Spørgsmålet er sikkert blevet stillet før, men inden jeg går videre, skal jeg bare sikre mig, at dette kommer til at fungere.
Jeg bor i en villa, der er bygget i 83 og overvejer nu at hænge TV'et op på væggen i stuen. Væggene i hele huset er (hvad jeg tror) krydsfiner med regler bag. Det er træ i hvert fald Hvis det er vigtigt at vide, hvilken type plade det er, hvordan kan man finde ud af det uden at skulle fjerne tapet eller bore unødigt?
Skal jeg tænke på noget specielt, som at beslaget skal fastgøres i en regel? Eller er det okay bare at hænge TV'et op på væggen?
Redigering:
For et par år siden fik vi et nyt køkken, og vægskabene blev monteret på lignende vægge uden problemer. Jeg ved ikke, om de har brugt reglerne til det, men disse skabe (+indhold) er jo betydeligt tungere end TV'et.
De der beslag er lavet til at kunne bære et TV, selvom det ikke sidder midt bag TV'et. Så find et par regler og skru fast med rigtige træskruer uden plug. Bank og lyt, eller brug en regelsøger.
Rent teknisk set kan du tjekke tabellen for fx anakarskruv. Ifølge den skulle det være tilstrækkeligt med en halv skrue af den korteste længde, og at vægbeslaget er i tynd plade bærer 580 N (60 kg) i radial belastning. Men måske vil du tage lidt mere end en halv skrue (det er jo svært at få det til) samt have lidt margin.