin heittää pyyhkeen päälle kuin ostaa näitä mattoja.raddforasbest sanoi:Seisoin Biltemassa ja haistelin bitumimattoja, voi kauhea miten ne haisivat.. Kuten sanottu, ne eivät ole erityisen terveellisiä ja seuraan mieluummin sitä mitä luen kuin jotain mitä Kalle sanoi kahvitauolla päivänä, jolloin hän repi asbestikattoa vain koska hän oli niin kova.
Jos nyt on niin kuin sanotte, että nämä vaahtomuovimatot eivät tee paljoa, niin minun täytyy alkaa miettiä lopullista ratkaisua - mikä on rakentaa iso laatikko, jonka eristän.
Mutta mietin... Mitä tarkalleen ottaen tarkoitatte, ettei se auta mitään? En odota, että se menee 65db:stä 30:een... Olen kuitenkin tyytyväinen 5-10:een, on kuten sanottu askel kohti täydellistä äänettömyyttä.
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
En ole väittänyt, että se on vaarallista.raddforasbest sanoi:
Löydät asioita, jotka eivät ole totta siitä, mitä muut kirjoittavat, on kuin haluaisit, että kaikki olisi vaarallista.
Mattoa käytetään moottoritilassa, ei auton ohjaamossa eikä asuinrakennuksissa.
Tulitko huolestuneeksi, kun mainitsin siitä?
Tiedäthän, oikea asia oikeaan paikkaan.
Ja jos et enää pelkää asbestia, sammuta kone ja laita se sivuun.
Niin kovalla melutasolla se muuten pilaa elämäsi.
Miksi et vain nukkuisi kaasunaamarin kanssa?
Yksinkertainen kysymys, uteliaisuudesta, ja jolle luonnollisesti sinun ei tarvitse vastata, jos et halua:
Mitä teet päivisin?
Niinpä, ja juuri siksi et voi tehdä niin, silloin yhtä hyvin voisit sulkea sen hetkeksi, kun se tuntuu häiritsevältä.raddforasbest sanoi:
Parempi siis käyttää sitä tiettyinä aikoina maksimiteholla ja sitten sammuttaa kuin ajaa sitä jatkuvasti hitaasti.
Yhä edelleen pelkään asbestia, kuten pitää, jos välittää hengestään ja suorituskyvystään.
Mielestäni kuitenkin ilma paranee ja haluaisin pitää sen päällä ympäri vuorokauden.
Olin eniten ärsyyntynyt, kun vaikuttaa vähän liian inside the box autismilta tuollainen huomautus.
Hengittäminen on raskasta, kun käyttää maskia sanotaan. Ei, minun ilmanpuhdistimeni on hyvä kone, nyt haluan vain sen äänettömäksi.
Työskentelen asbestinpoistajana "kalles asbest" -yrityksessä, jossa on erittäin tärkeää syödä pizzaa lounaaksi ja polttaa tupakkaa samalla kun rikomme eterniittilevyjä.
Mielestäni kuitenkin ilma paranee ja haluaisin pitää sen päällä ympäri vuorokauden.
Olin eniten ärsyyntynyt, kun vaikuttaa vähän liian inside the box autismilta tuollainen huomautus.
Hengittäminen on raskasta, kun käyttää maskia sanotaan. Ei, minun ilmanpuhdistimeni on hyvä kone, nyt haluan vain sen äänettömäksi.
Työskentelen asbestinpoistajana "kalles asbest" -yrityksessä, jossa on erittäin tärkeää syödä pizzaa lounaaksi ja polttaa tupakkaa samalla kun rikomme eterniittilevyjä.
Onko mitään järkeä vaihtaa eterniittilevyjä nykyään?raddforasbest sanoi:Olen yhä kauhuissani asbestista, kuten pitää ollakin, jos välittää elämästään ja suorituskyvystään.
Kuitenkin mielestäni ilma paranee ja haluaisin pitää sen päällä ympäri vuorokauden.
Tunsin eniten ärtymystä, kun se vaikutti hieman liian boksiin suljetulta autismilta tällaisen huomautuksen kohdalla.
Sanotaan, että on raskasta hengittää, kun on maski. Ei, minun ilmanpuhdistajani on hyvä kone, nyt haluan vain, että se olisi äänetön.
Työskentelen asbestipoistajana "kalles asbest" –yrityksessä, siellä on erittäin tärkeää syödä pizzaa lounaaksi ja polttaa tupakkaa samalla kun irroittaa eterniittilevyjä.
On myös hankalaa polttaa ja syödä pizzaa kaasumaskin kanssa.
Mutta kun imuroit, konehan ääntelee eniten? Jos kuuntelee vain suuttimen kohdalla letkun imuosassa, ääni ei ole hirveän voimakas? Lisäksi on olemassa äänenvaimentimia ilmanvaihtokanaville, vähentävätkö ne vain ilmavirtausta...... Miksi ei vain laittaa levyä eteen. Ei, tässä joko piilotellaan jotain tai olette missanneet jotakin.
Lisäksi.. tyhjiöhän pysyy yhtä suurena vaikka ulospuhallusta pienennettäisiin, eikö sitä kompensoida sillä, että imu voimistuu. Ei tämä voi pitää paikkansa.
Totta kai * hiljaisempaa voi tulla, on todella vaikea uskoa, että jos rakennat ison laatikon ja laitat letkut imulle ja ulospuhallukselle ja eristät letkut, ettei tämä antaisi mitään/erittäin vähän, kun tulee esiin tällaisia valtavia ääniä ulospuhalluksessa ja imuaukossa. Ymmärräthän, että dB:t lisääntyvät, jos kone a tuottaa äänen a1, kone b b1 ...... kone ö ö1, kukaan vakavasti otettava henkilö ei sanoisi, ettei ole väliä vaikka poistamme kaikki koneet paitsi ö:n, koska se kuulostaa yhtä äänekkäältä kuin ennenkin.......
Lisäksi.. tyhjiöhän pysyy yhtä suurena vaikka ulospuhallusta pienennettäisiin, eikö sitä kompensoida sillä, että imu voimistuu. Ei tämä voi pitää paikkansa.
Totta kai * hiljaisempaa voi tulla, on todella vaikea uskoa, että jos rakennat ison laatikon ja laitat letkut imulle ja ulospuhallukselle ja eristät letkut, ettei tämä antaisi mitään/erittäin vähän, kun tulee esiin tällaisia valtavia ääniä ulospuhalluksessa ja imuaukossa. Ymmärräthän, että dB:t lisääntyvät, jos kone a tuottaa äänen a1, kone b b1 ...... kone ö ö1, kukaan vakavasti otettava henkilö ei sanoisi, ettei ole väliä vaikka poistamme kaikki koneet paitsi ö:n, koska se kuulostaa yhtä äänekkäältä kuin ennenkin.......
Viimeksi muokattu: