Olen parhaillaan remontissa keittiössämme ja poistan osia seinästä. Se on vain 60 cm seinänpätkä, joka työntyy seinästä, ja se on tehty kipsistä.
Olen irrottanut kipsilevyt ja ne oli kiinnitetty kahteen "alumiinilistaan", yksi katossa ja yksi seinän vieressä, sekä puulistaan, joka kulkee lattiasta kattoon asti. En usko, että seinällä on kantavaa toimintoa, koska sekä kiinteistönvälittäjä totesi, että seinä ei ole kantava rakenne, että olemme nähneet naapurin poistaneen tämän seinänpätkän.
Aion nyt poistaa nämä alumiinilistat, mutta ne on kiinnitetty jollakin, johon en ole aiemmin törmännyt, voisiko se olla jonkinlainen betonikiinnike? Miten poistaisin ne helpoiten? Näyttää siltä, että siinä on prikka sekä kiiltävä pää ruuvissa.
Keittiö on pieni ja U-muotoinen, ja ajatus on, että työtaso roikkuu sen seinän osan yli, joka jää (eli noin 90 cm seinää jää jäljelle) ja työtaso roikkuu noin 15 mm.
Katon kisko on "syvennyksessä", arviolta 1-2 cm syvällä, miten sen täyttäisi parhaiten? Onko olemassa jokin erityinen kitti tai vastaava, joka sopii tähän tarkoitukseen? (Niin ettei se ole liian valuva ja vain sotke🙂)
En usko minäkään, että seinä on kantava, mutta sitten taas olen insinööri enkä välittäjä
Vinkki on olla kuuntelematta välittäjiä lainkaan rakennusteknisissä kysymyksissä. Poikkeuksia on, mutta yleisesti ottaen välittäjät eivät ole muuta kuin hyvin pukeutuneita hevoskauppiaita.
Yritä ÄLÄ vetää niitä pois (Tein sen asunnossani samanlaisten spikaiden kanssa). Saat mukaasi betonimöhkäleen ja joudut näin ollen paikkaamaan seinää. Poraa sen sijaan 5mm metalliporalla suoraan keskelle päätä.
Olen tarkistanut nyt tarkemmin ja voin rauhallisesti todeta, että se ei voi olla kantava, sillä "aluminiumregeln" ei edes ylety kattoon asti vaan päättyy pari mm ennen, mutta oli rauhoittavaa kuulla se insinööriltä.
Olet kyllä ihan oikeassa siinä, että ei pidä luottaa välittäjiin, olemmehan juuri ostaneet asunto-osakkeen ja olimme mukana monissa tarjouskilpailuissa jne. ennen sitä. Ja kyllä siellä on paljon huijareita.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.