Hej,

(Oprindeligt postede jeg nedenstående under Ventilation, men da jeg ikke har fået noget svar der, prøver jeg her i stedet).

I en anden tråd skriver jeg om min renovering, hvor jeg skal bygge en ny lecablokvæg inden for den eksisterende bindingsværksvæg:
https://www.byggahus.se/forum/threa...ligt-korsvirkeshus.484111/page-2#post-5514853

På gavlen går luftspalten mellem væggene hele vejen op til kippen, men på de korte langsider overgår den til luftspalten mellem rupløjning og masonit, hvor den til sidst munder ud i et trekantet rum over isoleringen/under kippen.

Jeg har tænkt mig at sætte en ventil øverst i gavlspidsen (1. i gavlsnitbilledet), lige under kippen. Nederst i den gamle bindingsværksvæg planlægger jeg at indsætte nogle ventiler for at lade luft ude fra komme ind. Så håber jeg, at luften vil bevæge sig op langs væggene og under rupløjningen for derefter at blive ventileret ud øverst i gavlspidsen.

Bifogede billeder, dels sektion af gavlen og dels sektion af væggen.

Nu vil jeg gerne vide, hvad I tænker om min plan?

Tror I, det ville være nødvendigt med en ventilator øverst i gavlspidsen, der suger luft ud?

(Jeg opretter yderligere en tråd, hvor jeg tænker at spørge om ventilering af rummet.)

Mvh
Mats

• Teknisk tegning af gavlsektion med detaljer om ventilationsspalte, isoleringslag, lecavæg, råspont, masonit og ældre bindingsværksvæg.
  • Diagram over vægsektion med lecablokke, isolering, plast og ventilationsspalte under taget. Illustrerer luftstrøm og ventilationsplan.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.