Vi er i gang med at udvide døråbningen til køkkenet, da den er utroligt irriterende og smal, men vi bliver i tvivl, når vi fjernede masonitpladen.. Er den bærende? Vi ønsker at fjerne venstre og højre planke/træ (70mm tyk) for at få et større dørhul.

Som jeg forstår det, har de ved bygningen ikke afvejet dørhullet, men blot støttet vægplankerne i højre kant. Gør man sådan i en bærende konstruktion? Ifølge mine teorier burde overstykkerne i så fald være understøttet i begge ender.

Over dørhullet er der et toilet, og oven på dette ligger der ingen tagstol. Tagstolene løber samme retning som væggen.

Vedlægger originaltegningen:
1. Væg som vi ønsker at ændre.
2. Rum som væggen befinder sig i.
3. Over væg (plan 2)

• Døråbning med træramme fjernet i et køkken, viser afsløret murværk og stue med sofa og sofabord i baggrunden.
  • Billede af en smal døråbning i et køkken med markeret træværk og synlig isolering. En koben ligger på det træbelagte gulv.
  • Plantegning viser bygningens stueetage med køkken, rum og hall; en markeret væg imellem køkken og rum er fremhævet med tallet 1.
  • Bygningstegning viser tværsnit af hus med markeret væg; overvejelser om bæreevne ved udvidelse af døråbning.
  • Plantegning af hus. Viser køkken, rum og gang. Øverste etage har nummerering og markeringer, inklusive sektionen. Ligner en originalbyggeplan.
Eftersom tegningerne ikke er komplette, vil jeg anbefale at rive loftbeklædningen ned omkring disse reglar på stueetagen. Måske kan man da meget nemt afgøre om væggen er bærende. Hvis ikke det er nok, skal man også kontrollere, hvordan væggen forbindes med ydertaget.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.