Kävin tänään ullakolla ja näin tämän!
mikä se voi olla? ja miten pääsen siitä eroon?

• Puunvaurioita yläkerrassa, mahdollisesti lahoa tai hyönteisten aiheuttamaa.
  • Vaurioitunut puupinta ullakolla, jossa näkyy useita pieniä reikiä ja vaaleita laikkuja.
Soita Anticimexille!

näin muutaman ampiaisen lentävän ulos ilmanvaihtoritilästä, voisivatko ne olla ne?

Ampiaiset eivät syö puuta.

Oletko varma, etteivät nämä ole reikiä, jotka ovat olleet olemassa aiemmin? Parhaassa tapauksessa kyseessä voi olla hyökkäys, joka ei enää ole aktiivinen. Joka tapauksessa on vaikeaa kuvasta nähdä, millaisista rei'istä on kyse, esim. kuinka suuria ne ovat. Pahimmassa tapauksessa se voi olla koisaperhonen. Siksi sanon, että sinun tulisi ottaa yhteyttä anticimexiin.

Aloita tarkistamalla täältä:
http://www.anticimex.se/default.asp?objectid=90
nähdäksesi, mitä puuta syöviä hyönteisiä on valittavana.

Viimeksi muokattu:
Totte_S
Arvaan blåhjon, mutta olen samaa mieltä; soita Anticimexille. He ovat ystäväsi tällaisissa tilanteissa. Ei kannata arvata, miten päästä niistä eroon tai arvioida, onko vaurioille riskiä. Useimmissa tapauksissa, kun olen kutsunut Anticimexin, se on ollut melko vaaratonta, mutta olen kutsunut heidät 4-5 kertaa 7 vuoden aikana ja hakenut torjunta-aineita itse 3-4 kertaa. Kaikki kotivakuutuksessa, joten tuntuu hyvältä saada siitä jotakin irti myös ;)

Pitäisikö ensin soittaa vakuutusyhtiöön vai anticimexiin?

Tarkista vakuutusyhtiöltä, onko heillä sopimus anticimexin kanssa.

Et vastannut kysymykseen, ovatko reiät uusia. Ehkä ne ovat olleet olemassa jo pitkään ja eivät ole enää aktiivisia? Blåhjon hyökkää kuorittuun puuhun. Oliko niin, että näissä laudoissa oli vielä kuorta jäljellä?

Kyllä, hyökkäykset ovat uusia! Näyttää siltä, että kuori on irronnut tai kaluttu pois!

molarin sanoi:
Kyllä, todellakin tekevät. Jyrsivät puuta rakentaakseen pesiään.

[linkki]

Mitä TS on kohdannut, en kuitenkaan tiedä.
Kiitos, opinpa jotain uutta! :)
Mutta, eivät kai kaiva käytäviä puuhun?

Koska hyökkäys tapahtui kaarnan alla, arvelen myös blåhjon, mutta on parasta keskustella anticimexin kanssa joka tapauksessa.

Luulen, että se on kuusenkirjanpainaja, joka on tehnyt sen... se on vain siellä missä on kaarna, vai mitä?

Jättääkö se jälkeensä "jauhetta"?

Se on varmasti tapahtunut juuri talon rakentamisen jälkeen. En usko, että sitä on tapahtunut sen jälkeen. Sen sijaan se näyttää uudelta, koska kaarna on suojannut puuta aiemmin ja sitten vähitellen irronnut. Minulla on sellaista talossani myös. Ei huolta katosta!

Blåhjon syövät vain kuorta, joten jos vain kuori on poissa, sen pitäisi olla ne.

Mutta kuten aiemmat "puhujat" sanoivat. Soita Anticimexille...

/Jonas

Anticimex tulee ensi viikolla :)

Se oli kirjanpainaja = ei hätää! Kiitos kaikista vastauksista :)

• Tykkään
Trollöra
  • Laddar…
Sanoinhan!!! :-)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.