Hej!
Vi er flyttet ind i en ny bolig, og nu er det tid til at pifte trappen op. Jeg irriterer mig enormt meget over disse (se foto), som går helt op til loftet. Ved nogen, om de har en bærende funktion på nogen måde, eller om jeg bare kan skære dem af til samme højde som resten af rækværket? Og hvis de er ”bærende”, burde man vel kunne stabilisere rækværket på en anden måde?

• To hvide stolper i et trappegelænder går helt op til loftet, med pile der peger på dem. En plante og en guitar ved gelænderet.
Kan ikke besvares udelukkende ud fra billedet.
Det skal undersøges på stedet, hvordan rækværket/stolperne er konstrueret.

Hvordan sidder stolperne fast under gulvet?

A
Med det tynde stakit så bliver det flagren om du kapper dem bort

• Synes
Vintersnö og 3 andre
  • Laddar…
Det rækværk vil miste al stabilitet, hvis du skærer det.

• Synes
Vintersnö
  • Laddar…
Cheesen
Vintersnö Vintersnö sagde:
Hej!
Vi har flyttet ind i en ny bolig og nu er det tid til at pifte trappen op. Irriterer mig enormt på disse (se foto) som går helt op til loftet. Ved nogen om de har en bærende funktion på nogen måde eller om jeg bare kan kappe dem af til samme højde som resten af gelænderet? Og hvis de er "bærende" burde man vel kunne stabilisere gelænderet på anden måde?
Helt enig i at det var utroligt grimt lavet. Lav og sæt nye stolper som du fæster i trappehullet i stedet.

• Synes
Vintersnö
  • Laddar…
Med det spinkle træ i hegnet og fjerne det mod taget, så vil hegnet ikke stå stabilt. Det vil svaje ved belastning. At få til noget grovere stolper med kun fastgørelse i gulvet, på en pæn måde, bliver utroligt svært eller umuligt.

Cheesen Cheesen sagde:
Jeg er enig i, at det var utroligt grimt gjort. Fremstil og sæt nye stolper, som du fastgør i trappehullet i stedet.
Eller hur! Tak for tip!

J jonaserik sagde:
Med det klena virket i staketet og fjerne det mod taget, så vil stakittet ikke stå stabilt. Vil komme til at svaje ved belastning. At få til noget grovere stolper med bare fastgørelse i gulvet, på en pæn måde, bliver utroligt svært eller umuligt.
Ok, så synd! Så var det som jeg mistænkte, at de har en vigtig funktion. Må prøve at finde ud af, hvordan jeg skal løse dette, så det bliver pænere men bevarer stabilitet. Tak for hjælpen🙏🏾

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.