Suunnittelen akvaariota, joka painaa noin 1400 kg, valitettavasti olen rakennuttanut (tai oikeastaan tilannut) Älvsbyhus-talon enkä betonibunkkeria. Miten ihmeessä minun pitäisi vahvistaa lattia niin, että voisin välttää 900 litraa vettä ja märkää hiekkaa väärissä paikoissa? Akvaarion mitat tulevat olemaan 250cm*60cm (pohja-ala siis). On melko tärkeää, että lattia ei ala pettää, koska akvaario voi haljeta siirtymissä.

Kaikki vinkit ovat tervetulleita! (Paitsi akvaarion asettaminen autotalliin, jossa on betonilaatta).

• Tykkään
Patrik440
  • Laddar…
Pyydä Älvsbyhusia vahvistamaan välipohja, johon haluat akvaarion.

• Tykkään
Patrik440 ja 2 muuta
  • Laddar…
Se on kuten elmont kirjoitti. Ne, jotka tuntevat talonsa parhaiten, ovat valmistaja, pyydä heiltä laskelmat siitä, miten se tulisi vahvistaa, ja pyydä heitä toimittamaan tarvittavat lisämateriaalit, näin vältät tulevat ongelmat vakuutusten kanssa mahdollisen onnettomuuden sattuessa.

Se ei ehkä liity tähän, mutta miten 900 litraa vettä plus akvaario voivat painaa 1,4 tonnia?

Todennäköisesti sinun pitää tehdä huomattava vahvistus perusrakenteeseen.
Peruuta Ä-huset ja rakenna talo, jossa peruslevyä vahvistetaan tätä erityistapausta varten.
Se on itse asiassa aika helppoa tehdä.

KnockOnWood sanoi:
Ehkä tämä ei kuulu tänne, mutta miten 900 litraa vettä plus akvaario voivat painaa 1,4 tonnia?

Luultavasti sinun täytyy tehdä merkittävä vahvistus perusrakenteeseen.
Peruuta Ä-talot ja rakenna talo, jossa peruslaatta vahvistetaan tätä erityistapausta varten.
Se on itse asiassa melko helppo tehdä.
Jo...lasi painaa noin 180 kg, lisäksi vesi, hiekka ja kivet sekä tukeva huonekalu. Paino on laskettu laskimella, joka ottaa kaikki tekijät huomioon, miten tarkasti se pitää paikkaansa, en tiedä, mutta se on joka tapauksessa yli tonnin.

Tajuan, että olin hieman epäselvä ensimmäisessä viestissäni, talo rakennettiin useita vuosia sitten, mutta en ollut se, joka naulasi moduulit yhteen, :)

Tarkistan valmistajalta.

• Tykkään
Patrik440
  • Laddar…
Vaikka jos se on 250 cm pitkä ja asetetaan poikittain koolauksille (cc60), niin sille tulee tuki 4 koolaukselle -> 350 kg per koolaus. ehkä vähän liikaa kuitenkin (ajattelin kirjoittaa, että se ei ollut niin paljon :) )

• Tykkään
erikn81
  • Laddar…
gusvo085 sanoi:
Mutta jos se on 250 cm pitkä ja asetetaan reglarna (cc60) poikittain, niin se saa tuen 4 reglarsta -> 350 kg per reglar. ehkä vähän liikaa kuitenkin (ajattelin kirjoittaa, että ei ollut niin paljon :) )
Vaikka se ei onnistu ilman lattian vahvistamista, sinulla on pointti, ehkä ei tarvita mieletöntä vahvistamista kuitenkaan!

Jos sinulla on kuten minulla torpparinperusta, mittaa mihin amme tulee ja tue maata vasten. Minulla on 840l amme jalustalla sekä tekniikka, ja ammeeni on vain 150 cm leveä. Mittasin karkeasti mihin haluaisin ammeen ja menin sitten talon alle ja merkitsin mihin se osui. Otin kaksi pitkittäistä palkkia ja tuin ne poikittain lattian palkkeihin nähden.

Amme on edelleen paikoillaan puolentoista vuoden jälkeen :cool:

• Tykkään
Patrik440 ja 1 muu
  • Laddar…
mrgorgo sanoi:
Jos sinulla on kuten minä, torpagrundi, mittaa mihin akvaario tulee ja stämpla maata kohti. Minulla on 840l akvaario, jossa on pohja ja tekniikka, ja akvaariotani on vain 150 cm leveä. Mittasin karkeasti mihin haluaisin akvaarion ja menin sitten talon alle ja merkitsin mihin se tuli. Otin kaksi poikittaista puuta ja stämplasin ne lattiareglarin poikki.

Akvaario on pysynyt paikoillaan puolitoista vuotta :cool:
Ja kun sanot "stämpla", tarkoitamme varmaan "stämpa".

mrgorgo sanoi:
Om du har som jag torpargrund så mät ut var karet skall stå och stämpla mot marken. Jag har ett 840l kar med bas samt teknik och mitt kar är endast 150cm brett. Jag mätte grovt vart jag skulle ha karet och gick sedan under huset och markerade vart det hamnade. Tog två längsgående reglar och stämplade dom tvärs golvreglarna.

Karet står kvar efter ett och ett halvt år :cool:
Det här svaret inger hopp :-D Vad har du för fisk i?

Scalaareja, 400tetror, sateenkaaret, tulikäärme

• Tykkään
Patrik440 ja 1 muu
  • Laddar…
joo tyyppi

Patrik440
E erikn81 sanoi:
... välttää 900 l vettä ja märkää hiekkaa väärissä paikoissa?
Muutama vuosi vanha ketju, joten mietin, onko se kostunut väärässä paikassa vai oletko välttynyt siltä?

/P

Olen joka tapauksessa selvinnyt.

• Tykkään
Patrik440
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.