Som jeg har skrevet i tidligere indlæg, vil jeg i løbet af foråret forsøge at bygge en garage med carport. De trin jeg føler, jeg ikke kan klare selv, har jeg bedt om priser på.
Nr 1: Tagspær
Jeg har bedt om priser fra flere leverandører, og alle har givet en pris på en W-bjælke undtagen en, som kun har et stivere i midten fra overramme til underramme. Spændvidden er ca. 7,2 m. Jeg spurgte dem, om det virkelig holder, hvad tror I? Skal tilføje, at det er råspont, tagsten og dobbeltsprog indvendigt. Snezone 2,0
Nr 2: grund
Garagetaget forlænges for at få en carport. Carporten vil blive lastet af via fire tagspær til en limtræ (som er beregnet af leverandøren ovenfor) ned til 4 st stave/søjle (2 på hver side) en af jordentreprenørerne mener, at det er nok med den største færdige søjle med justerbar stol sko til formålet. Grave ned og sætte på afrettet grus er okay. Hvad siger I? Jeg er bange for, at carporten kan "løfte" ved kraftig blæst, eller?
Tegning nedenfor.
Nr 1: Spær
en som kun har med en stiver i midten fra overramme til underramme. Spændvidden er ca. 7,2 m. Jeg spurgte dem om det virkelig holder, hvad tror I?
7,2 m er vel på eller lidt over grænsen for sådan en spær. Men det afhænger naturligvis også af, hvordan den er dimensioneret
Ingen der har et svar på dette?
Plintarna har jeg besluttet mig for at støbe ved hjælp af de største rør, der findes, og ganske dybt, for at være på den sikre side.
Ingen som har noget svar på dette?
Plintarna har jeg besluttet mig for at støbe med hjælp af de største rør, der findes, og ret dybt, for at være på den sikre side.
Ellers kan du kigge på fundamenter af denne type: [link]
Sådanne brugte jeg, da jeg byggede en kvist med forlænget tag, perfekt til at støbe justerbare søjlebeslag i.
Du, disse var ikke dumme! De må jo blive stående, selv for Gudrun
Ellers kan du kigge på fundamenter af denne type: [link]
Sådanne brugte jeg, da jeg byggede en kvist med forlænget tag, perfekt at støbe justerbare stolpesko i.
Du, disse var ikke dårlige! De må jo blive stående, selv for Gudrun
Garagen står på plads (der er en tråd om hele byggeriet) så nu er det bare at krydse fingre. Jeg valgte gitterspær da jeg fik en rigtig god pris. Angående pillerne blev det færdigstøbte piller.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.