Vi har nu stort set spartlet alle vægge, men jeg bemærker, at en af væggene, hvor der er gipsplader under, er noget "bøjet" ovenpå. Væggen er altså ikke lige. Lagde et langt vaterpas og ser, at det differerer op mod en centimeter på nogen kvadratmeters overflade.
Hvordan skal man gøre bedst, lægge mere spartelmasse netop der?
Lægge gipsmørtel på spartelen og så spartle igen på gipsmørtelen?
Ærgerligt, at vi ikke så det, før spartelen blev lagt på.

Hvorfor starter du tre identiske tråde på samme sted???

useless useless sagde:
Hvorfor starter du tre identiske tråde samme sted???
Åh! Det skal selvfølgelig kun være én.
Må få fjernet den anden, hvis det går.

M Marijairena sagde:
Oj! Det skal selvfølgelig kun være en.
Må være muligt at få fjernet den anden, hvis det er muligt
Det er ikke muligt at fjerne ifølge reglerne på Bygghus. Sorry!

Synes det, og er det noget du irriterer dig over? Skid i det ellers. Alternativet nu er at fylde ud med gipspuds.

• Synes
Marijairena
  • Laddar…
F falkn sagde:
Synes det og er noget du irriterer dig over? Skid i det ellers. Alternativet nu er at fylde ud med gipsbruk.
Ok, gipsbruk på spartlen så spartle over. Måske var væggen fra starten sådan. Tidligere hang et skab der. Nu tænkte jeg have enten malet væg der bagved fritstående emhætte eller fliser hele vejen op.
Tak for svar!

M Marijairena sagde:
Ok, gipsbruk på spacklet sen spackla over. Måske var väggen fra starten så. Tidligere hang et skab der. Nu tænkte jeg have enten malet væg der bagved frithængende emhætte eller kakel helt op.
Tak for svar!
Skal I have kakel der kan du tage en del af forskellen med fixet. Kommer sikkert ikke til at ses bagefter.

• Synes
Marijairena
  • Laddar…
F falkn sagde:
Skal I have fliser der kan du tage en del af forskellen med fixet. Bliver sikkert ikke synligt bagefter.
Helst vil jeg kun have fliser op til skabene og emhætten og så en malet overflade op, men skal overveje det en gang til. Overfladen er ikke kæmpestor bag emhætten. Er bange for, at en helt flisebelagt væg kan give et lidt "rodet" udtryk. Det afhænger selvfølgelig af, hvordan køkkenet ser ud ellers. Men jeg kan tage fejl. Det er sikkert lettere at sætte fliser helt op.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.