Tarvitsen hieman apua keksiäkseni ratkaisun, jolla voin helposti irrottaa/kiinnittää takaisin laudan palan terassihameessamme. Hameen sisällä asuu suodatinpumppu pienelle uima-altaallemme, ja kun suodatin tarvitsee taaksepäin huuhtelua, kuvaan liittyvä lauta on poistettava, jotta saadaan letku kiinni, joka johtaa likaveden pois.
Kuten näkyy kuvassa, lauta on tällä hetkellä kiinnitetty neljällä normaalilla terassiruuvilla. En pidä tästä ratkaisusta, sillä puukierreinen ruuvi, joka kierretään puuhun ja sieltä pois, tekee ennemmin tai myöhemmin rei'istä liian suuria. Se myös vaatii, että haen ruuvinvääntimen oikealla kärjellä joka kerta, kun haluan irrottaa laudan.
Tuntuu, että on oltava parempi tapa kiinnittää lauta niin, että se pysyy paikoillaan, mutta on silti helposti irrotettavissa. Magneetteja on ehdotettu, mutta on hankalaa löytää oikea vahvuus, ja niillä on taipumus ruostua, joten ne eivät erityisesti houkuttele.
Tarvitsen hieman apua ratkaisun keksimiseen, jotta voisin helposti irrottaa/kiinnittää lankunpalan meidän terassihameeseen. Hameen sisällä asuu pienen altaamme suodatinpumppu, ja kun suodatin täytyy takaisinhuuhdella, täytyy kuvassa oleva lankku poistaa, jotta voimme laittaa letkun, joka johtaa likaisen veden pois.
Kuvassa näkyy, että lankku on tällä hetkellä kiinnitetty neljällä normaalilla terassiruuvilla. En pidä tästä ratkaisusta, koska puuruuvin kiinnittäminen ja irrottaminen tekee rei’istä ajan myötä liian suuria. Myös joudun joka kerran ottamaan ruuvinvääntimen oikean kärjen kanssa, kun haluan irrottaa lankun.
Tuntuu, että täytyy olla parempi tapa kiinnittää lankku niin, että se pysyy paikoillaan, mutta on silti helppo poistaa. Magneetteja on ehdotettu minulle, mutta on vaikeaa löytää oikea vahvuus, ja ne tuppaavat ruostumaan, joten se ei houkuttele.
Onko jollakin hyvä idea?
[kuva]
Vaunupultti sisältäpäin ja siipimutteri ulkopuolella? Pitäisi löytyä ruostumattomana jostakin venetarvikeliikkeestä, luulen niin? 🤔
Haluaisin mieluiten ratkaisun mahdollisimman huomaamattomaksi, eikä mikään saisi erottua. Se on kulkutie juuri sen osan terassista ohi, eikä halua riskeerata jäävänsä kiinni johonkin, mikä ei ole "flush" lautojen kanssa.
Ja vaunupultti siipi(muttereilla) tuntuu vähän liioittelulta. 😁 Tämähän lauta ei paina paljoa, eikä se tuo mitään lisävoimaa rakenteeseen.
Haluaisin mieluiten ratkaisun, joka on mahdollisimman huomaamaton, eikä mikään erotu liikaa.
Olen tehnyt samanlaisia asioita terassillani ja käytin magneetteja, kuten vanhoissa keittiökaapeissa. Ne ovat riittävän vahvoja pitämään sen osan paikallaan! Ehkä vaikea tarttua, mutta vain työnnä lauta ulos ruuvimeisselillä tai veitsellä.
Hyvä ajatus hängbleckien kanssa... mutta luulen, että niiden tarkka sijoittaminen ja vastaavien ruuvien kiinnittäminen on käytännössä mahdotonta, ja saada lankku täysin linjaan kiinteiden lankkujen kanssa. On melko tärkeää, että linjat pidetään tarkkoina, muuten se näyttää huonolta.
Olen tehnyt samankaltaisia terassillani ja käytin magneetteja, kuten vanhoista keittiökaapeista. Ne ovat riittävän voimakkaita pitämään sen palan paikallaan!
Ehkä vaikea tarttua, mutta vain työnnä lauta esiin ruuvimeisselillä tai veitsellä.
Magneetteja vanhoista keittiökaapeista...🤔 Mitä magneetteja ne ovat? Eivätkö ne ruostu?
Hyvä ajatus ripustinkoukuista... mutta luulen, että hahlon ja vastaavien ruuvien tarkka sijoittaminen niin, että lankku on täysin tasassa kiinteiden lankkujen kanssa, on käytännössä mahdotonta. On todella tärkeää, että linjat ovat tarkkoja, muuten se näyttää huonolta.
[linkki]
Tämän tyyppisiä tarkoitan. Minun eivät ole ruostuneet, mutta ne ovat hieman suojassa.
Tunnen olevani erittäin epävarma siitä, etteivätkö ne ruostuisi siellä, missä minun täytyy olla... mutta magneettiraita on silti houkutteleva monista syistä. Voisihan vähän suihkuttaa ruosteenestoa magneetteihin. 🤔
Olisin tehnyt minioven kaikista kolmesta laudasta korkeudessa ja laittanut hakasen, ovenlukon tai vastaavan sulkemismekanismina.
Pyysin AI:ta luonnostelemaan vähän, mutta se meni vähän niin ja näin.
Hehe..joskus AI epäonnistuu aika pahasti. 😂
Mazen sanoi:
Ranpamuff jne.
Etsin työkaluvapaata ratkaisua.
Tämän voi ratkaista yksinkertaisilla tavoilla, mutta ne eivät ehkä ole kovin hienoja. Olen sellainen henkilö, joka ei aina etsi helpointa ratkaisua, vaan ennemmin hieman tyylikkäämpiä/monimutkaisempia...koska se on hauskaa. 😃
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.