Ajattelin tehdä kellarista asuinkelpoisen. Kyseessä on eristämätön laatta. Ensin ajattelin laittaa klinkkeriä ja lattialämmitystä, mutta sain useita neuvoja olla tekemättä sitä, koska kosteus voi nousta seiniin. Kallis vaihtoehto, jonka sain, oli piikata lattiat ylös ja asentaa uusi eristetty lattia. Kyse on kolmesta tilasta kellarissa: 24 m², 19 m² ja 9 m², yhteensä siis 52 m².

Nyt olen alkanut miettiä tuuletettuja lattioita ja ihmettelen, onko jollakin kokemusta siitä. Mikä on paras? Blå platon? Nivell? Granab? Ja kuinka paljon nämä eroavat hinnaltaan? Olen tehnyt paljon hakuja, mutta en ole löytänyt oikeita vastauksia.

Ystävällinen..
Jos betoni on tasainen, aseta esimerkiksi Platonmatto ja puulattia, kuten parketti, sen päälle. Tuuletus lattialistan kautta. Lämmitys pattereiden avulla.

Paras vastaus

Hei, voin jakaa, kuinka olen tehnyt, se ei ehkä toimi kaikissa taloissa, koska edellytykset eroavat. Laitoin sinisen Platonin, 22 mm lattialastulevyn ja kokolattiamaton yhteen huoneeseen kellarissa (eristämätön betonilaatta, salaojitus perustuksena) ja päivitin sähkölämmittimen kaksinkertaisella teholla. Lattialistat etäisyyksillä seinästä. On toiminut hyvin 10 vuotta. Muussa kellarissa, myös eristämätön betonilaatta. Laitoin Nivell 10 mm eristelevyn (liian vähän eristystä), 12 mm vesikiertoisen lämmityksen omalla kiertovesipumpulla, termostaatilla, sekoitusventtiilillä ja sähkövastuksella ja sen päälle klinkkerit. Talvella se käyttää talon lämmitysjärjestelmää ja kesällä sähkövastusta pitämään kosteuden poissa. Mukavat lämpimät lattiat ympäri vuoden. Olen käyttänyt tätä yli 5 vuotta. Terveisin Mattias

• Tykkään
FamiljensDrömhus ja 1 muu
  • Laddar…
Voi laittaa neulahuopamaton, joka ei ole tiheä, suoraan lattialle, jolloin on lämpimämpi kävellä. Tai klinkkeri ilman lämmitystä ja runsaasti pehmeitä irrallisia mattoja. Kestää tulvia ym., jotka voivat tapahtua kellarissa.

• Tykkään
BosseHansson
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.