1,777 læst ·
7 svar
2k læst
7 svar
Ved nogen om disse er nødvendige for at holde trappegelænderet sammen?
Hej!
Vi er flyttet ind i en ny bolig, og nu er det tid til at pifte trappen op. Jeg irriterer mig enormt meget over disse (se foto), som går helt op til loftet. Ved nogen, om de har en bærende funktion på nogen måde, eller om jeg bare kan skære dem af til samme højde som resten af rækværket? Og hvis de er ”bærende”, burde man vel kunne stabilisere rækværket på en anden måde?
Vi er flyttet ind i en ny bolig, og nu er det tid til at pifte trappen op. Jeg irriterer mig enormt meget over disse (se foto), som går helt op til loftet. Ved nogen, om de har en bærende funktion på nogen måde, eller om jeg bare kan skære dem af til samme højde som resten af rækværket? Og hvis de er ”bærende”, burde man vel kunne stabilisere rækværket på en anden måde?
Det rækværk vil miste al stabilitet, hvis du skærer det.
Helt enig i at det var utroligt grimt lavet. Lav og sæt nye stolper som du fæster i trappehullet i stedet.Vintersnö sagde:
Hej!
Vi har flyttet ind i en ny bolig og nu er det tid til at pifte trappen op. Irriterer mig enormt på disse (se foto) som går helt op til loftet. Ved nogen om de har en bærende funktion på nogen måde eller om jeg bare kan kappe dem af til samme højde som resten af gelænderet? Og hvis de er "bærende" burde man vel kunne stabilisere gelænderet på anden måde?
Med det spinkle træ i hegnet og fjerne det mod taget, så vil hegnet ikke stå stabilt. Det vil svaje ved belastning. At få til noget grovere stolper med kun fastgørelse i gulvet, på en pæn måde, bliver utroligt svært eller umuligt.
Ok, så synd! Så var det som jeg mistænkte, at de har en vigtig funktion. Må prøve at finde ud af, hvordan jeg skal løse dette, så det bliver pænere men bevarer stabilitet. Tak for hjælpen🙏🏾J jonaserik sagde:
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Någon som vet vad stenen heter?
Grund & Markarbeten -
Börjar bli less på min Oneplus kamera! Någon som vet en lösning?
Teknik -
Någon som vet var man kan köpa en Rost (galler) till en Combi-Therm?
Övrigt husrelaterat -
Vet någon om något TältPlats i Skåne🙂 ta allt tips
Köpes, Hyres & Bytes -
Är det någon som vet vad det här är för kamin eller ugn?
Övrigt Off Topic