12 124 lukukertaa ·
25 vastausta
12k lukukertaa
25 vastausta
Onko ok, että käsityöläiset sulkevat betonisen oviaukon puusäleillä?
Näyttää kipsilaastilta, eikä siihen yleensä laiteta nauhaa. Nauhan tulisi olla hiekkatasoitteen kerroksessa, jos jossain.A APG sanoi:
Paras vastaus
Joo yleensä ensin laitetaan ardex/kipsitasoite ennen kuin tasoitetaan/liimataan nauha, joten tähän asti näyttää oikealta. Karmi, OSB & kipsi on vakaa rakenne. Luin jonkun kirjoittaneen täällä, jonka asunto halkeili, se henkilö on varmasti kiinnittänyt karmit huonosti tai käyttänyt kangasnauhaa paperinauhan sijasta. Ovatko luonasi työntekijät suomalaisia? Onko kyseessä kokonaistoimija, joka tekee kaiken, vai yritys, joka tuo aliurakoitsijoita? Tuleeko paikalle oikea maalari vai tekevätkö rakentajat kaiken?
Ensimmäisessä asunnossani, aloittelijana, asensin puulistat ja lastulevyn oviaukkoon, jonka ympärillä oli kevytbetonia. Laitoin siihen kangastarran ja sitten tapetin. Tämä halkesi ja liikkui melko paljon.
Toisessa asunnossani laitoin puulistat ja yksinkertaisen kipsilevyn, johon laitoin paperinauhan saumaan ja tapetin päälle. Se kesti.
Toisessa asunnossani laitoin puulistat ja yksinkertaisen kipsilevyn, johon laitoin paperinauhan saumaan ja tapetin päälle. Se kesti.
A APG sanoi:Hei kaikki iloiset rakennustalolaiset,
Minä ja avopuolisoni olemme äskettäin palkanneet käsityöläisiä tekemään suuren remontin asuntoomme. Osa työtä on oviaukon sulkeminen. Olin siellä tänään (päivä 3/20) ystävän kanssa, jolla on hieman enemmän käytännön kokemusta kuin minulla. Katsoimme tähänastista työtä ja he ovat sulkeneet oviaukon koolauksilla, osb-levyllä ja lopuksi kipsillä. Ystäväni huomautti, että varmasti saumoihin tulee halkeamia, kun puu liikkuu. Onko tämä totta? Mitä tälle voidaan tehdä? Voiko vaatia, että he tekevät sen toisella menetelmällä? Onko olemassa tapaa estää halkeamia, kuten laittamalla microlit-seinille? Voiko vaatia, että he asentavat sen?
Kysymyksiä on paljon ja alan hieman huolestua koko projektista. Ehkäpä täällä foorumilla on viisaita ihmisiä, jotka voivat auttaa (1) Tuleeko tämä kestämään? (2) Voiko tehdä jotain, jotta se kestäisi? (3) Jos tämä ei ole ammattimaisesti tehty, onko minulla kuluttajana mitään vaihtoehtoja täällä?
En haluaisi alkaa riitelemään käsityöläisten kanssa liikaa juuri nyt, sillä vielä on sähkö- ja pintatyöt tekemättä.
[kuva]
[bild]
[bild]
Kiitos
Sehän näyttää siltä, että joku amatööri on ollut asialla. Ei varmasti ole mikään oikea puuseppä, joka on tehnyt sen. Onko loputkin työstä yhtä huonosti tehty?
Niin rikkinäinen kuin seinä ovenkarmin ympärillä on, niin kaikki täytyy tasoittaa ennen kuin voi laittaa lasikuitutapetin ja maalata. Nyt en tiedä missä huoneessa olemme, mutta luulen kuten muutkin, että helpointa/kauneinta/halvinta olisi laittaa kokonainen kipsilevykerros seinän päälle, jos haluat jonkinlaisen viimeistelyn.
Väärin. Helpoin ja halvin vaihtoehto on juuri levytys ja mikrolit. Kaunein? Lopputulos näyttää samalta riippumatta siitä, tasoitetaanko vai käytetäänkö kipsilevyä.T topmount sanoi:Niin rikkinäinen kuin ovenkarmin ympärillä oleva seinä on, kaikki täytyy tasoittaa ennen kankaan asennusta ja maalausta. Nyt en tiedä missä huoneessa olemme, mutta uskon kuten muutkin, että helpointa/kauneinta/halvinta on laittaa kokonainen kipsilevykerros seinän päälle, jos haluat jonkinlaisen viimeistelyn.
Monet harrastelijanikkaroijat ja maalajat täällä. Työskentelen itse maalajana, ja olen ollut lukuisissa kiinteistöissä, joissa oviaukko on peitetty tällä tavalla. Sekä uusissa että vanhoissa kohteissa. Niin kauan kuin saumoihin laitetaan paperinauhaa, ne eivät halkeile. Jos käytetään vain kuolleita materiaaleja ilman nauhaa, ne tulevat halkeilemaan kuitenkin. Jos kyseessä on rappausseinä, niin kannattaa käyttää lasikuituverkkoa, jos haluaa välttyä tulevilta halkeamilta siellä täällä.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Kuinka tukin parhaiten reiän kipsiseinässä?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Hur sätter jag ihop det här igen?
Badrum -
Hur är det med hantverkares kompetens egentligen?
Hantverkare -
Vad är det för gråvit gegga som sätter igen tryckvakten?
Vatten & Avlopp -
Hur sätter man bäst igen stort hål i en träfasad?
Fasad