BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 194 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46,194 indlæg
Der det er fagværksspær (W) bør ingen indervægge være bærende på etagen under, så rød og blå bør være okay at fjerne. Så afhænger det af, hvordan det er løst med spærene der hvor de to huskroppe mødes. Du må gå op på loftet og kigge.
Eller er der en synlig bjælke (enten på etageplan eller på loftet) i åbningen af den gule væg, i åbningen mod entré-hallen ved siden af den gule væg og/eller i åbningen mellem spisepladsen og hallen udenfor to soveværelser?
Nogle gange anvendes dobbeltstreget som bjælke og nogle gange for noget, der er valgfrit, f.eks. en dør.
Bygningskonstruktører kan man hyre i sådanne spørgsmål.
Eller er der en synlig bjælke (enten på etageplan eller på loftet) i åbningen af den gule væg, i åbningen mod entré-hallen ved siden af den gule væg og/eller i åbningen mellem spisepladsen og hallen udenfor to soveværelser?
Nogle gange anvendes dobbeltstreget som bjælke og nogle gange for noget, der er valgfrit, f.eks. en dør.
Bygningskonstruktører kan man hyre i sådanne spørgsmål.
Min fortolkning er, at der ligger en bærende bjælke ved den stiplede linje mellem hall/spisestue. I øvrigt ingen bærende indervægge.A Arseface sagde:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 194 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46,194 indlæg
Tak!BirgitS sagde:
Hvor der er gitterspær (W) bør ingen indervægge være bærende på etagen nedenunder, så rød og blå bør kunne fjernes. Det afhænger dog af, hvordan det er løst med spær hvor de to bygningsdele mødes. Du skal tage op på loftet og tjekke det.
Er der en synlig bjælke (enten på etageplanet eller på loftet) i åbningen ved den gule væg, i åbningen mod entré-hallen ved siden af den gule væg og/eller i åbningen mellem spisestuen og hallen udenfor de to soveværelser?
Nogle gange bruges dobbelte streger som bjælke og nogle gange for noget der er valgfrit, f.eks. en dør.
Bygningskonstruktører kan man hyre til sådanne spørgsmål.
Tak! De tidligere ejere har åbnet den gule væg, så i øjeblikket er der en bjælke i loftet. Dog lyder den hul, når jeg banker på den, så jeg er usikker på, om det faktisk er en bjælke eller kun æstetisk.BirgitS sagde:
Hvor der er gitterspær (W) bør ingen indervægge være bærende på etagen nedenunder, så rød og blå bør kunne fjernes. Det afhænger dog af, hvordan det er løst med spær hvor de to bygningsdele mødes. Du skal tage op på loftet og tjekke det.
Er der en synlig bjælke (enten på etageplanet eller på loftet) i åbningen ved den gule væg, i åbningen mod entré-hallen ved siden af den gule væg og/eller i åbningen mellem spisestuen og hallen udenfor de to soveværelser?
Nogle gange bruges dobbelte streger som bjælke og nogle gange for noget der er valgfrit, f.eks. en dør.
Bygningskonstruktører kan man hyre til sådanne spørgsmål.
Jeg vender tilbage, når jeg har haft mulighed for at undersøge nærmere.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 194 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46,194 indlæg
De har vel klædt bjælken ind med gipsplader, så det ser pænere ud.
Hvis nogen har orket at lægge en bjælke med søjler ind, betyder det vel med stor sandsynlighed, at væggen er bærende. Findes der nogen byggetilladelse eller -lov registreret hos kommunen for det?
Hvis nogen har orket at lægge en bjælke med søjler ind, betyder det vel med stor sandsynlighed, at væggen er bærende. Findes der nogen byggetilladelse eller -lov registreret hos kommunen for det?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 194 indlæg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46,194 indlæg
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Hjälp med bedöma omålad råspont takfot
Fasad -
Vad har jag på väggarna som möglar?
Lösvirke & Timmerhus -
Byta våtrumsmatta om man har fina kaklade väggar?
Badrum -
Hjælp til at vurdere spær og nedrivning af vægge
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Kan ni hjälpa mig och bedöma om väggarna för badrummet här är bärande?
Planlösningar