Hej. Jag ska montera en rostfri sparkplåt på mitt lilla förråd. Vilken typ av skruv bör jag välja? Den behöver vara rostfri och max 22mm lång. Jag skulle helst vilja ha montageskruv pga att jag vill ha platt skalle. Hittade 13 mm på Jula men är rädd att dom blir för korta.

Biltema har en liten box för en dryg hundralapp med ett sortiment rostfria skruvar, minns jag rätt finns där i lådan 3,5*19mm med kulligt huvud

R Robertsjoo said:
Hej. Jag ska montera en rostfri sparkplåt på mitt lilla förråd. Vilken typ av skruv bör jag välja? Den behöver vara rostfri och max 22mm lång. Jag skulle helst vilja ha montageskruv pga att jag vill ha platt skalle. Hittade 13 mm på Jula men är rädd att dom blir för korta.
13 mm är inte för kort. Du kommer väl inte att sparka mot sparkplåten?

R Robertsjoo said:
Jag brukar limma med Tec 7 Trans Clear.

Jag har 17 stycken 2,9x19 mm med halvkullrig skalle och kryss (KFXS). Syrafast. Du kan få dom för 25 kr plus porto.

• Like
fribygg
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge said:
Jag har 17 stycken 2,9x19 mm med halvkullrig skalle och kryss (KFXS). Syrafast. Du kan få dom för 25 kr plus porto.
Jag behöver ca 60 st så det blir för få.

R Robertsjoo said:
Ta Jula skruven och komplettera med Tec7 om du tror att 13mm är för kort.

Click here to reply
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.