Havde ev tænkt at bygge terrasse rundt om en nedgravet pool men blev slået af at træpriserne virkelig er steget. Er det en "midlertidig" stigning eller har priserne været høje i længere tid?
2020 købte jeg terrassebrædder 28 x 145 og det kostede da per meter 18 kr, nu koster samme 29 kr. Omkring 60% mere, rimeligt?
2020 købte jeg terrassebrædder 28 x 145 og det kostede da per meter 18 kr, nu koster samme 29 kr. Omkring 60% mere, rimeligt?
Beregn alt det, du har brug for, og giv det til de forskellige byggemarkeder og bed om et tilbud. Det er en lille lavkonjunktur nu, og mange sælger ikke så godt, måske kan du finde nogen, der har brug for at sælge mere og sænker prisen.M m@nge sagde:Havde evt. tænkt at bygge terrasse rundt om en nedgravet pool men opdagede, at træpriserne virkelig er steget. Er det en "midlertidig" stigning, eller har priserne været høje i en længere periode?
2020 købte jeg terrassebrædder 28 x 145, og det kostede dengang 18 kr pr. meter, nu koster det samme 29 kr. Omkring 60% mere, rimeligt?
Priserne er faldet lidt siden toppen 21/22 men stadig højere end i 2020, byggede sauna i 2021 og man gik ind i byggemarkedet med hænderne i vejret for man blev røvet! Nu behøver man bare holde hænderne oppe hvis man tilfældigvis passerer beijer
Men lidt prisstigninger fra 2020 er vel normalt på 4 år, så du kan næsten tage hænderne ned.😉 Beijer ligger over de øvrige byggemarkeder hos os. Den lokale bygghandel ved sommerhuset har prisniveau som Byggmax der hvor vi har bolig, og de har træ fra lokal savværk og høvleri med god kvalitet.L Lutte sagde:
Så afhængigt af hvor man bor og handler påvirkes det. Desværre er savværket/høvleriet holdt op med at sælge småpartier, vil man handle privat bliver det store bundter svarende til byggemarked.
Senest redigeret:
For mig er en byggemarked med stort udvalg af forskellige længder meget værd. Det bliver minimalt med spild, selv om spild brænder i kaminen.
Så laveste pris/m behøver ikke betyde laveste omkostning for det, man bygger.
Så laveste pris/m behøver ikke betyde laveste omkostning for det, man bygger.