Ved ikke om det er det rette sted at skrive, men sådan ligger det til. Jeg skal som enlig (pige, mor) købe et lille rækkehus, der skal renoveres. Jeg har ca. 250000 til at renovere til at starte med.
Jeg har brug for
Hvad tror I?
Jeg kan ikke bygge selv og har brug for at få tilbud. Har nogle fyre, der kan hjælpe mod lidt betaling også.
Jeg har brug for
- Bygge en kold kvist (27 kvm) om til 2 værelser og en trappe derop. Hvad kan det koste?
- Bygge nyt køkken, gerne fra IKEA. Pris? Ikke det dyreste vel.
- Bygge nyt badeværelse. Etape 2.
Hvad tror I?
Jeg kan ikke bygge selv og har brug for at få tilbud. Har nogle fyre, der kan hjælpe mod lidt betaling også.
At bygge om loftet er meget svært at give en god ca. pris på. Antager at isolering skal der til. Derefter gipse, spartle og male/tapetsere. En trappe kan også være en meget dyr sag, er der ingen overhovedet nu? Jeg ville nok regne med 100.000:-. Men kan du tage lidt fotos og beskrive lidt, hvordan du vil have det, kan man give et bedre prisbillede.
Ikeakøkken kan du få for 20.000:- og det er også med en hel del skabe. Skal du skifte alle hvidevarer, koster det omtrent lige så meget. Derefter skal nogen montere det hele, og det ligger nok også omkring 20.000:- efter ROT.
Nyt badeværelse ja. Men hvilket overflademateriale? Klinker, plast eller malet?
Ikeakøkken kan du få for 20.000:- og det er også med en hel del skabe. Skal du skifte alle hvidevarer, koster det omtrent lige så meget. Derefter skal nogen montere det hele, og det ligger nok også omkring 20.000:- efter ROT.
Nyt badeværelse ja. Men hvilket overflademateriale? Klinker, plast eller malet?
Jeg skiftede mit køkken ud for et år siden, klarede alt selv med IKEA skabe og nye hvidevarer, fliser mm mm, ca. 75.000 kr.
Jeg byggede nyt badeværelse, klarede intet selv, fuldt flisebelagt for ca. 160.000 kr efter ROT.
Begge kan absolut gøres billigere, men giver et lille billede håber jeg
Jeg byggede nyt badeværelse, klarede intet selv, fuldt flisebelagt for ca. 160.000 kr efter ROT.
Begge kan absolut gøres billigere, men giver et lille billede håber jeg
100000 lyder meget for så lidt? Før eller efter rot? Jeg kommer jo ikke til at kunne gøre de store stykker, men male og tapetsere skal jeg vel kunne klare.
Jeg kan tage billeder senere, når jeg har adgang til huset
det er et lille rækkehus fra 60'erne.
Skal totalrenoveres indvendigt.
Jeg kan tage billeder senere, når jeg har adgang til huset
Skal totalrenoveres indvendigt.
Bare en ny trappe kan ende på 25-50.000:-.CMDJ sagde:
Vi byggede en ekstra etage på vores rækkehus. Det kostede 175000kr (ej rot, men meget eget arbejde som svarer til det fradrag)
Trappen kostede lidt over 30000 plus at tagvinduet af en lidt større model kostede 55000 (men der var fjernbetjening inkluderet)
Trappen kostede lidt over 30000 plus at tagvinduet af en lidt større model kostede 55000 (men der var fjernbetjening inkluderet)
Mægleren sagde, at jeg havde brug for en byggetilladelse, men sandsynligvis ikke en byggetilladelse.
Hvilke spørgsmål skal man stille til tømreren, og hvad skal man have med i tilbuddet? Jeg har fået rådet at indhente flere tilbud og stille de samme spørgsmål til hver virksomhed for at få en så retfærdig vurdering som muligt.
Hvad er vigtigt at tænke på? (Tømrere og andre dygtige hjemmebyggere bruger ofte et sprog, der er lidt som kinesisk for mig
Hvilke spørgsmål skal man stille til tømreren, og hvad skal man have med i tilbuddet? Jeg har fået rådet at indhente flere tilbud og stille de samme spørgsmål til hver virksomhed for at få en så retfærdig vurdering som muligt.
Hvad er vigtigt at tænke på? (Tømrere og andre dygtige hjemmebyggere bruger ofte et sprog, der er lidt som kinesisk for mig
Jeg ville ikke stole på mægleren uden selv at tjekke, hvad der gælder.
Google lidt efter projektråde fra folk, der har lavet lignende ombygninger, og lær af det.
Derefter få mindst tre tilbud, fjern det billigste og det dyreste, så har du et godt tilbage.
Google lidt efter projektråde fra folk, der har lavet lignende ombygninger, og lær af det.
Derefter få mindst tre tilbud, fjern det billigste og det dyreste, så har du et godt tilbage.
Byggetilladelse/byggeanmeldelse er i det store hele det samme. Byggeanmeldelse er en lidt enklere procedure end byggetilladelse.
Men man kan få afslag på begge.
Uanset hvad. Det er næsten der, du skal starte, med byggetilladelsesansøgningen.
Loftet risikerer at blive det dyreste projekt.
Tænk på at når du vælger håndværkere, tjek dem! Der har du google som en god ven.
Og sidst men ikke mindst... stol på din mavefornemmelse.
Men man kan få afslag på begge.
Uanset hvad. Det er næsten der, du skal starte, med byggetilladelsesansøgningen.
Loftet risikerer at blive det dyreste projekt.
Tænk på at når du vælger håndværkere, tjek dem! Der har du google som en god ven.
Og sidst men ikke mindst... stol på din mavefornemmelse.